Spil med pause knap

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Spil med pause knap

Post by Erik Mejer Hansen »

Det kan være lidt svært at få spillet spil, når man har en 5½ mdr gammel dreng. Man har en tildens til at blive afbrudt :)

Løsningen er selvfølgelig at spille spil hvor det ikke er noget problem at man stopper for at vende tilnage senere, men det er bare ikke alle spil der egner sig til det. Jeg har lavet en lille list over spil som kan spilles af to personer og som kan spilles med pauser.

Catan card game: I Catan card game er terningerne placeret hos den spiller hvis tur det er. Det er ret praktisk da det gør det muligt at holde styr på hvis tur det er. Vi benytter desuden to tisidede terninger til at holde styr på pointene. Det gør det nemt hurtigt at genoptage spillet.

Sankt Petersburg kommer med på listen en anden grund. Som Helle nævnte i "Hvad har du spillet idag"-tråden kan Sankt Petersburg godt virke lidt automatisk. Det er, for mig, en fordel da man så hurigt kan genoptage et afbrudt spil uden det går synderligt ud over taktikken.

Snart skal Puerto Rico afprøves. Jeg håber at guvernør markøren kan være med til at holde styr på hvor man er kommet til i spillet. Det det vil vise sig. Her går afbrydelser selvfølgelig ud over taktikken, men jeg taber alligevel altid så hvad gør det :lol:
Ellers er kosmos to personerspil et hit, da de er korte (sønnike tager typisk lure på en lille time ad gangen...)

Forslag modtages meget gerne
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

IceHouse games:

Zendo og IceTower er muligheder - alt er på bordet - det er bare at stoppe og begynde. Dog skal man i Zendo huske, hvis tur det er til at lave en opstilling.

Det er mine første forslag - jeg vil forsøge at finde nogle flere for det kan være nødvendigt med børn.

Heck Meck er i øvrigt et andet bud...

Helle
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Generelt, skal I vel bare have en turmarkør, som I placerer før I forlader bordet, så kan:

Carcasonne, Cartagena og Clans også bruges.
Post Reply