Et godt tilbud... men vælger du at bytte?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Et godt tilbud... men vælger du at bytte?

Post by Frouvne »

Det hænder jævnligt, at jeg på Boardgamegeek modtager et rigtigt godt tilbud fra nogen, der enten vil bytte eller købe spil. Og det er jo dejligt! :D Men, men, men... hvem skal man bytte med og hvem skal man holde sig fra?

De aftaler jeg har indgået med folk er indtil nu blevet overholdt af begge parter. Men man hører jo en del historier, hvor det går knap så godt. Hvilke forholdsregler tager I jer?

En pæn del af tilbudene kommer fra folk, der har et BGG NewUser badge. Ofte er de oprettet samme dag. Dem holder jeg mig fra. Generelt er min væsentligste parameter, udover om jeg er interesseret i byttehandelen, om det er nogen, der på en eller anden måde har bidraget til BGG-fællesskabet. Folk der på den måde har investeret tid og kræfter på siden, kan jeg ikke se, hvilken interesse skulle have i at kaste den opnåede goodwill over styr. Selvom folk ikke har skrevet mange anmeldelser, uploadet billeder / hjælpeark eller lignende, kan jeg godt overbevises om at bytte, hvis de f.eks. har ratet mange spil.

Herefter er min praksis, at jeg skriver med de folk, jeg bytter med. Principielt kan man selvfølgelig anvende det automatiske system, men igen tror jeg på personlig kommunikation. Jeg tror, at folk man har udvekslet nogle mere eller mindre personlige beskeder med er mindre tilbøjelige til at forsøge at snyde mig. Men det er jo bare en gisning... :D

Hvilke forholsregler tager I?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Et godt tilbud... men vælger du at bytte?

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Hvilke forholsregler tager I?
Jeg har ingen formaliserede regler, men har indtil nu bare brugt min mavefornemmelse. Men ja, der er forskellige faktorer der spiller ind dér: F.eks. om brugeren er en BGG "regular" (dvs. har han geekbadge, har han lavet indlæg, har han været medlem længe)? Får jeg et godt indtryk af brugeren ud fra hans kommunikation (dvs. skriver han forståeligt, sammenhængende og høfligt)?

Jeg har ikke haft nogen problemer endnu.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jeg har kun handlet for Geekguld, og er generelt tilfreds. En af de tunge brugere på geek'en var jeg lidt skuffet over, fordi han sendte mig en Carcassonneflod, hvor en af brikkerne var ridset på bagsiden. Meget positiv oplevelse har jeg med spildesigneren James Nelson. Jeg fik tilsendt kortspillet Smear, og så ikke alligevel. Røvere havde stjålet fra posthuset. Det havde posthuset så opdaget, og flere af kunderne fik besked om, at deres pakker måske var blevet stjålet. Det underettede Nelson mig om, og vi så tiden lidt an for at se om mit spil kom frem. Det gjorde det ikke, og så sendte han mig et nyt.
Danny Rasmussen
Post Reply