Hjælp!?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Hjælp!?

Post by Goblen »

Hejsa alle i gamers,

Prøvede at sætte Twilight Imperium op, men vi var ikke helt nok. Nu skal jeg spille det med min brætspiller-familie, og tænkte om der var en herinde der havde lyst til at forklare mig reglerne. Møder op på Sjælland, giver pizza og kaffe til den der gider give mig intro :-) Ikke fordi vi skal spille det - jeg vil bare gerne have det forklaret så jeg kan spille det med tre familiemedlemmer.

Skal spille det påskefredag, så det skal være inden da.

Håber Ikke I synes denne forespørgsel er for tosset :-)

/Brian
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Hjælp!?

Post by Michael_Olsen »

Brian,

jeg er muligvis en smule rusten, men hvis jeg lige banker den nævnte rust af skulle jeg nok kunne hjælpe dig. Det kræver dog vi kan finde en aften, men det skulle nok kunne lade sig gøre. Lad os lige tage den med et par pm'er : - )


Michael
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Hjælp!?

Post by Rune Petersen »

Jeg har spillet TI3 en del gange og har haft stor success med at bruge denne oversigt til at lære/drive spillet:

http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... ry-v121pdf

Ovenstående regeloversigt er kompakt og komplet for grundspillet og er til stor hjælp når man skal arbejde sig igennem spillets forskellige actions. TI3 kan virke intimiderende, men jeg synes egentligt at det hænger fint sammen når man får knækket koden.

Kan desværre ikke tilbyde at introducere, da jeg ikke længere ejer spillet (og det ser jo ud til, at du har en hjælper som bor tættere på :))
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hjælp!?

Post by Goblen »

Hej Michael og Rune,

Mange tak for hjælpen begge to. Har printet pdf'en og allerede aftalt at mødes med Michael. Glæder mig sindsygt til at få det prøvet :-)

/Brian
Post Reply