Så frem med spillet og overbevis verden om hvorfor det er fantastisk. Og kom gerne med en grufuld historie om hvordan det plejer at gå når du prøver at få folk til at spille det.
Jeg skal nok starte med at ydmyde mig selv

Crimson Skies(1998)
Det første folk siger er altid "mener du computer spillet?". Det slår aldrig fejl. Og når man så begejstret begynder at forklare om store ark med hexagoner og masser af små pap fly får de et blank udtryk i ansigtet. Her bliver de første så katatonsike og man kan glemme alt om dem.
Skulle der så være enkelte håbefulde som er kommet igennem første fase, taber man dem så ved regel gennemgangen.
Jeg syntes reglerne er nemme og lige at gå til. Man laver en pilot (helten) og en wingman (sidekick) og så skal spillet igang.
Her skal man så i hemmelighed nedskrive sin bevægelse. Så flytter man. Kan man skyde, skyder man. Og så bliver det rigtigt sjovt. Man skal til at lave skade. Det er det bedste ved hele spillet. Skade sker ved at man sætter krydser på fjendens fly diagram. Dette gøres ved hjælp af en skabelon. Så forskellige slags våben laver forskellig skade. Jeg elsker det.
Men der er bare ikke nogen elegant måde at forklare det på. Efter en eller to runder har folk forstået det (Altså dem som ikke er gået hjem eller blevet katatoniske).
Jeg har een gang fået min kæreste til at spille det. Vi var hende, mig og en kammerat. Altså 6 fly ialt. Første runde ender et af mine fly på samme felt som et af min kammerats. Sker dette skal man hver især hemmeligt vælge et nummer mellem 1 og 10. Vælger man det samme er man stødt sammen og flyene er ude af spillet.
Nå! Ikke så slemt, jeg har da et fly endnu. Men det havde jeg bare ikke ret længe. 2 runder senere flyver jeg ind i et af min kærestes fly. Hulk!