Tag på legetur i bogstavernes verden!

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Tag på legetur i bogstavernes verden!

Post by Helle »

Du skal ud og lege. Han sagde det så højt, at hun hoppede. Den er tam, skat, svarede hun om katten. Ka’ hun aldrig lade vores puder være? Har du set, hvad den gør? Cash og unger, og så lidt vin så har du alt, hvad skal vi med det kræ? Vin, cirka til stregen tak – hvis det er ok. Men lad os tale lidt. Ih, Ellas mor har for resten købt en billet til Cannes, og er med i natten når priserne uddeles….

En time senere skreg katten højt for den var faldet i en skakt så dyb, at ti katte oven på hinanden svarede til højden. De måtte hive katten op med et reb. Bravo, råbte hun, da katten var sikkert oppe. Nåh, men hvor mange unger vil du så have i bytte for denne åndssvage kat? ”Ti” kaldte hun tilbage og grinede. Ja, var det ikke noget med ti skrigende unger i stedet for denne mirakuløst tåbelig kat….? Kan ti kede sig mindre sammen end to, så ok med mig. Værsgo så er det bestemt! Stor reservekapital søges, hvis de unger skal forsørges – men kan vi si en almindelig lønning gennem skattesystemet uden at betale skat, så er det fint! Tuttelu dommen er afsagt – hvem kan finde cirka 20 spiltitler gemt i min tekst?

Og hvilke to titler er faktisk kommet med hele to gange? Hvis man har lyst til at svare kan man jo citere teksten og mærke titlerne op med farve ... !
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Min mand synes, at det er meget indforstået - hermed en forklaring - bogstaverne på en spil titel skal stå i rækkefølge, hvis der eksempelvis står

"tormod er nar" tillykke med brylluppet ... (ikke videre fikst men ...) så er spillet: Modern Art
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

I første afsnit er der i hvert fald følgende:

Hansa, Vinci, Tikal, Tamsk, Kahuna, Hellas, Medina, Cash, Cannes.
(næ... Tikal så jeg ved et tilfælde længere nede).

Andet afsnit når jeg ikke at kigge på, for det er over min sengetid, og jeg burde slet ikke være på nettet lige nu! :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, stort set - jeg kender ikke et spil, der hedder Cash .... øh, men forkert er det jo ikke, hvis der er et spil, der hedder sådan!
Du har da alligevel fået kastet dig over nogle stykker ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tag på legetur i bogstavernes verden!

Post by Stony »

Helle wrote:Tag på legetur i bogstavernes verden!

Du skal ud og lege. Han sagde det så højt, at hun hoppede. Den er tam, skat, svarede hun om katten. Ka’ hun aldrig lade vores puder være? Har du set, hvad den gør? Cash og unger, og så lidt vin så har du alt, hvad skal vi med det kræ? Vin, cirka til stregen tak – hvis det er ok. Men lad os tale lidt. Ih, Ellas mor har for resten købt en billet til Cannes, og er med i natten når priserne uddeles….

En time senere skreg katten højt for den var faldet i en skakt så dyb, at ti katte oven på hinanden svarede til højden. De måtte hive katten op med et reb. Bravo, råbte hun, da katten var sikkert oppe. Nåh, men hvor mange unger vil du så have i bytte for denne åndssvage kat? ”Ti” kaldte hun tilbage og grinede. Ja, var det ikke noget med ti skrigende unger i stedet for denne mirakuløst tåbelig kat….? Kan ti kede sig mindre sammen end to, så ok med mig. Værsgo så er det bestemt! Stor reservekapital søges, hvis de unger skal forsørges – men kan vi si en almindelig lønning gennem skattesystemet uden at betale skat, så er det fint! Tuttelu dommen er afsagt – hvem kan finde cirka 20 spiltitler gemt i min tekst?

Og hvilke to titler er faktisk kommet med hele to gange? Hvis man har lyst til at svare kan man jo citere teksten og mærke titlerne op med
farve ... !
Ur
Ludo (2 gange)
Torres
Attika
Hive
Antike
Java
Emira
Siena
Set

Og så langskuddene:

Tavern (Næppe tilsigtet at ramme den, men den findes: http://boardgamegeek.com/game/26141 )

RAF (Næppe heller tilsigtet, men den findes: http://boardgamegeek.com/game/3202 )

Krig http://boardgamegeek.com/game/16398

Skat (2 gange) http://boardgamegeek.com/game/6819

Dual http://boardgamegeek.com/game/20141

Og så er der Keno - Tipstjenestens spil. Men den er vist også lidt ved siden af? :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hov! Og RA findes hele tre gange.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Wow - du har fundet en hel række utilsigtede spiltitler - det er imponerende!

Du og Andrea har stort set fundet alt - og lidt til - Jeg havde ikke tænkt på Emira, keno, skat, dual, raf, tavern, krig... det er bonuspoints.

Der er dog et par stykker - om end ikke mange tilbage. Jeg tror, at jeg kan se 3 der ikke er fundet...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Keno er da et ret frisk bud! :D

Der er også skak og Shogun.
Og Top (men den er nok heller ikke tiltænkt :))
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Nej, top var heller ikke intenderet - det var shogun og skak til gengæld - den sidste, der vist ikke er nævnt giver jeg gerne, den er lidt svær måske: go

Det klarede I ret godt - var det for nemt?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Nej, top var heller ikke intenderet - det var shogun og skak til gengæld - den sidste, der vist ikke er nævnt giver jeg gerne, den er lidt svær måske: go
Jeg tænkte nok, den var der et sted, men jeg så den ikke lige :)
Det klarede I ret godt - var det for nemt?
Tjø... jeg synes, det var en ok sværhedsgrad. Visse spil er lettere er indarbejde i tekster end andre, og nogle af sætningerne virkede da kryptiske fra start (og tiltrak sig derfor ekstra opmærksomhed ;)), men der dukkede da også spil op undervejs, som jeg ikke lige havde forventet :)
Post Reply