Bedste spil ved Øbro-Con?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.

Hvad var det bedste spil DU spillede i går ved Øbro-Con?

Blue Moon City
1
8%
Ave Caesar
2
15%
RA
0
No votes
HeckMeck am Bartwurmeck
0
No votes
Geschenkt
0
No votes
Tempus
0
No votes
Traumfabrik
0
No votes
Shogun
2
15%
Die Säulen der Erde
1
8%
Mykerinos
2
15%
Khronos
2
15%
Railroad Tycoon
3
23%
 
Total votes: 13

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg tror heller ikke, der var nogen, der forventede, at en sådan afstemning skulle have en videnskabelig validitet... Ja, folk kan stemme uden at have deltaget. De kan også stemme på det stik modsatte af, hvad de mener... Men hvorfor skulle man gøre det? Generelt så skriver folk jo også en begrundelse for, hvilket spil de bedst kunne lide. Denne type afstemning er bare for sjov... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Drix wrote:Pointen var.....hvis ikke du fik fat i den :roll: ...
Jo jo, jeg fattede skam godt pointen. En poll giver bare en god og hurtig overskuelighed, så man ikke behøver at læse samtlige 10-15-20 indlæg. Og som både Helle og Allan skriver, er afstemningen ment som et hyggeligt indslag, som næppe vil imponere statistikere i Radioavisen.

I øvrigt har vi flere gange her i forummet talt om, at det er fedt, at der er en så god stemning og pæn tone herinde, men det kan du som nytilkommen selvfølgelig ikke vide. Selv hvis her var "destruktive" elementer herinde: hvad folk skulle få ud af at manipulere? Få folk til at tro, at Tempus er langt mere populært end de andre spil?

Så.... koldt vand i blodet, skipper :D Tag en afstemning for hvad den er.

I øvrigt gik afstemningen på det bedste spil, man havde spillet PÅ Øbro-CON. Jeg nåede ikke at spille Tycoon, men ellers havde den nok også fået min stemme. Helt enig med Kanzler om, at det er et særdeles underholdende spil! Mere af det! Og hvis Die Säulen der Erde er betydeligt sjovere end Caylus, så må det virkelig være godt ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Weeeee..........

Hvis ikke vi kunne have forskellige meninger, var der jo heller ikke en debat... :D
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg tror folk herinde synes det er sjovere at debattere spil end normalfordeling ved internetforum-afstemninger :)

Så lad os da få debatteret nogle spil i stedet :D Det er jo derfor, vi er her.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Drix wrote:Hvis ikke vi kunne have forskellige meninger, var der jo heller ikke en debat... :D
Gunness' kritik gik ikke på forskellen i jeres meninger, men på den måde forskellen blev præsenteret på fra din side...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

frostholm wrote: ... havde jeg kunne stemme på Helles super lækre supper havde den været en sikker vinder.
Tak, Michael! Så skulle det naturligvis have været en mulighed at stemme på både kage og suppe også... Beklager, at jeg ikke tænkte på det! Suppen er svigermors opskrift, som hun engang har fået af en kvinde fra Tyrkiet, så måske er det en original tyrkisk opskrift opskrift.... men uanset hvad, så er den nem, og du kan gerne få opskriften!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:så måske er det en original tyrkisk opskrift opskrift.... men uanset hvad, så er den nem, og du kan gerne få opskriften!
Oss' mig, oss' mig!! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Naturligvis Jens - også dig!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det har været interessant at høre, hvilke spil, der faldt i god jord og hvilke der gjorde mindre indtryk på deltagerne. Efter at have sundet mig lidt på dagens begivenheder, har jeg stillet mig selv spørgsmålet: Er der nogen af de nævnte spil, jeg vil spille om 5 år? Der er da sikkert et par af Knizias titler, der stadig vil kunne finde på at ramme spillebordet men bortset fra dem, er det nok Geschenkt, der vil være størst sandsynlighed for at finde i min spilsamling på dette fremskredne tidspunkt. De gode fillers har det med at blive overset, når prisoverrækkelserne finder sted... hermed forsøger jeg at kaste lidt glans over en af hverdagens helte! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Gunness' kritik gik ikke på forskellen i jeres meninger, men på den måde forskellen blev præsenteret på fra din side...
Okay......er du hans 'Puppetmaster'? :shock:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Drix wrote:
Gunness' kritik gik ikke på forskellen i jeres meninger, men på den måde forskellen blev præsenteret på fra din side...
Okay......er du hans 'Puppetmaster'? :shock:
Drix, jeg tænker, at dette er et eksempel på en kommertar, som jeg synes er unødvendig krigerisk. Jeg ved godt, at den lidt rå tone dyrkes på nogle fora, men personligt synes jeg ikke, at den er særligt interessant - Og min fornemmelse er, at flere andre brugere er enig med mig.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Helle,

Ret nøgternt....

Hvis ikke I er indspiste.....
ELLER
Jens ikke ved, hvad Gunnes tænker og hvorfor (hvilket jeg tvivler på)...

...gi'r det ikke mening.....

...og som sagt.....ro på.....læs det igen om nogle dage og se, hvorvidt der er grund til reaktionerne......

..og forresten.....hvordan kan du fornemme, hvad andre mener? Fordi du kender dem (indspist, gammel bruger....e.l.) eller fordi folk skal ha' samme attitude, holdning, osv. herinde.? :D :D :D

....EOD Beklager, at der nu mudres i tre tråde pga. af dette.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Drix,

Da vi er enige om ikke at kaste med mudder, som du kalder det, så skal jeg undlade at kommentere yderligere...... :D

Helle
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Drix wrote:Jens ikke ved, hvad Gunnes tænker og hvorfor
Nej, men Jens er i stand til at læse hvad Gunness skriver... :roll:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply