Steam

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på iOS. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Steam

Post by Frouvne »

Der bliver for tiden arbejdet på at bringe Martin Wallace's Steam til tablets. P.t. tør de øjensynligt ikke love, om det bliver til iOS og/eller Android. Der satses på en lancering til forår / sommer 2015.

http://boardgamegeek.com/blogpost/33446 ... steam-star
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Steam

Post by Frouvne »

Steam er for længst kommet til iOS og det er i mine øjne en meget vellykket app. Igår kom der yderligere tre kort og denne gang var det kort med sær-regler. Jeg har endnu kun prøvet det ene af dem, men tror allerede, at det vil puste nyt liv i app'en og forhåbentlig også brætspilsversionen for mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Steam

Post by Stony »

Jeg har også lige købt de nye kort.

Desværre er jeg ikke imponeret over AI'en. AI'en klarer sig bedst, hvis der er forholdsvis god plads på kortet, og masser af varer der skal sendes rundt. Det klarer den fint. Men så snart der begynder at blive mangel på varer, skrider det lidt, og når man eksempelvis spiller det nye 2-spiller kort, er det især en øvelse i at skære modstanderen af, og det er AI'en pivringe til.

Billedet er fra slutscoren af mit første spil på kortet, i toget på vej på arbejde i morges. Det er mod den stærkeste AI. I am enormously underwhelmed.
IMG_0994.PNG
IMG_0994.PNG (151.83 KiB) Viewed 4977 times
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Steam

Post by Frouvne »

Nej, AI'en er ikke imponerende. Men det kan nu også være helt rart, at få lov til at udfolde nogle af sine planer uden at en modspiller hele tiden kommer på tværs! :D :lol: Hvis man vil optimere sit spil, er det nok ikke den ideelle modstander, men hvis man som jeg blot gerne vil opbygge en smule erfaring og hygge sig med det, er det i mine øjne en fin implementation. Og så skulle der, så vidt jeg ved, også være multiplayer-funktionalitet på vej... ja, det er der allerede med en hot-seat mulighed, men det er jo sjældent ideelt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply