MPS-listen. (MPS = Must Play Soon)

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, det er jo ikke fordi der mangler uspillede spil i skabene. Eller... jo, det gør der men øhh... :oops: Blandt de uspillede spil er Die Macher nok det spil, det haster mest med at få på bordet! Det følger en tendens i spilsamlingen, nemlig at der er kommet nogle længerevarende spil til, som ikke lige bliver spillet. Men Die Macher har en spillængde og kompleksitet, jeg godt tror det er muligt at finde spillere til.

På min MPS-liste indtages de næste placeringer af spil jeg har fået spillet for nyligt. Generelt er jeg ikke så bekymret om der går endnu et år eller to før jeg får spillet Advanced Civilization eller mange af de andre uspillede spil, men nogle af de spil jeg har prøvet kræfter med for nyligt vil jeg gerne have prøvet kræfter med snarligt, så de opsparede erfaringer ikke går tabt. På lister ligger derfor også Dune og Khronos.

... listen kunne da godt forlænges med Indonesia og flere andre... men det skal jeg afholde mig fra. :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jens_Hoppe wrote:Uha da, sandhedens time. :)

En hurtig scanning af min BGG collection afslører det følgende. Jeg har kun taget de uspillede spil med, som jeg rent faktisk har en aktuel interesse i at spille snart - udover det er der en lang række spil, hvor jeg har en mere nonchalent "måske en dag..." attitude.

Spil som ikke er to-personers historiske krigsspil:

Aton
Bison
Cheops
Credo
Friedrich
Fury of Dracula
Giza
Graenaland
Hare & Tortoise
Hermagor
Italia
Lords of the Spanish Main
Medina
Mr. Jack
Nacht der Magier
Pünct
Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648
Roma
Rum & Pirates
Saboteur
Sunda to Sahul
Tales of the Arabian Nights
Taluva
Tara, Seat of Kings
Timbuktu
Trias
Ur
Viking Fury
WOTR - Battles of the Third Age

To-personers historiske krigsspil:

Alesia: Great Battles of History
Caesar in Alexandria
Carthage - The Ancient World: Vol. II
Conquerors, The: Alexander the Great
Crusades
EastFront
Fire in the Sky
Hitler's War
Iberos
Julius Caesar
Kadesh
Marcher Lords, The
Storm over Arnhem
War for the Union, The
Wilderness War
+ diverse andre Great Battles of History scenarier og moduler
Chok sikke en liste. Friedrich er et skønt spil, som bare skal spilles. Reglerne er simple, kortsystemet er spændende, og så er det vildt udfordrende og alle bliver frustrerede. Sådan var det i hvert fald de to gange, jeg har spillet det. Begge spil tog dog omkring 5 timer og varede til den bitre ende, hvor event efter event kom på bordet. 5 timer er lidt lang tid, men nok også det man maksimum kan forvente. Revolution er tørt og i den tunge ende, men med det rette klientel sikkert vildt spændende, fordi det afspejler historien på en god måde. Jeg spillede et 3-mands spil, hvor vi alle var novicer og kæmpede lidt med at få styr på regler og orientere os på den luskede plade. Det tog 6 timer, og så var vi møre. Held og lykke med at få prøvet de mange spil.
Danny Rasmussen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: MPS-listen. (MPS = Must Play Soon)

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Primordial Soup. Her har jeg planer om at krybe under gærdet hvor det er højest. Allan! Du skal snart introducere os andre for den her. :) [...]
Det gør jeg gerne! :D Det skal selvfølgelig være i min tyske version: Ursuppe! 8)
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Jeg har efterhånden fået tyndet gevaldigt ud i de uspillede på hylderne. Løsningen var et indkøbsstop sidste år fra januar til december (men der tog jeg til gengæld en grum hævn).

Bortset fra en preorder på Die Macher styrede jeg mine lyster.

7 Ages
Har ikke haft lyst til at afsætten en hel spilledag - endnu

Die Macher
Jeg havde den originale version i LANG tid - samme histore som Stony. Scotts gennemgang har giver mig blod på tanden.... det er jo slet ikke så uhyggeligt skræmmende som det ser ud til.

PÜNCT
Der er sjældent mulighed for 2 spillere..... Min kone har ikke foreslået at spille i lang tid - I wonder why? :)

Rum & Pirates
Reglerne er læst,så det kan jeg stryge af listen snart.

The Scepter of Zavandor
Jeg kigger af og til på det, og tænker "nej.... jeg gider ikke i dag"

Die Säulen der Erde
For dårligt - jeg ved det godt

TAMSK
Samme undskyldning som PÜNCT

Tempus
Soon, very soon.

Um Reifenbreite
Uha.... der er mange regler

War of the Ring
Jeg tog en beslutning om at figurene skulle males inden jeg ville spille det - Måske var det en dum beslutning. Jeg har haft det længe - lige så længe som Stony... MINDST!

Der er nogle stykker mere på listen, men......

Hvis vi taler om min mpas (must play again soon) liste SÅ bliver den for alvor lang
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jesper Amstrup wrote:Løsningen var et indkøbsstop sidste år fra januar til december
Mit købestop lå istedet fra December til Januar. Men uden at inkludere nogen af de to måneder.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jesper Amstrup wrote:Tempus
Soon, very soon.
Hov, det minder mig om at jeg heller ikke har fået spillet mit tempus spil :cry:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

qute wrote:
Jesper Amstrup wrote:Tempus
Soon, very soon.
Hov, det minder mig om at jeg heller ikke har fået spillet mit tempus spil :cry:
Jeg har ikke en gang Tempus, men spillet det har jeg da 8)
frouvne, administrator

Image
Post Reply