MPS-listen. (MPS = Must Play Soon)

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

MPS-listen. (MPS = Must Play Soon)

Post by Stony »

Jeg har altid adskillige spil i mit skab som jeg har købt, men jeg af den ene eller anden årsag ikke får spillet. Den mest prominente årsag er nok at jeg skal have taget mig sammen til at læse reglerne, og jeg er ikke nogen hurtig-læser, så der kan ind imellem gå noget tid, før jeg får taget mig sammen til at få det gjort.

Følgende er min personlige hitliste over mine spil, jeg simpelthen bare må se at få spillet. Snart. Listen er egentlig deprimerende lang, så jeg vil nøjes med at kede jer med de ti første. :D

Perikles. Kan det undre nogen med den avatar? Jeg prøvede det på Essen. Mit førstehåndsindtryk af spillet var absolut positivt, og skal have læst op på reglerne igen, så jeg kan få det på bordet.

Tempus. Endnu et Martin Wallace spil der bare samler støv. DET er en FEJL!

Imperial. Jeg har spillet det en enkelt gang, og det er afgjort ikke nok. Det skal prøves igen. (Og igen og igen)

Die Macher. Jeg skaffede mig et eksemplar af den tyske udgave, som lå i mit skab læææænge. Så læste jeg at det ville blive genudgivet. Så byttede jeg den tyske udgave væk, og lagde en bestilling ind på den nye. Nu ligger den så i mit skab. Men der er så småt planer for at få det på bordet.

Reef Encounter. Et spil af Richard Breese, som har fået mange roser med på vejen. Jeg fik erhvervet mig et eksemplar i Essen, og jeg skal bare have taget mig samme og få læst op på det.

Keythedral. Købt sammen med Reef Encounter. Samme historie.

Primordial Soup. Her har jeg planer om at krybe under gærdet hvor det er højest. Allan! Du skal snart introducere os andre for den her. :)

War of the Ring. Den har ligget i mit skab lige siden spillet blev udgivet. Jeg købte det ganske kort efter at jeg så det var kommet til landet. Desværre er der flere faktorer der taler for at det aldrig vil blive et spil jeg får spillet meget, men nu flytter min bror vist snart til Taastrup. Så kan det være der sker lidt på den front.

Midgard. Jeg havde kig på det til Essen, men da jeg endelig fik lagt min vej forbi Z-Man Games stand, var der ikke flere tilbage. Jeg fik købt det for nylig, og jeg skal også her bare have taget mig sammen til at få læst op på det.

Graenaland. Her er det designeren der pirrer min nysgerrighed. Endnu et spil der har ligget i skabet siden Essen. Men han har lavet andre interessante titler som Khronos og Through the Ages, så jeg vil gerne se hvad spilllet rummer. Og verden udenfor er åbenbart begyndt at tage designeren til sig, for Z-Man games har netop annonceret et genoptryk af en anden af hans titler: Prophecy, som jeg også har haft i kikkerten et stykke tid.

Shogun , Indonesia og Dune har længe har været på min MPS liste, men er for nylig endelig kommet på bordet.

Som en fodnote, så har jeg stadig 42 (!!!!!!!!) spil i mit skab, som jeg endnu ikke har fået prøvet.
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Det er noget frygteligt noget med de spil, som man har, men man ikke har prøvet. Jeg har "kun" ca. 30 af den slags.

Min MPS'er begrænser sig lige for tiden til:

Die Macher - jeg er helt pjattet med politiske spil, men det er begrænset, hvad jeg har prøvet af den slags. Die Macher ligger jo også højt på boardgamegeek, så det spiller også lidt ind på lysten. Man vil jo gerne prøve de populære spil.

Command & Colors - jeg har en svaghed for romere, selv om jeg ikke ved det helt store om dem, og egentlig hellere vil have med grækere at gøre (den skal ikke forstås racistisk :wink: ). Memoire 44 er sjovt, men C&C er nok endnu sjovere at spille, når man i forvejen har spil som, Republic of Rome, Conquest of the Empire og Ave Caesar, så er der lagt op til temadag/weekend. C&C kommer jeg med garanti til at prøve snart. Kan man spille Memoire 44, så tager det vel nul tid at få styr på C&C.


A Game of Thrones- konceptet virker godt. Det lugter af Diplomacy med turbo og krom. Jeg kommer aldrig til at spille Diplomacy, men et spil med lidt fantasy, flotte kort, lidt kapløb og rollehalløj som i TI 3. ed, kan vel ikke være dårligt. Så det glæder jeg mig meget til at få prøvet. Reglerne ser ikke for komplicerede ud, men jeg ved bare ikke lige om jeg orker at læse på dem.

Struggle of Empires ser jeg meget frem til - det er vel en slags Conquest of the Empire, men bare med plads til en mere. Men hvornår er man lige 7 mand til at spille et serøst spil? Bortset fra det, så ser det lækkert ud. Men orker jeg regler?

Wallenstein - jeg fik prøvet Shogun to dage efter jeg fik det i julegave. Og nu er jeg meget opsat på at få prøvet Wallenstein, som jeg erhvervede mig for godt 1½ år siden. Jeg husker stadig, hvordan jeg var oppe at ringe over at få spillet sendt som nyt fra Tyskland for 225 kr. incl. forsendelse :lol: Men fik jeg spillet det, nej. Der var lige lidt kamp med at læse regler osv. Men nu efter en herlig oplevelse med Shogun, så er Wallenstein lige til højrebenet. Der er et par små forskelle på reglerne, og det kan sikkkert komme til at genere mig. Men Wallenstein skal bare snart prøves. Men når Shogun er godt, så er der ingen tvivl om, at Wallenstein også er det.
Danny Rasmussen
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Danny wrote: A Game of Thrones- konceptet virker godt. Det lugter af Diplomacy med turbo og krom. Jeg kommer aldrig til at spille Diplomacy, men et spil med lidt fantasy, flotte kort, lidt kapløb og rollehalløj som i TI 3. ed, kan vel ikke være dårligt. Så det glæder jeg mig meget til at få prøvet. Reglerne ser ikke for komplicerede ud, men jeg ved bare ikke lige om jeg orker at læse på dem.
Hvad venter du på ?

Dette er fantastisk, hvis man er 4 eller 5 spillere. Og så er romanerne, det er bygget over også rigtig gode...
:P
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Den liste er meget kort :D

American mega fauna

Civilization

Det er spillene tilgengæld ikke, da begge spil er +6 timers spil... ihvertfald når det kommer til første spil!
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg har kun "The Princes of Florence" som står uspillet.
(og hvorfor er det lige at det altid lyder som om jeg siger Princess of Florence?)
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Uha da, sandhedens time. :)

En hurtig scanning af min BGG collection afslører det følgende. Jeg har kun taget de uspillede spil med, som jeg rent faktisk har en aktuel interesse i at spille snart - udover det er der en lang række spil, hvor jeg har en mere nonchalent "måske en dag..." attitude.

Spil som ikke er to-personers historiske krigsspil:

Aton
Bison
Cheops
Credo
Friedrich
Fury of Dracula
Giza
Graenaland
Hare & Tortoise
Hermagor
Italia
Lords of the Spanish Main
Medina
Mr. Jack
Nacht der Magier
Pünct
Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648
Roma
Rum & Pirates
Saboteur
Sunda to Sahul
Tales of the Arabian Nights
Taluva
Tara, Seat of Kings
Timbuktu
Trias
Ur
Viking Fury
WOTR - Battles of the Third Age

To-personers historiske krigsspil:

Alesia: Great Battles of History
Caesar in Alexandria
Carthage - The Ancient World: Vol. II
Conquerors, The: Alexander the Great
Crusades
EastFront
Fire in the Sky
Hitler's War
Iberos
Julius Caesar
Kadesh
Marcher Lords, The
Storm over Arnhem
War for the Union, The
Wilderness War
+ diverse andre Great Battles of History scenarier og moduler
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 214 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Min korte liste:

Twillight Struggle

Wallenstein

Det må da kunne lade sig gøre :wink:
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Hmm, der er en del uafprøvede spil i min samling:

Antiquity

Betrayal at House on the Hill

Blue Moon City

Conquest of the Empire

Doom

Europa 1945-2030

Fiese Freunde Fette Feten

Nexus Ops

Risk -- Star Wars: The Clone Wars Edition

Twilight Imperium 3rd Edition - Shattered Empire

Twilight Struggle (var det noget, Kanzler?)

Desværre er nogle af disse nok umulige at få på bordet med min faste gruppe, men man kan jo håbe at der dukker et par muligheder op hen ad vejen...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tja, jeg har vist kun et par spil, jeg ikke har fået spillet, af dem jeg har liggende .... men det er egentlig kun det ene, som jeg rigtigt gerne vil have prøvet - det andet kan godt vente lidt. Vores uspillede spil er vist altovervejende ikke blandt de spil, som fylder i min side af skabet :wink:

Code 777 - fik det i julegave af min søn og mand i en fiks hjemmelavet version.... glæder mig til at spille...

Goa har vi stående og det har jeg forresten heller ikke fået prøvet endnu - og det er efterhånden blevet anbefalet et par gange ... så det må vel også på listen

Taj Mahal - havde i sommers en udmærket oplevelse med dette spil, som jeg faktisk rigtigt gerne vil have prøvet igen

Old Town - som jeg har fået spillet et par gange, men som jeg gerne ville prøve om vi ikke kunne få spillet med de "rigtigste" regler

Meisterdiebe - strengt taget har jo også denne ret fine kasse stående, som ikke er blevet luftet nok....

Så lidt har jeg da - Men det er slet ikke i stil med Jens' eller Stonys.... men det er nok indtil videre et spørgsmål om bevidst prioritering af plads og økonomi .... jeg tør slet ikke tænke på, hvordan vores spilskabe kunne se ud, hvis vi havde en spillende teenager, 2 indtægter og et større sted at bo....
:roll:
Last edited by Helle on Wed Feb 14, 2007 9:27 pm, edited 1 time in total.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Ticket to Ride
A Game of Thrones
King of Chicago
Shadows over Camelot
GIPF
War of the Ring
Through the Desert

De 4 første har jeg endnu ikke prøvet, så det er ekstra spændende.

Ud over det vil jeg meget gerne prøve at spille Doom, Descent og Indonesia som jeg ikke selv ejer.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Godt det kun drejer sig om spil, man har på lager :)
I så fald er min liste rimelig kort:

City of Chaos - har ligget på hylden et stykke tid, og jeg glæder mig til at prøve det. Spillets flow er noget anderledes, end man er vant til, men eftersom det sandsynligvis tager 5-6 timer at spille, har der ikke været så mange muligheder for at prøve det endnu. Det må jeg få gjort noget ved.

Conquest of the Empire - det er også et af de spil, der snart ryger på bordet, når vores gamebuddies kommer på besøg næste gang.

Nexus Ops - inden februar er omme, skal jeg have prøvet det sammen med kæresten. Basta!


Derudover er der Dungeon Twister, men det håber jeg på, at vi når inde for den næste uges tid, samt Die Kutschfahrt..., som sandsynligvis kræver min. 4-5 personer, før det er sjovt, så det ligger og luner lidt endnu.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:jeg tør slet ikke tænke på, hvordan vores spilskabe kunne se ud, hvis vi havde en spillende teenager, 2 indtægter og et større sted at bo....
:roll:
Det tør jeg godt. *savler*
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:jeg tør slet ikke tænke på, hvordan vores spilskabe kunne se ud, hvis vi havde en spillende teenager, 2 indtægter og et større sted at bo....
:roll:
Det tør jeg godt. *savler*
Ja, nu vil jeg jo ikke lige overtage din tråd, men jeg skal indrømme, at jeg blev lidt salig ved tanken, om et stort godt bord, der kun var til spil (som bare kunne blive stående selvom man skulle noget så almindeligt som at spise :roll: ), originale spilforsider på væggende og glasskabe til spil, så man altid kunne se, hvad man havde, men ikke skulle støve af.... sættekasser med malede figurer på væggene skulle der også være plads til, hvis der kom interesse for det .... Ak ja ....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Ja, nu vil jeg jo ikke lige overtage din tråd, men jeg skal indrømme, at jeg blev lidt salig ved tanken, om et stort godt bord, der kun var til spil (som bare kunne blive stående selvom man skulle noget så almindeligt som at spise :roll: ), originale spilforsider på væggende og glasskabe til spil, så man altid kunne se, hvad man havde, men ikke skulle støve af.... sættekasser med malede figurer på væggene skulle der også være plads til, hvis der kom interesse for det .... Ak ja ....
God detalje/pointe med glasskabene!
Når kæresten og jeg bliver millionærer, så skal vi også have hus med et lækkert værelse kun til spil! *bliver helt salig ved tanken*

(hm... hvordan får man lettest - og på lovlig måde - fat i et par millioner...)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så er der lavet en tråd til drømme !
Post Reply