Co-op - hvad kan du anbefale?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

Gemalen og jeg er snart færdige med Borderlands - the Pre-sequel og vil gerne finde et andet godt co-op spil, vi kan spille sammen. Hvad kan du anbefale?

Vi har tidligere spillet Borderlands 2 (inkl. udvidelser), Orcs Must Die 2, Forced og Team Fortress 2.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Taibi »

Jeg har selv nydt spillet "Don't Starve" og det er på vej i en multiplayer version også - Don't Starve Together.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by pytman »

Andrea wrote:Gemalen og jeg er snart færdige med Borderlands - the Pre-sequel og vil gerne finde et andet godt co-op spil, vi kan spille sammen. Hvad kan du anbefale?

Vi har tidligere spillet Borderlands 2 (inkl. udvidelser), Orcs Must Die 2, Forced og Team Fortress 2.
Hvis I kan klare en tungt story driven spil vil jeg klart anbefalde "Divinity - original sin" Der er masser der skal læses, men hvad jeg har spillet so far er det super godt..

Ellers portal 1+2, et skønt co-op spil..

-Jesper
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

Taibi wrote:Jeg har selv nydt spillet "Don't Starve" og det er på vej i en multiplayer version også - Don't Starve Together.
Jeg har kigget lidt på det, men kan ikke helt lure, om det vil fungere (godt) som co-op. Men det vil jeg bestemt overveje.
pytmani wrote: Hvis I kan klare en tungt story driven spil vil jeg klart anbefalde "Divinity - original sin" Der er masser der skal læses, men hvad jeg har spillet so far er det super godt..
Ellers portal 1+2, et skønt co-op spil..
Jeg har foreslået Divinity til gemalen, da et af vores vennepar har anbefalet det flere gange, men han har prøvet det og er ikke tilfreds med historien/plottet, så jeg er bange for, at det ikke er sagen :(

Portal 1+2 har vi begge spillet (mest single player). Virkelig sjov historie - men ikke altid så nemt for mig, der sucker til dex-spil :lol:
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by pytman »

Hmm hvis I ikke har spillet HL2 endnu så tjek det ud.. Søg efter "synergy" på steam store, dog skal I begge eje spillet :D
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

pytman wrote:Hmm hvis I ikke har spillet HL2 endnu så tjek det ud.. Søg efter "synergy" på steam store, dog skal I begge eje spillet :D
Gemalen spillede det for en række år siden - jeg vidste ikke, man kan spille det co-op nu? Interessant. Det vil jeg foreslå ham :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by netsapiens »

Monaco
Trine
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Foppwin »

Project Zomboid hvis I er til Indie games. Zombie survival game hvor du dør når du dør - ingen mulighed for at reloade.

Bliver du bidt, er der 97% chance for at dø! bare så man kan holde sig fast i drømmen om overleve.

Spillet er som Minecraft uden noget form for hjælp, så man må læse forums og wiki.

Jeg har ikke prøvet spillet som multiplayer, men der findes servere man kan spille på, og måske kan man lave sin egen. Jeg ved det ikke med sikkerhed.
Danny

Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by pytman »

Andrea wrote:
pytman wrote:Hmm hvis I ikke har spillet HL2 endnu så tjek det ud.. Søg efter "synergy" på steam store, dog skal I begge eje spillet :D
Gemalen spillede det for en række år siden - jeg vidste ikke, man kan spille det co-op nu? Interessant. Det vil jeg foreslå ham :)
Det kan man med det der synergy ting ;-)..

Så er der spil som orchs must die 2, torchlight 2, Magicka, castle crashers, bro force og som tidligere nævnt Trine 2 ved ik om der er co op i 1'ern.
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by pytman »

netsapiens wrote:Monaco
Trine
Monaco er det godt? Har kun set SS af det og kan ik rigtig finde ud af om det er noget for mig ;-)
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by 40crew »

Jeg synes det var sjovt at spille med en ven, og det på trods af at jeg normalt ikke bryder mig om spil hvor man skal snige sig afsted. Men der er måske mere pacman over det, end Splintercell/Thief. Jeg tror det ville være endnu sjovere hvis man var 3 eller 4, men 2 var stadig godt. Var ikke så imponeret over spillet når man kun var en, men det var dog spilbart.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Monaco
Trine
Vi overvejer Trine 2. Til gengæld kan jeg simpelthen ikke få mig til at købe et så lyserødt spil som Monaco :lol: :lol:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

Foppwin wrote:Project Zomboid hvis I er til Indie games. Zombie survival game hvor du dør når du dør - ingen mulighed for at reloade.

Bliver du bidt, er der 97% chance for at dø! bare så man kan holde sig fast i drømmen om overleve.

Spillet er som Minecraft uden noget form for hjælp, så man må læse forums og wiki.

Jeg har ikke prøvet spillet som multiplayer, men der findes servere man kan spille på, og måske kan man lave sin egen. Jeg ved det ikke med sikkerhed.
Er det spil med tidlig adgang? (dvs. endnu ikke færdigt).
Vi har Left 4 Dead 1+2, men gemalen er ikke så meget til zombier, så det plejer jeg at spille med en af mine venner i stedet :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by netsapiens »

skal det være PC? Ellers findes der et par fortrinlige coop JRPGs til konsol, som er geniale at nyde to personer?
Eternal Sonata og Tales of Vesperia eks.
I begge er combat en fælles sag, og world travel håndteres af den ene spiller.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

netsapiens wrote:skal det være PC? Ellers findes der et par fortrinlige coop JRPGs til konsol, som er geniale at nyde to personer?
Eternal Sonata og Tales of Vesperia eks.
I begge er combat en fælles sag, og world travel håndteres af den ene spiller.
Jeps - kun pc :)
Post Reply