PS4 vs Xbox One

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

PS4 vs Xbox One

Post by Sir William »

Hvad vil I anbefale? Gave til ældste sønnen, men ved ikke hvilken konsol der giver mest primært i relation til spil?
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: PS4 vs Xbox One

Post by weilmann »

Hvor gammel bliver sønnen, og hvad har han spillet på før?
(og alt efter aldersgruppe: hvad spiller vennerne på?)
Mvh
Martin
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: PS4 vs Xbox One

Post by Gunness »

Hvad Weilmann sagde.

Der er ikke så voldsomt mange eksklusiv-titler til nogen af konsollerne (her er en ikke-opdateret liste). Sony havde en overgang bedre fat i indieudviklerne, så der havde PS et forspring. Jeg ved ikke, om det stadig gælder. Jeg ved ikke hvor godt Share Play-muligheden fungerer på PS4, men det lyder i alt fald som en gulerod, der er til at forstå.
Personligt kan jeg bedst lide Xbox-controlleren.

Hardwaremæssigt vil det nok vare flere år, før nogle af maskinerne bliver presset til det yderste, så lige nu er det svært at sige, hvilken af dem, der kan levere den bedste ydelse.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: PS4 vs Xbox One

Post by Mikkel »

Jeg ved ikke med Xbox, men så vidt jeg er orienteret, så skal man betale et fast beløb om året for at spille online på PS4. Mere så man også har det i mente :)

(correct me if I´m wrong!)
Image
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: PS4 vs Xbox One

Post by BACON! »

Jep, det koster noget at spille online på PS4. Jeg kan ikke lige huske hvor meget, men det er ikke helt vildt. Når man betaler får man også adgang til rabatter og nye gratis spil hver måned. En del af dem er forskellige små-spil, men der er også nogen "rigtige" spil i mellem.

Jeg vil også sige at det vennerne har er det bedste.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: PS4 vs Xbox One

Post by Sir William »

Han bliver 9 år og er vant til at spille WiiU herhjemme og Xbox i skolen.

Han er mest til spil som Skylander, Infinity og de er der til alle konsoller.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: PS4 vs Xbox One

Post by Gunness »

Sir William wrote:Han bliver 9 år og er vant til at spille WiiU herhjemme og Xbox i skolen.

Han er mest til spil som Skylander, Infinity og de er der til alle konsoller.
... og det er ikke spil, der presser konsollen til det yderste alligevel, så mon ikke det er lettest at køre videre med Xbox One?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: PS4 vs Xbox One

Post by weilmann »

Det er vist også den billigste maskine, og så kender han controlleren i forvejen.
Mvh
Martin
Post Reply