Hjælp til spil

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Hjælp til spil

Post by frostholm »

Hey :-)


Jeg har haft et spil Republic of Rome liggende i skuffen i snart 6 år og vi er nogle der 1 gang for laaaaang tid siden har forsøgt os at spille det, dog uden held, da vi fandt der for kompliceret. Men nu vil jeg gerne snart prøve det, da jeg har hørt det skulle være temlig fedt.

Derudover invistede jeg i Arkham Horror kort før jul, som vi også spillede 1 siden, et spil jeg også gerne ville prøve at spille med en PRO.

Så er der nogen der vil mentor mig (og forhåbenlig nogle flere .. kom frisk black-sea) ?

Adrea du er hvist selvskrevet til Arkham Horror tutor :-) men har du lyst ? Og hvem var der der for ikke længe siden skrev de spillede RoR.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hjælpt til spil

Post by Andrea »

frostholm wrote: Adrea du er hvist selvskrevet til Arkham Horro tutor :-) men har du lyst ?
Jeg er frisk - men har muligvis først en ledig weekend i slutningen af februar :shock:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Republic of Rome er også blandt de spil, jeg meget gerne vil have prøvet og har en idé om, nok skal læres med hjælp fra andre. Så måske det kan komme til at passe ind, hvis der er en, der melder sig som tutor... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Jeg kunne også være interesseret - specielt hvis vi i god tid kan fastlægge en dato.

(Michael: kender jeg dig fra noget undervisning?)
Last edited by Jesper on Fri Jan 19, 2007 6:06 pm, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jeg har jo lige spillet RoR i weekenden, og vi manglede 1-2 mand før det kunne have været rigtigt sjovt. Men jeg bor jo uden for lands lov og ret i Svendborg - desuden spiller jeg sjældent andet end den tidlige republik, så jeg er ikke ligefrem oraklet i Delfi, hvad RoR angår. Spillet kræver en del kyndig vejledning. Men med lidt god vilje og alle mand, der har læst i reglerne samt regelsæt ved hånden til alle, så kan man måske godt kaste sig ud i det. Nogle ting er mere kompliceret end andre i spillet, men meget giver sig selv efter nogle omgange. Man kan også uddelegere opgaver, som de andre spillere skal tage sig af at have styr på under spillet. Fx kan spiller A tage sig af at styre statens penge, B holder øje med alt hvad der vedrører aktive/inaktive krige, C holder øje med alt hvad angår concessioner, D holder øje med provinser osv... VI har selv snakket om det i min RoR-gruppe. Jeg har selv ikke haft de store problemer med at indføre andre i spillet, når de er koblet på en flok mere eller mindre rutinerede folk. Men det er en fordel, hvis man ikke har for mange nye med i et spil, da det desværre kan ødelægge oplevelsen, hvis man har mere end 1 novice med. Men hvis man vil gøre forsøget at kaste sig ud i RoR, så er der to ting, man skal have øjnene åbne for. Sequence of Play-skemaet - Det er godt, og det skal bare studeres, så man fortstår rækkefølgerne i spillet. Spillepladen består af en masse tabeller og oversigter over alt muligt forskelligt. Ved hver af dem er anført til hvilken fase de hører til i spillet, så en del kan findes på selve spillepladen, hvilket kan spare opslag i regler. Desuden har jeg andetsteds i dette forum angivet nogle idéer til hvordan man kan lette spillet en anelse, hvis man er ny RoR-spiller. Næste gang jeg spiller RoR, og vi mangler spillere (og det gør vi næsten altid), så smider jeg lige en besked på forum.
Last edited by Danny on Sat Jan 20, 2007 10:20 pm, edited 1 time in total.
Danny Rasmussen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Den tråd Danny refererer til, findes her:

Republic of Rome - hvordan kommer man i gang?

Det kan også være, at man skulle kigge nærmere på denne tråd:

Republic of Rome - reduceret spilletid
frouvne, administrator

Image
Post Reply