Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck

Post by Frouvne »

Dagens spil i dag er: Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck. En børneudgave af Yatzee med domino-brikker? Langt fra! Spiller er meget let at lære og det kan spilles på kort tid. Der er en anseelig mængde af held... men, men, men det kommer fra doktorens* hånd! Der er mange beslutninger undervejs: skal jeg gå efter en brik med lavt pålydende for at beskytte min forrige brik eller eventuelt for at tvinge den næste spiller til at gå efter en højere, som han så måske ikke er i stand til at få, skal jeg forsøge at få det eksakte tal, der står på modstanderens brik, så jeg kan snuppe den fra ham... og så videre. Ikke dybe overvejelser... men langt fra et lille hjernedødt børnespil!

God fornøjelse!


* Doktoren = Reiner Knizia... bare hvis nogen skulle være i tvivl!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Efter at have prøvet det i KBK har jeg måtte indse, at der er en høj grad af slå-på-hinanden i spillet, og jeg har set spillere med en stor bunke brikker blive kørt ned, fordi "feltet" havde besluttet sig for det.

Det kan gå mig på i et "seriøst" spil, men i en halv times terning-ekstravaganza? Super! Jeg solgte mit Und Krone und Kragen igen, men købte to eksemplarer af Hekcmeck... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] Jeg solgte mit Und Krone und Kragen igen, men købte to eksemplarer af Hekcmeck... :)
KUN TO??? Det må være udover det eksemplar, du havde i forvejen? :lol:

Hvad bruger du dem i øvrigt til? En 24-terningers variant?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:KUN TO??? Det må være udover det eksemplar, du havde i forvejen? :lol:
Nej nej, jeg havde skam ikke noget eksemplar i forvejen. :) Jeg havde tænkt mig at forære det ene bort til interesserede, men endte med at sælge det til en, som prøvede mit eksemplar og syntes det var et fedt spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply