Spilbutikker i Berlin

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Spilbutikker i Berlin

Post by Mikkel »

Hej

Jeg vil høre om I har nogle gode erfaringer med brætspilbutikker i Berlin?

Min kone og jeg skal derned i morgen og har hele fredag og lørdag. Så er der nogle steder I kan anbefale? Er det billigere at købe spil i Tyskland? Er de fleste af spillene så på tysk...?

Alle inputs er velkomne!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Larsine »

User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Gunness »

Mikkel wrote:Er det billigere at købe spil i Tyskland? Er de fleste af spillene så på tysk...?
Hej Mikkel,
måske skulle vores forhandlerliste suppleres med en liste over fysiske butikker :)

Prismæssigt kan de sjældent konkurrere med onlinebutikkerne, men du sparer jo portoen, og der kan da være gode tilbud.
Spillene vil typisk altid være på tysk - men mange af dem har jo ikke tekst på komponenterne. Men hvis de har, vil de næsten altid være på tysk.

Finder på spil på engelsk, vil det med stor sandsynlighed ikke kunne betale sig at købe det dér.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Mikkel »

Last edited by Mikkel on Thu Aug 20, 2015 2:35 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Mikkel »

Gunness wrote:
Mikkel wrote:Er det billigere at købe spil i Tyskland? Er de fleste af spillene så på tysk...?
Hej Mikkel,
måske skulle vores forhandlerliste suppleres med en liste over fysiske butikker :)

Prismæssigt kan de sjældent konkurrere med onlinebutikkerne, men du sparer jo portoen, og der kan da være gode tilbud.
Spillene vil typisk altid være på tysk - men mange af dem har jo ikke tekst på komponenterne. Men hvis de har, vil de næsten altid være på tysk.

Finder på spil på engelsk, vil det med stor sandsynlighed ikke kunne betale sig at købe det dér.
Lyder som en god ide med listen over fysiske butikker! :)

Det ser ud til at jeg skal være heldig og bare gå lidt på jagt. Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan nå på en lille weekend.

Tak for inputtet :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Larsine »

Husk for resten at næsten alt er lukket om søndagen i Berlin, og de to loppemarkeder er derfor noget nær det bedste man kan foretage sig på en søndag.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Jonezy »

I skal bare suse op i legetøjs-afdelingen i KaDeWe, så er der en rimelig stor spil sektion med gode tilbud. Vær dog obs på, hvilke spil som er sprog uafhængige. Kender ikke til decideret brætspilsforhandlere, men jeg fik da Takenoko, Jaipur og Qwixx til billige penge da jeg var i Berlin og KaDeWe for 3 års tid siden.

Hvis vi boede i nærheden af hinanden skulle du da ihvertfald have et The Game med hjem til mig....:)
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Mikkel »

Larsine wrote:Husk for resten at næsten alt er lukket om søndagen i Berlin, og de to loppemarkeder er derfor noget nær det bedste man kan foretage sig på en søndag.
Modtaget!
Avs - der er jo en del, når man ser på Google. Et eller to du kan anbefale?
Jonezy wrote:I skal bare suse op i legetøjs-afdelingen i KaDeWe, så er der en rimelig stor spil sektion med gode tilbud
Fedt - tak! :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Larsine »

Mikkel wrote:
Larsine wrote:Husk for resten at næsten alt er lukket om søndagen i Berlin, og de to loppemarkeder er derfor noget nær det bedste man kan foretage sig på en søndag.
Modtaget!
Avs - der er jo en del, når man ser på Google. Et eller to du kan anbefale?
Ja de to som jeg linker til i den post jeg henviste til i mit første svar: viewtopic.php?f=50&t=6775
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Helle »

Jonezy wrote:I skal bare suse op i legetøjs-afdelingen i KaDeWe, så er der en rimelig stor spil sektion med gode tilbud. Vær dog obs på, hvilke spil som er sprog uafhængige. Kender ikke til decideret brætspilsforhandlere, men jeg fik da Takenoko, Jaipur og Qwixx til billige penge da jeg var i Berlin og KaDeWe for 3 års tid siden.

Hvis vi boede i nærheden af hinanden skulle du da ihvertfald have et The Game med hjem til mig....:)
Det skulle jeg luge til at skrive ... De har en del...
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Mikkel »

Helle wrote:
Jonezy wrote:I skal bare suse op i legetøjs-afdelingen i KaDeWe, så er der en rimelig stor spil sektion med gode tilbud. Vær dog obs på, hvilke spil som er sprog uafhængige. Kender ikke til decideret brætspilsforhandlere, men jeg fik da Takenoko, Jaipur og Qwixx til billige penge da jeg var i Berlin og KaDeWe for 3 års tid siden.

Hvis vi boede i nærheden af hinanden skulle du da ihvertfald have et The Game med hjem til mig....:)
Det skulle jeg luge til at skrive ... De har en del...
Så har vi været i KaDeWe, og udvalget var stort! Blot ikke for en brætspiller som mig. Der var rigtig mange (og sikkert gode) børnespil, men ikke det jeg søgte. De lidt "tungere" spil som var på hylderne, var stort set det samme som man kan finde i f.eks Toys'r'Us (ticket to ride og den slags).

Vi nåede desværre ikke rigtig så meget andet brætspil-kiggeri, men det er bestemt en by jeg gerne vil ned til og næste gang kan vi planlægge lidt mht brætspilsbutikker.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spilbutikker i Berlin

Post by Helle »

Ja ok, så var det øv. Men det kan jo også være svært at vide, hvad den som spørger leder efter. De har stort set alle de tyske forlags standard spil.... Den tyske genre. Hvis man er til en anden stil, så er der nok ikke noget. Kommer ikke rigtigt i de store legetøjskæder. Men hvis de har udvalg, som Kadewe, så er jeg alligevel imponeret :D .
Allan ledte efter den anden spilbutikken, da vi var der, men gik vist forgæves. Den var vist flyttet eller lukket.
Post Reply