K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by karse88 »

Jeg er på udkig efter udvidelsen til den gamle klassiker.. er der nogen der sælger begge spil eller, gerne, udvidelsen til starcraft the boardgame?

Det er nok et long shot, men man kunne jo være heldig, kan se andre har haft held med et køb herinde i tidernes løb :)
Last edited by karse88 on Fri Aug 01, 2014 2:02 pm, edited 1 time in total.
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft Broodwar

Post by karse88 »

Damn, jeg havde lidt håbet at der var noget herhjemme... jeg overvejer kraftigt at investere i noget amerikansk-agtigt.. er der nogen der kender regler for import, jeg har læst hvad jeg kunne på post danmarks hjemmeside, men har hørt en masse og jeg sys at situationen er lidt speciel...
Betaler jeg, hvis den bliver taget, skat af varens udsalgspris?, eller det jeg har betalt for varen?

på forhånd, tak for svar :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9180
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: K: Starcraft Broodwar

Post by Stony »

Du skal slippe moms for det du har betalt PLUS det du har betalt i fragt.

Jeg tror også det er lidt optimistisk at håbe på at nogen vil af med Broodwars udvidelsen. Hvis man endelig skulle af med den, vil man nok også af med grundspillet, og så vil man vel helst sælge samlet, da udvidelsen tager hånd om nogle af de uhensigtsmæssigheder man fandt i grundspillet.

Og så er den efterhånden kommet op i en pæn pris.
Sidst spillet:
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: K: Starcraft Broodwar

Post by Deus »

Du kan selv sådan ca. beregne hvad det kommer til at koste med http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Mvh Peter
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft Broodwar

Post by karse88 »

- Jeg køber gerne grundspillet og udvidelsen samlet hvis det skaber et hit.

fedt, tak :)

Jah, Stony, jeg er godt klar over det :) ... men! der er tit folk der er smartere end mig der køber ekstra kopier af hotte nyheder.. men ja, jeg er for sent ude! :/
Alt er bedre end at smide fragt fra langtbordistand :b så må jeg jo betale den høje pris herhjemme :)

Jeg må vel lige give det et (lille) skud at købe dem samlet, ellers må jeg bide i det sure æble.
Tak for hurtigt svar begge to :)
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft Broodwar

Post by karse88 »

Igen, nu trækker jeg en af de små chancer op af lommen! :b
Men jeg skal have det sendt til Tyskland, har svigerfamilie der, kender i de tyske regler, eventuelt en beregner? :/ for jeg har søgt og søgt og kunne ikke finde noget, pokker tage mit dårlige tysk! :b
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by Jakob »

Tænker du på at får det sendt til DK fra tyskland?

Jeg kan bringe det fra Tyskalnd til DK (KBH) i slut Uge 38 eller 39.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by Mik »

Reglerne i Tyskland er de samme som i Danmark - vi har jo et FÆLLES marked.
Eneste forskel er at momsen kun er 19% for de fleste varer.

Der er i øvrigt flere eksemplarer af udvidelsen til salg indenfor EU - hvis du går ind og kigger på boardgamegeek.com
Blandt andet fra en svensker
Image
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by karse88 »

Jakob, mange tak! men jeg henter den selv :) har en del familie der, jeg bor selv i midtjylland så det ville ikke gøre det lettere :)

Mik, tak, anede jeg ikke hehe :) men havde dog regnet med at momsen var mindre! Jeg har ikke lige fundet ham fra sverige? jeg har holdt godt øje med det derinde! Jeg har faktisk ikke fundet nogen kopier i europa til under 115€, med forsendelse er det lige før at det bedre kan betale sig at købe det hjem fra amerika! :b (tror jeg?)

Men tak, jeg gir det lige til mandag, og så må jeg jo bide i det sure æble :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by Mik »

karse88 wrote:Mik, tak, anede jeg ikke hehe :) men havde dog regnet med at momsen var mindre! Jeg har ikke lige fundet ham fra sverige? jeg har holdt godt øje med det derinde! Jeg har faktisk ikke fundet nogen kopier i europa til under 115€, med forsendelse er det lige før at det bedre kan betale sig at købe det hjem fra amerika! :b (tror jeg?)
"Ham fra Sverige" er ikke her. Det er en på BGG (se link i min post). Han er nummer 6 og han bor i Malmö. Hvis du nu havde været Københavner, var du blot kørt over broen - kortere end at tage til Tyskland fra Midtjylland. Men det er muligvis for langt væk for dig, og post til udlandet er dyrt uanset hvor tæt på grænserne man bor.
Image
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by karse88 »

Ja, jeg mente også bgg:) - er der flere/forskellige steder at se spil til salg? Jeg går bare ind på broodwar og ser under marked, og der finder jeg Ingen svensker:p.
Tyskland er ikke galt, vi har som sagt familie dernede så vi er dernede alligevel:)
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by karse88 »

Ahh sorry mik, nu klikkede jeg på dit link, der var mere end bare standard adressen ... Hans er "for trade", den mulighed havde jeg ikke overvejet - tak igen;)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by Mik »

"For trade" betyder "til salg/bytte"
de to andre muligheder for handel på BGG er:
"Want in trade" samt
"Want to buy"

Jimmie (i Sverige) skriver:
All my for trade games might also be for sale and if you give me an offer I will reply. Many of the for trade games are also games that I could bare to part with but would also like to hold on to unless I get a good enough offer.
Men der er også en finne, fire tyskere, en italiener, en ungarer, en græker samt en tjekke på listen - alle medlemmer af EU.
Last edited by Mik on Sat Aug 02, 2014 9:45 am, edited 1 time in total.
Image
karse88
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Fri Oct 19, 2012 3:05 am

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by karse88 »

Jeg har brugt BGG en del, jeg går dog normalt ind under titlen jeg gerne vil købe og vælger "market place", så jeg har aldrig set de bud/muligheder fra brugere der har valgt at sætte deres spil "for trade" og endt op med at købe fra steder som portugal :S hehe - det var dæleme et nyttigt trick, så lærte jeg også noget nyt idag!

Jeg prøver ham svenskeren! tusind tak Mik, du har muligvis lige sparet mig for en masse bøvl og ventetid :)
Pouvla
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Jun 24, 2013 3:06 pm

Re: K: Starcraft the boardgame + Broodwar

Post by Pouvla »

Hvis du ender med at få det hjem fra USA kan du altid benytte https://www.shopusa.com/shopusa/denmark til at få ordnet told og moms fra USA til Danmark. Jeg blev opkrævet 300kr i gebyr + 100 kr i told for et spil jeg havde fået gratis via en give away på BGG - spillet havde kostet 70-80kr for ham der bestilte det til mig - ved ikke lige hvordan de kom til at jeg skulle af med 400 for at modtage det...
Post Reply