Jeg fik endelig spillet Hera & Zeus i går og det var faktisk ret sjovt.
Hvilke spil kan I anbefale, som ligger lidt i samme genre?
Anbefaling søges..
- Kanzler
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 2 times
Nu har du ikke helt specificeret hvad du søger, men af korte 2-spiller spil, kan jeg helt klart anbefale Lord of the Rings: The Confrontation. Det kan du også se i nedenstående tråd, hvor de kortere spil for lidt tid siden blev diskuteret her på Germangames 
viewtopic.php?t=5&start=0&postdays=0&po ... highlight=
Jambo er også et ganske underholdene 2-spiller handels-spil, som kan spilles på en ½ time eller kortere.

viewtopic.php?t=5&start=0&postdays=0&po ... highlight=
Jambo er også et ganske underholdene 2-spiller handels-spil, som kan spilles på en ½ time eller kortere.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Skal vi indkredse emnet lidt, er Hera & Zeus jo karakteriseret ved at være et to-personers kortspil, hvor spillerne placerer kort på bordet og efterfølgende lader kortene "slås" mod hinanden. Og den type mekanismer er normalt noget der hører CCG'er til. Så hvad med Magic?
Af ikke-CCG'ere er LOTR: The Confrontation og Blue Moon også lidt CCG-agtige. Begge er rigtigt gode spil.
Af ikke-CCG'ere er LOTR: The Confrontation og Blue Moon også lidt CCG-agtige. Begge er rigtigt gode spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Ok, jeg kan godt se, at det var lidt vagt formuleret.
Det var faktisk to-personers kortspil, som jeg var ude efter. Dog er Magic ikke så interessant, da jeg (bl.a. her på forum) har opfattet, at der er kort til over 500,- i spil i den verden.
Er der andre muligheder, hvor der er focus på spillet, men hvor vi ikke taler om at kortene i sig selv er dyre samleobjekter?
Jeg har i øvrigt LOTR: The Confrontation og I har ret - det er faktisk et ok sjovt spil.
Blue Moon er noteret på min must-have liste i forvejen.
Kom gerne med flere bud...
Det var faktisk to-personers kortspil, som jeg var ude efter. Dog er Magic ikke så interessant, da jeg (bl.a. her på forum) har opfattet, at der er kort til over 500,- i spil i den verden.
Er der andre muligheder, hvor der er focus på spillet, men hvor vi ikke taler om at kortene i sig selv er dyre samleobjekter?
Jeg har i øvrigt LOTR: The Confrontation og I har ret - det er faktisk et ok sjovt spil.
Blue Moon er noteret på min must-have liste i forvejen.
Kom gerne med flere bud...