Regel spørgsmål

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Regel spørgsmål

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg har lige et par hurtige regel spørgsmål som der sikkert er nogle der kan hjælpe med.

Først Railroad Tycoon: Når man spiller to spillere stopper spillet når der er ti tomme byer på kortet. Betyder det at jeg han "trække" spillet ved at urbanisere en tom grå by?

La Citta: I La Citta findes der et kort som giver en bygning en ekstra bue i bygningens farve. Hvad sker der hvis jeg spiller dette kort på Hospitalet (som har en blå og en sort bue).
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Regel spørgsmål

Post by Jesper »

Ang. RT:
Ja du kan sørge for at spillet varer længere ved at urbanisere. Men et eller andet sted i reglerne står der, at hvis man har opnået slutbetingelsen (altså 10 tommer byer eks.), så hjælper det ikke at urbanisere bagefter. Så hvis man vil trække spillet, må man sørge for at der altid er fyldte byer nok.

Erik Mejer Hansen wrote:Jeg har lige et par hurtige regel spørgsmål som der sikkert er nogle der kan hjælpe med.

Først Railroad Tycoon: Når man spiller to spillere stopper spillet når der er ti tomme byer på kortet. Betyder det at jeg han "trække" spillet ved at urbanisere en tom grå by?

La Citta: I La Citta findes der et kort som giver en bygning en ekstra bue i bygningens farve. Hvad sker der hvis jeg spiller dette kort på Hospitalet (som har en blå og en sort bue).
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Regel spørgsmål

Post by Frouvne »

Erik Mejer Hansen wrote:[...] La Citta: I La Citta findes der et kort som giver en bygning en ekstra bue i bygningens farve. Hvad sker der hvis jeg spiller dette kort på Hospitalet (som har en blå og en sort bue).
Dit spørgsmål er ikke gået helt i glemmebogen, Erik. Jeg har kun spillet La Città et par gange og det er lang tid siden, så reglerne er ikke friske i min hukommelse. Jeg skal nok forsøge at se, om jeg kan huske at få tjekket op på dem ved lejlighed. Hvis ikke en anden når at komme mig i forkøber, naturligvis! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Re: Regel spørgsmål

Post by Erik Mejer Hansen »

Erik Mejer Hansen wrote: La Citta: I La Citta findes der et kort som giver en bygning en ekstra bue i bygningens farve. Hvad sker der hvis jeg spiller dette kort på Hospitalet (som har en blå og en sort bue).
Nu har jeg så læst reglerne igen, og der står klart og tydeligt at man skal vælge hvilken farvebonus man vi have når man spiller det omtalte politiske kort.

Sjovt som det hjælper at læse reglerne... :D
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Post Reply