God værkstedshumor i brætspil

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

God værkstedshumor i brætspil

Post by Stony »

Jeg kom til at tænke på dengang jeg skulle lære Magic: The Gathering. Jeg havde ikke nogen at lære det fra, så det var ved at læse de små regelbøger der lå i startpakkerne. Jeg kan huske at der i 4th Edition eller Revised reglerne var en god joke, som forklarede begrebet "uendelig løkke". Det var i indekset til sidst i reglerne. Der var tre forskellige betegnelser der enten blev benyttet i forbindelse med uendelige løkker eller som var synonymer herfor. Det første ord henviste til forklaringen under det andet ord. Det andet ord henviste til det tredje. Og det tredje henviste naturligvis tilbage til det første. Sådan. Begrebet forklaret uden egentlig at forklare.

Det fik mig til at tænke på at jeg nogle gange er stødt på "god værkstedshumor" i brætspil, men der er garanteret en masse jeg er gået glip af.

En lidt nyere jeg lige kan huske er denne fra Imperial Settlers. Hvis man piller spilæsken lidt fra hinanden, kan man finde dette:
Image

Der må da være andre?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: God værkstedshumor i brætspil

Post by Frouvne »

En rigtig sjov detalje. Og en type joke der hvis man opdager den tilfældigt kan skabe en rigtig god dag. Portal Games har åbenbart noget kørende med ninjaer for hvis man bladrer gennem kortene i Legacy: The Testament of Duke de Crecy – Five Families finder man dette:


Gemte Ninjaer.jpg
Gemte Ninjaer.jpg (193.8 KiB) Viewed 1757 times
frouvne, administrator

Image
Post Reply