Anbefaling søges..

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Anbefaling søges..

Post by Varming »

Jeg fik endelig spillet Hera & Zeus i går og det var faktisk ret sjovt.

Hvilke spil kan I anbefale, som ligger lidt i samme genre?
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Nu har du ikke helt specificeret hvad du søger, men af korte 2-spiller spil, kan jeg helt klart anbefale Lord of the Rings: The Confrontation. Det kan du også se i nedenstående tråd, hvor de kortere spil for lidt tid siden blev diskuteret her på Germangames :)

viewtopic.php?t=5&start=0&postdays=0&po ... highlight=

Jambo er også et ganske underholdene 2-spiller handels-spil, som kan spilles på en ½ time eller kortere.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Skal vi indkredse emnet lidt, er Hera & Zeus jo karakteriseret ved at være et to-personers kortspil, hvor spillerne placerer kort på bordet og efterfølgende lader kortene "slås" mod hinanden. Og den type mekanismer er normalt noget der hører CCG'er til. Så hvad med Magic?

Af ikke-CCG'ere er LOTR: The Confrontation og Blue Moon også lidt CCG-agtige. Begge er rigtigt gode spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Ok, jeg kan godt se, at det var lidt vagt formuleret.

Det var faktisk to-personers kortspil, som jeg var ude efter. Dog er Magic ikke så interessant, da jeg (bl.a. her på forum) har opfattet, at der er kort til over 500,- i spil i den verden.

Er der andre muligheder, hvor der er focus på spillet, men hvor vi ikke taler om at kortene i sig selv er dyre samleobjekter?

Jeg har i øvrigt LOTR: The Confrontation og I har ret - det er faktisk et ok sjovt spil.

Blue Moon er noteret på min must-have liste i forvejen.

Kom gerne med flere bud... :)
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle

Post by Helvard »

Caesar & Cleopatra er lidt i stil med Hera & Zeus, men meget bedre efter min mening. Her kæmper man om indflydelse i 5 grupper og selvom jeg kun har spillet H&Z en enkelt gang, lader det til at C&C indeholder flere taktiske elementer.

- Thomas
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
Post Reply