Nytårsforsæt: Spil der skal spilles i det nye år...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Nytårsforsæt: Spil der skal spilles i det nye år...

Post by Frouvne »

Blandt mine nytårsforsætter må det være at få spillet: Dune og Die Macher. Dune er et af de spil, jeg p.t. har størst forventninger til og Die Macher har jeg en række spillere, jeg gerne ville introducere til. Så selvom det er vanskeligt at få så lange spil i spil for mig, tror jeg ikke, det er et helt urealistisk håb at få dem spillet i løbet af året. Endvidere skal Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set spilles, når jeg nu er en af de heldige, der har fået fat i et af de 80 nummererede eksemplarer.

Har du nogle lignende nytårsforsætter?
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

En glimrende idé at lave en liste over spil, man skal nå at prøve i løbet af året! Det skal jeg lige tænke over...

Indtil videre har jeg blot bestemt mig for at få spillet mere i det nye år ;)
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Foreløbig liste over nytårsforsætter, der involverer brætspil:

- få spillet mere
- anskaffe mig War of the Ring
- prøve Caylus og min. fire andre spil på top50 på BGG, som jeg endnu ikke har spillet

... hvis jeg så også kan lokke kæresten med til Essen, så begynder det at ligne noget... :twisted:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

- Få spillet Battles of the Third Age, inklusive de taktiske spil.

- Få spillet nogle af mine "rigtige" krigsspil, deriblandt Italia, nogle scenarier fra nogle af Great Battles of History spillene, Rommel in the Desert, og flere andre.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Hvis bare jeg får spillet mere, så jeg tilfreds.

Har dog et par spil jeg gerne vil have prøvet i årets løb - og ja, flere af dem er deduktionsspil: Old Town, Code 777 og Fleet 1577 (eller deromkring) - men andet kan gøre det - vil blandt andet gerne spille Blue Moon City igen, foruden Tadsch Mahal og naturligvis Zendo, som overhovedet ikke bliver spillet nok.

Dertil kommer desuden Dune (fantastisk univers!) og Imperial, som gemalen har været noget så begejstret for.

Men generelt, så er nytårsfortsættet nok bare, at der skal mere på bordet!
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Re: Nytårsforsæt: Spil der skal spilles i det nye år...

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Blandt mine nytårsforsætter må det være at få spillet: Dune og Die Macher. Dune er et af de spil, jeg p.t. har størst forventninger til og Die Macher har jeg en række spillere, jeg gerne ville introducere til. Så selvom det er vanskeligt at få så lange spil i spil for mig, tror jeg ikke, det er et helt urealistisk håb at få dem spillet i løbet af året. Endvidere skal Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set spilles, når jeg nu er en af de heldige, der har fået fat i et af de 80 nummererede eksemplarer.

Så kan jeg krydse det første spil af på listen: Dune. :D

Så skal jeg bare have indfanget nogle til at spille:

Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set
Die Macher
frouvne, administrator

Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Jeg har købt Antiquity i et anfald af nysgerrighed, men jeg tror ikke min faste spillegruppe er så interesserede. De blegnede lidt da de så den enorme mængde chits. Men det skal spilles en dag!

Onward Christian Soldiers skal da helt sikkert også anskaffes/afprøves i løbet af 2007.

Hvis du mangler en prøveklud til Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set skal jeg da gerne stille op, selvom jeg tror du er lidt for hård i filten for sådan en casual spiller som mig. ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Rune Petersen wrote:[...] Hvis du mangler en prøveklud til Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set skal jeg da gerne stille op, selvom jeg tror du er lidt for hård i filten for sådan en casual spiller som mig. ;)
Tak for dit kompliment! 8) Jeg er desværre bange for, at folk her på forum vil stå i kø for at fortælle anekdoter om, hvordan jeg er gået i fallit i de første spillerunder af Age of Steam... :oops: Lad os finde en lejlighed! Måske som opvarmning til en gang Dune... :wink:

Og: Nej, det var ikke en opfordring til anekdote-fortællerne!
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Rune Petersen wrote:Jeg har købt Antiquity i et anfald af nysgerrighed, men jeg tror ikke min faste spillegruppe er så interesserede. De blegnede lidt da de så den enorme mængde chits. Men det skal spilles en dag! [...]
Rune, hvis den dag nærmer sig, hvor Antiquity skal spilles, og du endnu mangler en spiller, så er jeg interesseret! :D
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Re: Nytårsforsæt: Spil der skal spilles i det nye år...

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
Frouvne wrote:Blandt mine nytårsforsætter må det være at få spillet: Dune og Die Macher. Dune er et af de spil, jeg p.t. har størst forventninger til og Die Macher har jeg en række spillere, jeg gerne ville introducere til. Så selvom det er vanskeligt at få så lange spil i spil for mig, tror jeg ikke, det er et helt urealistisk håb at få dem spillet i løbet af året. Endvidere skal Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set spilles, når jeg nu er en af de heldige, der har fået fat i et af de 80 nummererede eksemplarer.

Så kan jeg krydse det første spil af på listen: Dune. :D

Så skal jeg bare have indfanget nogle til at spille:

Die Macher
Så er også Die Macher strøget på listen! Det ser ud som om, jeg kommer til at leve op til et af mine nytårsforsætter! :D

Tilbage på listen er altså kun:

frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jeg har netop fået spillet Ra og Power Grid på Fastaval, så jeg har nået to ud af fem top20-spil indtil videre, og da jeg regner med at købe War of the Ring til juni og spille det inden årets udgang, så ser jeg optimistisk på at få nytårsforsættet i hus ;)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Rune, hvis den dag nærmer sig, hvor Antiquity skal spilles, og du endnu mangler en spiller, så er jeg interesseret! :D
Det kan meget vel arrangeres. Jeg ved ikke om jeg får arrangeret noget mellem den kommende søndags TI3-session og Øbro-con, men jeg er bestemt interesseret i at få det spillet snart. :D
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

... ooog nu har jeg faktisk fået prøvet yderligere tre spil i top20 på BGG (Goa, Caylus og Railroad Tycoon), så nu mangler jeg blot at få købt War of the Ring, og så er mit nytårsforsæt fuldbragt! :)
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jeps - så er nytårsforsættet klaret!
... og jeg har tilmed allerede 'overhalet' mig selv og prøvet mere end 5 'nye' top20-spil :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Og det behøver ikke være slut endnu - året er ikke engang halvt gået ...
Post Reply