Dune

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Dune

Post by Stony »

Jeg fik (endelig!) prøvet Dune. Tak for det Helle og Allen. :)

Jeg blev så også pirret til at søge efter filmen over bogen, og endte på Axel Music, som sælger den via deres online butik. Kun 60 kroner for en DVD version. Så lavede jeg samtidig et par impulskøb, da der også er lavet et par miniserier, som ligeledes kan erhverves for 60 kroner.

Bare hvis der skulle være andre med de samme tilbøjeligheder. :)

http://www.axelmusic.dk/productDetails/5706101572402
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Filmen er klart værd at se, og jeg synes heller ikke at fortsættelsen "children of dune" er ringe - men nok mest, fordi man gerne vil vide mere om historien - og storhed står for fald - også i historien.

Man skal dog nok ikke regne med overvældende kvalitet, når det gælder TV-serierne der er baseret på "grundbogen". Vi har i hvert fald været grundigt skuffede over en af serierne. Men der er jo lavet flere ... glæder mig til at høre om din opdagelse af Dune universet. Vi er ret sikre på, at vi vil spille igen (og helle for ikke at være Harkonnan!)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg tager gerne Harkonen igen. Hver race har sine styrker og svagheder, og det tog lige et blikøje før jeg så mulighederne, for at gå leaderhunting, for at få dem konverteret til spice. :D

At man så af andre grunde, helst ikke vil spille Harkonen er en anden sag, men når jeg observerer de enkelte huse man kan være, synes jeg nogle af de øvrige huse virkede lidt kedelige. Men det er et rent spilmæssigt synspunkt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, klart - der er jeg nok ikke altid kun spilmæssigt engageret - har du set Dune? Er det ikke rigtigt at Harkonnans bare er for meget???? Men at have god adgang til kort og anvendelsen af spioner er klart ikke kedelig... Hvilke huse synes du, så kedelige ud?

Men det kan jo være, at vi kan arrangere et spil en anden gang?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Som jeg husker det, synes jeg ikke Lynch's film var særligt god i sine personskildringer, og de forskellige Harkonnen'er var mere end nogen andre dårligt skildret i filmen. Det kan godt være de er nogle dumme svin i bogen, men at gøre dem til de psykotiske, flyvende monstre som filmen gør dem til, er direkte noget pjat.

Alt dette blot for at sige, at der ikke er noget galt i at være Harkonnen. :)
Last edited by Jens_Hoppe on Mon Feb 05, 2007 4:37 pm, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Øv, det er ellers ret sjovt at hade de faktisk ret ulækre væsner - men bogen var altså for kedelig til, at den kunne holde til, at den skulle bides over i ret mange omgange - og sådan er vilkårene desværre som oftest!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Lynchs film har mildt sagt haft en temmelig omtumlet affære. Der findes mindst fire udgaver af den. Selv om de længere versioner visse steder giver mere mening, har Lynch afvist at have noget at gøre med andet end sin egen bio-udgave at gøre. Hans originale version er temmelig rodet, men det må de forlængede udgaver også siges at være.

Måske er Dune bare bedre egnet som brætspil end som film?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Gunness wrote:
Måske er Dune bare bedre egnet som brætspil end som film?
Du skal være velkommen til at prøve sagen af en gang - hvis du ikke selv har et spil, så har vi et spil, som vi planlægger skal luftes igen på et tidspunkt :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er interessant så mange knubs den film får. Jeg har ikke hørt så mange omtaler af den, men syntes selv, at det er en af de mest fascinerende film, jeg har set. Dels er den ekstremt mættet med afmosfære og dels er samtlige Huse beskrevet fler-dimensionelt; altså ikke som blot gode eller onde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Det er interessant så mange knubs den film får. Jeg har ikke hørt så mange omtaler af den, men syntes selv, at det er en af de mest fascinerende film, jeg har set.
En David Lynch-film er bestemt aldrig uinteressant! Og ja, filmen er meget atmosfærisk og flot, og Totos musik fungerer fremragende. Men hvis man ikke har læst bogen, kan det være ret svært at finde hoved og hale i filmen, og det er næppe hensigten (det med hoved og hale vil mange mene er gældende for alle hans nyere film, inkl. Mulholland Dr. og Lost Highway, men det er en helt anden OT-snak :D)

Helle, jeg er bestemt interesseret i at være med hvis spillet ryger på bordet - forhåbentlig på et spillested en smule nærmere end Arrakis ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Gunness wrote:
Helle, jeg er bestemt interesseret i at være med hvis spillet ryger på bordet - forhåbentlig på et spillested en smule nærmere end Arrakis ;)
Så er det godt, at vi begge bor i København :D Det gør det lettere at arrangere :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, det må på bordet igen! Denne gang med nogle flere af de regler, der kan tilføjes grundspillet, så oplevelsen kan blive endnu større! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply