Hvilket spil har du flest udvidelser til?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er (faktisk) et svært spørgsmål.

En gang ville Magic sikkert have været mit svar - selv hvis man ser bort fra "stand-alone" udvidelserne, havde jeg rigtigt mange forskellige udvidelser repræsenteret i min kortsamling. Men det meste er jo solgt nu, og jeg ved faktisk ikke hvor mange jeg har længere. Måske det stadig er min topscorer?

Et andet spil, som en gang i tidernes morgen ville have været en god kandidat er Advanced Squad Leader, hvor jeg så vidt jeg husker havde en 8-9 boxed games - alle udvidelser da de krævede regelsættet + brikker og brædder fra andre sæt for at kunne spilles.

Ellers er der et (for mig) klassisk krigsspil fra GMT, SPQR, hvor jeg ifølge min BGG profil ejer de 5 udvidelser der findes; Africanus, Consul for Rome, Jugurtha, Pyrrhic Victory og War Elephant.

Eller hvad med Columbia's Wizard Kings? I grundspillet fik man to racer (elvere og orker) og fire maps, og Columbia var derudover så venlige (set i forhold til denne tråd) at sælge yderligere materiale separat. Så her har jeg

- Map set (map 5/6)
- Map set (map 7/8 )
- Map set (map 9/10)
- Map set (map 11/12)
- Undead army
- Dwarf army
- Amazon army
- Barbarian army
- Chaos units

9 "udvidelser" totalt! :)


Andre spil jeg lige kan komme på:

- Up Front (2 udvidelser)
- Carcassonne (første udvidelse, flod, greve, katharer)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Post by Klaus Yde »

Carcasonne - har samlet alle udvidelser. Apropos Helles spørgsmål om The Tower. Selve tårnet er praktisk - men det er en væsentlig ændring af spillet - at man pludselig kan "hugge byer" mm fra hinanden - det ændrer taktiken væsenligt - man spiller mere forsigtigt og defensivt.

Klaus
Post Reply