BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været med?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været med?

Post by Frouvne »

BGG fejrer idag 15 års fødselsdag. Hvordan stødt I på siden, og hvor længe har I hængt ud der?

Min historie er i al korthed sådan, at jeg havde set Sid Meier's Civilization: The Boardgame i en butik og søgte på det online, inden jeg ville købe det. Der stødte jeg på Boardgamegeek og blev lykkeligvis advaret imod spillet. Det gjorde mig klar over, at der var sket meget, siden jeg sidst havde spillet brætspil lidt mere alvorligt omkring 1990 og efter nogen tid registrerede jeg mig. Det skete den 15. september 2003. Siden har jeg været der næsten dagligt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Gunness »

Jeg mener, at det var Fantask (Tommy måske?) der guidede mig derind, da jeg efterspurgte nogle anmeldelser. Det var nok tilbage omkring 2004 - men jeg fik ikke registreret mig før 2006. Havde ikke rigtig noget at bruge en registrering til i starten.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Jens_Hoppe »

23/8 2001, kan jeg se. Hvorfor det lige var dér, kan jeg ikke huske, men inden da holdt jeg (vel) til på Consimworld og rec.games.board, så mon ikke der har været snak dér om det nye "spildatabase-website" eller noget? :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by digter »

Jens_Hoppe wrote:23/8 2001, kan jeg se. Hvorfor det lige var dér, kan jeg ikke huske, men inden da holdt jeg (vel) til på Consimworld og rec.games.board, så mon ikke der har været snak dér om det nye "spildatabase-website" eller noget? :)
Det kunne være sjovt at læse nogle tråde fra dengang :) Jeg blev selv en del af BGG d. 25-08-12, så jeg må være en af de der nye som opdagede 'brætspil' i dets guldalder :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Mik »

Jeg har kendt Scott og Derk siden 1999, da jeg første gang var med til Alan Moon's Gathering of Friends. Så jeg kendte til BGG før det blev lanceret. Dengang havde jeg dog for travlt til at bruge databasen, da jeg havde travlt med min egen webside. Jeg havde dog et loginnavn [Mik.] før mit nuværende [Great Dane] som blev registreret i marts 2003. Jeg blev dog træt af punktummet, som er det mindst generende fjerde tegn jeg kunne komme i tanke om.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Goblen »

Blev guidet herind af Claus fra boardgamer.dk.

26-11-2012.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Larsine »

30. august 2001 siger min profil, men jeg havde læst lidt med før det. Før (og lang tid efter) var det mest på news:dk.spil.andre-emner hvor vi diskuterede spil, eller diskuterede hvad man diskuterede i gruppen (for vi diskuterede rigtige spil, i modsætning til dem i dk.spil.computer).
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Jonezy »

Blev BGG'er 5. Maj 2011 så er også relativt ny brætspiller. Faktisk var jeg germangames bruger før jeg var BGG bruger... :shock:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Robert »

Registrerede på BGG den 14/9 2008 og her den 14/4 2008.
Det må have været lidt før dette at jeg for alvor blev opmærksom på mængden af professionelle spil i markedet efter at have holdt en pause fra brættet i op mod 20 år.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Mik »

Larsine wrote:30. august 2001 siger min profil, men jeg havde læst lidt med før det. Før (og lang tid efter) var det mest på news:dk.spil.andre-emner hvor vi diskuterede spil, eller diskuterede hvad man diskuterede i gruppen (for vi diskuterede rigtige spil, i modsætning til dem i dk.spil.computer).
Der skete nu ikke meget i de danske nyhedsgrupper. Men [rec.games.board] var årsagen til at jeg begyndte at lave en engelsksproget hjemmeside.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by BlueSwan »

Opdagede både BGG og germangames januar 2013, da jeg forsøgte at finde ud af hvilke gode brætspil der fandtes, da jeg havde brug for nogle ønsker til min 38 års fødselsdag.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Varming »

Registration Date: 2006-10-04 :)

Jeg har spillet bræt i mange år on/off og da jeg atter fandt tilbage til spillene, faldt jeg ved en Google søgning over denne "spil-database" og da jeg kunne finde selv de mest obskure spil derinde, var jeg med det samme indfanget af sitet. Jeg husker at jeg synes det var ligesom IMdb - bare for brætspil :)

Nu om dage bruger jeg det primært til at slå muligt interessante titler op på, finde anmeldelser og rule clarifications. Ift. dialog omkring brætspil er det klart Google+ jeg bruger mest, der er et ret stort, internationalt brætspils-community, hvor folk er meget venlige (især ift. BGG), der bliver lavet små turneringer i fx. Star Realms online og meget andet. Det er nok i virkeligheden også dér jeg primært finder inspiration til nye indkøb.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Da Senzai »

Jeg oprettede vist min bruger sidste år. Jeg er ret ny i brætspils regi.

Til gengæld har jeg spillet Magic: the Gathering siden 2000. Et spil jeg er ved at være kørt godt død i. Jeg er nærmest blevet blæst omkuld over, hvor fedt det er at spille andre kort- og brætspil, og så koster de kun en brøk-del af, hvad det koster at spille Magic. Og mange af spillene er ligesågode, hvis ikke bedre.

Mit problem er dog lidt at overbevise folk i min omgangskreds om at de skal spille med mig :P

Jeg spiller stadig Magic en sjælden gang imellem og kan ikke lade med at fantasere om, hvor fedt det ville være, hvis der blev spillet turneringer i fabelagtige spil som Summoner Wars eller BattleCon: Devastation of Indines.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Andrea »

September 2006... hold da ferie, det er jo mange år siden! Jeg føler mig (næsten) gammel! :shock:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: BGG holder 15 års fødselsdag - hvor længe har du været m

Post by Helle »

Andrea wrote:September 2006... hold da ferie, det er jo mange år siden! Jeg føler mig (næsten) gammel! :shock:
Jamen, søde... Der er du da! Gammel altså.

Jeg registrerede mig på bgg 20.4.2004.... Men jeg er langt fra dagligt bruger... :shock:
Post Reply