Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Thu Feb 09, 2023 7:20 pm Modtog i dag Oranienburger Kanal med de to udvidelser, som jeg blev lidt forblændet af, da det så så forfærdeligt kedeligt ud.
Du må lægge andet i "forblændet" end mig! :D Du mener, at det så søvndyssende nok ud, at dit hoved klaskede ned på "bestil den fulde pakke"-knap på tastaturet?
Jeg er ikke den store Rosenberg-fan i forvejen, men ja, det ser ekstremt tørt ud. Og så med to udvidelser mere med præcis samme forside. Bare for at understrege morskaben.
Men derfor kan det selvfølgelig godt fungere rent mekanisk.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Muligvis af lidt nostalgiske årsager har jeg generhvervet mig et eksemplar af Avalon Hills gamle mesterværk Republic of Rome, som jeg for mange år siden havde mange gode stunder med.

Jeg har også lige modtaget Worthington Games' nye Old Breed South Pacific, det tredie spil i deres Band of Brothers-serie af taktiske WW2 spil. Især det første spil i serien, Screaming Eagles, havde jeg meget fornøjelse med.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Feb 10, 2023 12:42 pm
Frouvne wrote: Thu Feb 09, 2023 7:20 pm Modtog i dag Oranienburger Kanal med de to udvidelser, som jeg blev lidt forblændet af, da det så så forfærdeligt kedeligt ud.
Du må lægge andet i "forblændet" end mig! :D Du mener, at det så søvndyssende nok ud, at dit hoved klaskede ned på "bestil den fulde pakke"-knap på tastaturet? [...]
Nu er det sjældent (=aldrig) sådan at jeg foretager en fuldkommen analyse af hvorfor jeg impuls-køber noget. Men jeg er ret sikker på, at min tanke ikke var, at det så søvndyssende ud. Jeg tror snarere det var den grimhedens æstetik, der nogen gange kan drage én til at måtte kigge en ekstra gang på et kunstværk, et helt uformeligt menneske, en besyndeligt film eller lignende; noget der på samme tid frastøder en og så alligevel af uforklarlige årsager drager ens opmærksomhed til sig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Ah ja, det giver god mening.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Vengeful Games havde tilbud på en række ting, så ud over et par billige Folded Space-inserts dumpede Chronicles of Crime: 1400 og Lawyer Up + to udvidelser ned i kurven.
Jeg har ikke været vildt begejstret for det oprindelige CoC, men det var primært pga. skrivestilen. Jeg håber, at den er bedre i 1400-udgaven. Desuden er min datter meget begejstret for spillet, så hun skal nok få noget sjov ud af det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Fik CloudAge foræret i går. Tilsyneladende ikke Pfisters bedste, men det skal da prøves.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Thu Feb 23, 2023 12:16 pm Fik CloudAge foræret i går. Tilsyneladende ikke Pfisters bedste, men det skal da prøves.
Jeg erindrer at jeg hørte ret positive røster om det og havde egentlig glædet mig til at få det prøvet, da det var i spilgruppen. Det var så et af de spil, der nåede at forlade gruppen uspillet... Nå, man må jo også fokusere lidt, så det var måske også o.k.

Jeg modtog Chancellorsville 1863 som jeg har en fornemmelse af at jeg er nødt til på et tidspunkt at få prøvet både på baggrund af egne (meget begrænsede) erfaringer med Freeman's Farm 1777 og andres sammenligninger mellem de to. I samme kasse var hæftet med baggrundhistorie til
Lanzerath Ridge. Disse hæfter er ret dyre i.f.t. deres størrelse men jeg syntes det gør så meget for oplevelsen, at jeg gerne betaler det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

I dag ankom Mosaic: A Story of Civilization, seneste spil fra Glenn Drover. Jeg har heldigvis valgt den "lille" Kickstarter-udgave, for den er sgu rigeligt stor. Jeg er spændt på, hvordan det fungerer i praksis.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg var til koncert i Aarhus i går aftes, og da benyttede jeg lejligheden til at hente et par spil eller tre.

Bitoku, Excavation Earth + Second Wave, Oranienburger Kanal og Rise. Hvis sælger havde husket det, så havde jeg også haft Orleans: Stories med hjem.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Taibi wrote: Sun Mar 05, 2023 8:40 pm Jeg var til koncert i Aarhus i går aftes, og da benyttede jeg lejligheden til at hente et par spil eller tre.

Bitoku, Excavation Earth + Second Wave, Oranienburger Kanal og Rise. Hvis sælger havde husket det, så havde jeg også haft Orleans: Stories med hjem.
Jeg er spændt på at høre, hvad I syntes om Oranienburger Kanal, når I får det prøvet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

I anledning af, at jeg blev lidt yngre i går (eller er det ældre?), så var der en masse rare mennesker, der valgte at give mig brætspil. Det blev til både Living Forest, Dice Forge, Pagan + udvidelse, Criss Cross, Crime Zoom: His Last Card samt Murder Most Puzzling, der er et puslespil, som man skal samle for at få hints til efterfølgende at kunne løse en mordgåde! :o
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Frouvne wrote: Sun Mar 05, 2023 9:07 pm
Taibi wrote: Sun Mar 05, 2023 8:40 pm Jeg var til koncert i Aarhus i går aftes, og da benyttede jeg lejligheden til at hente et par spil eller tre.

Bitoku, Excavation Earth + Second Wave, Oranienburger Kanal og Rise. Hvis sælger havde husket det, så havde jeg også haft Orleans: Stories med hjem.
Jeg er spændt på at høre, hvad I syntes om Oranienburger Kanal, når I får det prøvet.
Det samme er jeg efter begejstringen fra din side for spillet.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Earth, der har fået sindssyg flotte karakterer på bl.a. The Dice Tower, landede i dag. Så må jeg se, om det kan noget.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Gunness wrote: Thu Mar 09, 2023 7:51 pm Earth, der har fået sindssyg flotte karakterer på bl.a. The Dice Tower, landede i dag. Så må jeg se, om det kan noget.
I would like to try that, pretty please!
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Jeg tænker, at Earth også er landet i dag, men jeg har ikke fået den pakket ud endnu. I går afleverede PostNord Rolling Heights. Der er alt for mange spil, og alt for lidt tid.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply