Hvad er din yndlings-meeple?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad er din yndlings-meeple?

Post by Frouvne »

Inspireret af Erik Mejer Hansens nye Avatar kommer det logiske spørgsmål: Hvad er din yndlings-meeple?

Det er et svært spørgsmål, men lige nu er min egen favorit nok lamaerne fra Hoppla Lama.

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg kan godt lide Pirater, så meeplesene(?) fra Cartagena syntes jeg er fine.
Men min yngligs meeple den jeg har brugt til min avatar (men jeg venter lige lidt med at afsløre hvor den er fra :) ).
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helt klart de små dinoer fra Trias!
Jeg elsker dinosaurer...

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, de kære dinoer. Jeg snuppede også et ekstra sæt af dem med hjem fra Essen... dem skal jeg jo nok få brug for en gang til... nå ja, de er rare at have!

Det havde selvfølgelig været endnu lækrere, hvis de havde kælet så meget for detaljerne, som en af brugerne på Boardgamegeek, der har fremstillet disse dinosaurer.

Image

Det kræver desværre nok lidt flere evner med en løvsav, end jeg har, hvis man skal kunne producere dem... :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Det kræver desværre nok lidt flere evner med en løvsav, end jeg har, hvis man skal kunne producere dem... :(
Det billede har jeg sukket over flere gange. Der burde næsten være en lov mod, at folk poster den slags lir på BGG - man sidder jo og bliver helt misundelig ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg kan godt se dit glimt i øjet, Andrea. Men jeg vil tillade mig, at tage dig på ordet, for jeg mener faktisk, at det burde fremgå tydeligt, når det ikke er de originale genstande, der er afbildedet. En ting er, at folk bliver skuffet over ikke at få en sandstrand med, når de køber DVONN, men noget andet er, når man ser farvelagte figurer etc., som rent faktisk godt kunne være de originale ting, der følger med. Det kan være svært at skelne, når man sidder med et mere eller mindre heldigt billede og i øvrigt ikke har for-kundskaber om et spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Jeg kan godt se dit glimt i øjet, Andrea. Men jeg vil tillade mig, at tage dig på ordet, for jeg mener faktisk, at det burde fremgå tydeligt, når det ikke er de originale genstande, der er afbildedet. En ting er, at folk bliver skuffet over ikke at få en sandstrand med, når de køber DVONN, men noget andet er, når man ser farvelagte figurer etc., som rent faktisk godt kunne være de originale ting, der følger med. Det kan være svært at skelne, når man sidder med et mere eller mindre heldigt billede og i øvrigt ikke har for-kundskaber om et spil.
Jamen så tillader jeg mig at være enig! :D
... og jeg har faktisk flere gange overvejet at lave en geeklist med udgangspunkt i ovenstående, men tiden har endnu ikke været til det.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Da dette indlæg først kom op, så tænkte jeg, hvad definerer egentlig en meeple - og da akf har en ordbog liggende på pc'en, så slog jeg det naturligvis op .... men ak, Men det kan jo være, at der er andre der heller ikke er helt sikker på, hvad det egentlig er, og hvad det kommer af ....

Så, hvem vil venligst definere ordet for mig? Jeg har nemlig nogle figurer, som er rigtigt søde, men om de er meeples ved jeg jo ikke helt. Arketypen på en meeple er vel Carcasonne manden, så det er jo ikke, fordi jeg slet ikke aner, hvad vi taler om, meeen ... mere præcist...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Oprindeligt brugte folk ordet meeple om figurer, der så ud i stil med "a chunky 2D shape that has a humanoid form", men en del - heriblandt mig - bruger det lidt mere løst om små træfigurer i stil med Carcassonne-manden, men ikke nødvendigvis med menneskeskikkelse.

Læs lidt mere om oprindelsen her, lidt mere diskussion her samt ny denne geeklist om meeples!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Er der virkelig slet ikke nogen, der vil fremhæve disse små fyre? :D

Image
frouvne, administrator

Image
Post Reply