Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by 40crew »

Jesper_Norris wrote:Købte et par småting i Essen:


Star Wars: Imperial Assault


Overvejer nu bare, hvordan i alverden jeg skal få plads til det..
Hvis du ikke får plads til denne, skal jeg nok overtage det ;)

Spøg til side, så glæder jeg mig enormt til at høre om hvordan spillet er. Det er mit must-have spil for 2014/2015, og gerne før end senere :P

edit: For at holde mig on-topic, så skal jeg ud og hente et eksemplar af Carcassonne til min kone. Desværre fandt jeg ikke nogen der solgte grundspillet samt et par udvidelser, så hun må nøjes med grundspillet, ind til næste gang jeg placerer en online ordre et eller andet sted.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by AndersC »

Jeg havde også en god forlænget weekend, hvor der blev købt lidt spil..

Dead of Winter
Imperial Settlers
Assault on Doomrock
King of New York
Star Realms + expansions
Among the stars + expansions
New Dawn
Progress
Versailles
Evolution
Say Anything
Relic
Robinson Crusoe: Voyage of the Beagle (Z-man)
Camel Up
Fungi
Sushi Go
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

I år blev året hvor jeg købte mange små spil (og et par større, bevares) i Essen:

Concordia maps
Terra Mystica: Fire & Ice
Mythotopia limited ed.
Mini Crokinole
Dino Race
27th Passenger
Faras
Abluxxen
Phase 10
Russian Railroads promo
Samurai Spirit
Coup: Guatemala 1954
Lost Legacy 2+3
Secret Moon
Ravens of Thri Sahashri
Flip 9
Chimera
Uruk II
Robinson Crusoe promo pack
Greenland
Koba Yakawa
Empire Engine
Fantastiqa: The Abandoned Abbey
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Sir William »

Russian Railroads Promo, er det udvidelsen eller noget seperat? Og hvad omfatter det, hvis det ikke er udvidelsen?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

AndersC wrote:Jeg havde også en god forlænget weekend, hvor der blev købt lidt spil..
Dead of Winter
Ja, det var sjovt at høre "GuldBrik Thomas" (i P1) klage over at han desværre ikke nåede at købe dette succesfulde spil på messen inden det blev udsolgt.
I betragtning at det har ligget i butikkerne et godt stykke tid... :wink:

Søndages sidste spilindkøb blev:
Uruk 2
Paititi
Bakerspeed
Triassic Terror
Star Realms (2 sæt, så man kan spille mere end 2)
Die Staufer (Dynasty)
Sankt Petersburg, som blev købt fordi de to designere har lovet mig at de ændringer de har lavet, gør spillet mere interessant for spillere som mig :D
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 312 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jonezy »

Mens andre slæber enorme mængder af pap hjem fra Tyskland driblede jeg hjem fra posthuset med en enkelt lille pakke indeholdende Progress: Evolution of Technology, som er endnu et spil som ankommer takket min Kickstarter frenzy i foråret...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Sir William wrote:Russian Railroads Promo, er det udvidelsen eller noget seperat? Og hvad omfatter det, hvis det ikke er udvidelsen?
Det er den her:

http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... -expansion
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 559 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Mik wrote:Ja, det var sjovt at høre "GuldBrik Thomas" (i P1) klage over at han desværre ikke nåede at købe dette succesfulde spil på messen inden det blev udsolgt.
I betragtning at det har ligget i butikkerne et godt stykke tid... :wink:
Det har så været udsolgt rigtig mange steder ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Jonezy wrote:Mens andre slæber enorme mængder af pap hjem fra Tyskland driblede jeg hjem fra posthuset med en enkelt lille pakke indeholdende Progress: Evolution of Technology, som er endnu et spil som ankommer takket min Kickstarter frenzy i foråret...
Jeg hentede mit KS eksemplar søndag, men var nær ved blot at efterlade da, jeg allerede onsdag aften hørte fra 8 forskellige personer at der ikke var meget ved det. Det blev desværre ikke bedre i løbet af ugen, men samlede det alligevel op.

Det andet spil som er lidt (meget) nervøs for, er Historia
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Mik wrote:Jeg hentede mit KS eksemplar søndag, men var nær ved blot at efterlade da, jeg allerede onsdag aften hørte fra 8 forskellige personer at der ikke var meget ved det. Det blev desværre ikke bedre i løbet af ugen, men samlede det alligevel op.
Søndag fik jeg lejlighed til at prøve Allans eksemplar. Jeg følte mig da underholdt. Det er ikke noget stort nyskabende spil, men jeg spiller det gerne en gang eller to mere før jeg nok rykker fokus videre til noget andet. Bemærk at der hurtigt kan blive en del nedetid, hvis deltagerne har det med at skulle undersøge alle muligheder hver gang de har tur. Jeg vil anbefale at man max. spiller det med tre spillere, hvis spillets længde skal stå nogenlunde mål med hvad spillet kan bære.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Stony »

Jeg var inde for at se hvad Boardgamer havde fået hevet med hjem fra Essen. Jeg spottede Waggle Dance, som jeg overhovedet ikke havde hørt om. Efter ca. fem minutters research trykkede jeg et eksemplar ned i kurven. Vi skal da også have en lille smule Essen hjem i år.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by netsapiens »

Stony wrote:Jeg var inde for at se hvad Boardgamer havde fået hevet med hjem fra Essen. Jeg spottede Waggle Dance, som jeg overhovedet ikke havde hørt om. Efter ca. fem minutters research trykkede jeg et eksemplar ned i kurven. Vi skal da også have en lille smule Essen hjem i år.
Jeg fik ikke selv prøvet det, men alle jeg talte med var enige om at der er tale om en "solid worker placement"
Jeg delte en kasse med en kollega fra Vancouver, og lige nu er jeg ked af at vi ikke delte den ligeligt, for der er udsolgt allerede :)
Hov, ejeren af Grublin Games fortale mig til gengæld at han hjertens gerne sender mig en kasse, så det KAN skaffes, hvis det er.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Mik »

Stony wrote:
Mik wrote:Jeg hentede mit KS eksemplar søndag, men var nær ved blot at efterlade da, jeg allerede onsdag aften hørte fra 8 forskellige personer at der ikke var meget ved det. Det blev desværre ikke bedre i løbet af ugen, men samlede det alligevel op.
Søndag fik jeg lejlighed til at prøve Allans eksemplar. Jeg følte mig da underholdt. Det er ikke noget stort nyskabende spil, men jeg spiller det gerne en gang eller to mere før jeg nok rykker fokus videre til noget andet. Bemærk at der hurtigt kan blive en del nedetid, hvis deltagerne har det med at skulle undersøge alle muligheder hver gang de har tur. Jeg vil anbefale at man max. spiller det med tre spillere, hvis spillets længde skal stå nogenlunde mål med hvad spillet kan bære.
Det var netop 2x4 spillere, og alle var naturligvis førstegangsspillere - og så skal man naturligvis huske på at når man har samlet sine første spil op på messen i løbet af onsdagen, så man natyurligvis fat på det spil alle forventer sig mest af, og derfor det som giver den største skuffelse, hvis det ikke lever op til forventningerne.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Goblen »

Det blev den store indkøbsdag i forgårs. Boardgamer.dk kom hjem fra Essen, og jeg bestilte og fik tidligere bestillinger:

* Innovation + udvidelser.
* Impulse.
* Waggel Dance.
* Strife.
* Colt Express.
* Alchemists.

Har købt flere spil brugt som skal hentes til After Essen. Så nu skal der games :-)

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Igår kom der lidt Essen-nyheder hjem, som jeg forhåbentlig kan muntre mig med i den kommende tid: Secret Moon, Lost Legacy: Binbo Tantei to Inbo no Shiro, OWACON, Ravens of Thri Sahashri og udvidelsen Keyflower: The Merchants. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply