Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Intrepid landede til morgen. Efter Gunness' lidt lunkne beskrivelse af spillet er jeg blevet mere i tvivl om det er så interessant, som jeg havde forventet. Det må få en chance...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Vi var på rundtur i mandags, inkl. IKEA efter nye reoler til spilleværelset.

Det blev også til lidt blandet bræt, herunder Ark Nova, Cartographers (bundle af det nye fra den seneste KS), Shinkansen: Zero Kai og Terra Futura.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Andrea »

Jeg gav Jens Ten i går (nu hvor jeg havde læst så meget pænt om det - og så fik yngstenevøen også et eksemplar ;) ).

Vi fik også EXIT-spillet Det Forsvundne Tempel af et vennepar.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Bilka har tilbud på brætspil i disse dage, så Wavelength røg i indkøbskurven som (forhåbentligt) indslag nytårsaften.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Neumann »

Jeg kunne i dag samle et eksemplar op af Friedman Frieses Sorte Fredag, som ellers regnes for ret upodriveligt. Ligefrem billigt var det heller ikke, og jeg havde ikke først set efter herinde, om nogen havde haft det til salg. Det viste sig, at Allan havde haft et uspillet eksemplar oppe i 2018, som ikke så ud til at være blevet solgt, så jeg skulle nok have spurgt dér først.

Nå, man vinder nogle gange og taber mange flere gange - præcis ligesom, når jeg spiller spillene :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Jeg har stået for 6-dobbelt samkøb af Project L: Finesse, og det landede i dag. Der er mildest talt mange æsker at holde styr på :o
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Vivi var et smut i Mårslet for at hente Origins: First Builders i søndags. Jeg var ikke vildt imponeret af det første jeg så af det, men flere har udtrykt begejstring for spillets mekanismer, så jeg kunne ikke lade være, da Peter solgte sit eksemplar.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

I dag fik jeg The Ratcatcher via en privat handel. Jeg kiggede meget på det, da det var på Kickstarter.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Spillene kommer dryssende ind for tiden. Hentede tre pakker i dag. Den ene overraskede mig, da jeg simpelthen havde glemt, at jeg havde bestilt den: Red Flag Over Paris.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by digter »

Frouvne wrote: Wed Jan 12, 2022 8:08 pm Spillene kommer dryssende ind for tiden. Hentede tre pakker i dag. Den ene overraskede mig, da jeg simpelthen havde glemt, at jeg havde bestilt den: Red Flag Over Paris.
Det er jeg meget interesseret i at høre mere om, når du har fået det prøvet. Især sammenlignet med andre CDG'er som fx. 13 Days :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Vi er lige flyttet, og som indflyttergave gav jeg mig selv Spirit Island plus Lost Ruins of Arnak (sidstnævnte er delvist en julegave fra min søn, der også har lovet at spille det med mig)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

digter wrote: Wed Jan 12, 2022 10:50 pm
Frouvne wrote: Wed Jan 12, 2022 8:08 pm Spillene kommer dryssende ind for tiden. Hentede tre pakker i dag. Den ene overraskede mig, da jeg simpelthen havde glemt, at jeg havde bestilt den: Red Flag Over Paris.
Det er jeg meget interesseret i at høre mere om, når du har fået det prøvet. Især sammenlignet med andre CDG'er som fx. 13 Days :)
Jeg skal nok kommentere, når jeg får det spillet. Var selv slemt skuffet over 13 Days - men syntes måske også de havde solgt det lige lovligt meget som et Twilight Struggle-light.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sat Jan 15, 2022 5:54 pm Vi er lige flyttet, og som indflyttergave gav jeg mig selv Spirit Island plus Lost Ruins of Arnak (sidstnævnte er delvist en julegave fra min søn, der også har lovet at spille det med mig)
Tillykke med flytningen! Det lyder kun rimeligt, at man må forkæle sig lidt ovenpå sådan en omgang!

Jeg forkælede mig selv med et eksemplar af: Sankt Petersburg: In bester Gesellschaft – Das Bankett. Jeg syntes ikke rigtigt, at jeg behøvede anden grund end at vi har været så glade for grundspillet at vi er nødt til at se om det kan blive endnu bedre med de udvidelser der er inkluderet i denne æske.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Sat Jan 15, 2022 8:51 pmJeg skal nok kommentere, når jeg får det spillet. Var selv slemt skuffet over 13 Days - men syntes måske også de havde solgt det lige lovligt meget som et Twilight Struggle-light.
Det var nok spillets største problem: markedsføringen. Isoleret set var det et fint, lille tovtrækningsspil, men meget langt fra noget, der kunne minde om TS.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Taibi »

Gunness wrote: Sat Jan 15, 2022 5:54 pm Vi er lige flyttet, og som indflyttergave gav jeg mig selv Spirit Island plus Lost Ruins of Arnak (sidstnævnte er delvist en julegave fra min søn, der også har lovet at spille det med mig)
Lækkert. Jeg lurer godt nok også på dem begge, men jeg har også øjnene på Mindclashs re-stock af Trickerion og Anachrony.

Men, glæder mig til at høre om det, når du får spillet dem.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply