Twilight Struggle Liga

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Jamen det ser jo umiddelbart fint ud. Uden at have nærlæst den, så ser det ud til at alle har 3 kampe som USSR og USA, som de bør.
Folk får lige et døgns tid til at komme med indsigelser, hvis de skulle finde nogle fejl, ellers kopiererer jeg programmet ind i første indlæg.

Tak Bostrup :)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Ingen har brokket sig - jeg har opdateret ligaen med Bostrups spilplan til det første indlæg
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Fint.
(og godt med en finalekamp mellem nr 1 og 2)
Image
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Mito »

Så er første kamp spillet.

Commander 1, aka Pejk, var USA. Efter et intenst spil (hvornår er TS ikke det? :wink: ) vandt jeg på point i tur 7.

Vi spillede kampen over én aften, hvilket fungerede glimrende - jeg synes det er meget federe at spille på den måde.

Tak for kampen Pejk - glæder mig til revenge en dag!
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Pejk »

Selv tak, og jeg tror at jeg glæder mig mere end dig til revanche. :D
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Mito wrote:Så er første kamp spillet.

Commander 1, aka Pejk, var USA. Efter et intenst spil (hvornår er TS ikke det? :wink: ) vandt jeg på point i tur 7.

Vi spillede kampen over én aften, hvilket fungerede glimrende - jeg synes det er meget federe at spille på den måde.

Tak for kampen Pejk - glæder mig til revenge en dag!
Stærkt! Mesterlars og jeg er nået til Tur 8. Vi har taget 1-2 runder af gangen. Synes jeg også har fungeret fint.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Runde 1.
Kanzler (USA) - MesterLars (USSR) 1-0

Efter en meget spændende dyst vandt USA med 9 point i final scoring.

Jeg er klar til en ny dyst... frouvne eller pejk?
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

MesterLars wrote:Runde 1.
Kanzler (USA) - MesterLars (USSR) 1-0

Efter en meget spændende dyst vandt USA med 9 point i final scoring.

Jeg er klar til en ny dyst... frouvne eller pejk?
Vildt spil som først blev afgjort i de allersidste træk.
Hvor langt er Frouvne og BlueSwan i deres spil?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Frouvne »

... vi er tæt på at komme i gang... :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Men følger vi runderækkefølgen og vente på hver runde er færdig? Eller shopper vi lidt rundt efter dem der har tid?

Jeg skal formentlig på en længere rejse sidst i Januar, så har bedre mulighed for at få spillet mine spil igennem nu.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

MesterLars wrote:Men følger vi runderækkefølgen og vente på hver runde er færdig? Eller shopper vi lidt rundt efter dem der har tid?

Jeg skal formentlig på en længere rejse sidst i Januar, så har bedre mulighed for at få spillet mine spil igennem nu.
Det må overdommeren afgøre. For min skyld kan vi godt spille vores 5.runde kamp nu. Jeg har relativt god tid her i december.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

BlueSwan wrote:
MesterLars wrote:Men følger vi runderækkefølgen og vente på hver runde er færdig? Eller shopper vi lidt rundt efter dem der har tid?

Jeg skal formentlig på en længere rejse sidst i Januar, så har bedre mulighed for at få spillet mine spil igennem nu.
Det må overdommeren afgøre. For min skyld kan vi godt spille vores 5.runde kamp nu. Jeg har relativt god tid her i december.
Vi har ikke rigtig diskuteret det her. Håbet med puljerne var at vi kunne følges bare nogenlunde ad. Men det er selvfølgelig rigtig svært, når nogle spiller over en aften og andre over uger. Den anden mulighed er selvfølgelig at der er "fri leg" og at vi bare indbyrdes aftaler at spille på kryds og tværs. Ved sidstnævnte vil jeg forvente at nogle vil være færdige med næsten alle deres spil ganske snart, mens vi så kan vente længe på de sidste kampe.
Men det er måske også ok?

Jeg hælder nok mest til at man i princippet godt kan aftale at spille en runde 5 kamp, hvis begge er enige om dette. Omvendt bør man så bare være klar på at have 2 spil kørende samtidig, hvis f.eks. ens modstander i runde 2 melder sig klar. Så bør vedkommende ikke vente på at en runde 5 kamp bliver færdig.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Twilight Struggle Liga

Post by BlueSwan »

Klart. Tænker at man godt burde kunne overkomme to spil på samme tid. Mere end to bliver nok uoverskueligt!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Twilight Struggle Liga

Post by MesterLars »

Tænker også at jeg kan overskue to spil, men 3 er nok i overkanten.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle Liga

Post by Kanzler »

Jeg har (lige da jeg havde downloadet TS) haft gang i 3 spil samtidig. Det var bestemt ikke godt. 2 spil synes jeg godt jeg kan klare.
Post Reply