Indretning af spilværelse ... drøm eller ...

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Indretning af spilværelse ... drøm eller ...

Post by Helle »

Ja, nu er det altså sådan, at nogle drømme er andres virkelighed ... så hvis nogen har lyst til at dele deres drøm eller virkelighed ud i spilleværelser - så "kom glad" som "Perikles" skriver...

Hvordan har du indrettet dig eller hvordan ville du indrette dig med din brætspilshobby.... og for drømmernes vedkommende, så behøver man jo ikke hænge sig i den lille detalje, der hedder penge....

Hvad er nødvendigt - spilbord, arbejdsbord ... køleskab ... og hvilken stemning ville du forsøge at skabe.... tja, kun fantasien sætter vel egentlig grænser...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Hvis der er helt frit slag, så skal jeg have det her bord :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Bh_qn62zny0

Nej realistisk. Bordet på filmen koster en FORMUE.

Jeg har (tit og ofte) luftet for kæresten, at når vi engang får købt hus, skal der være plads til et spilleværelse.

Der skal være plads til en reol på den ene væg, så alle spil kan stå synlige. Ikke noget med nogle spil inde bagved osv.

Der skal være plads til et bord i midten med mindst fire permanente stole. Det skal kunne slås ud, så der er plads til otte personer. De fire resterende pladser kan så klares med klapstole der kan pakkes væk.

På væggene skal der naturligvis være plads til mit originale Perikles cover. Og jeg har også en ret fed plakat der bør indrammes og smides op.

Og som en lille ekstra ting, skal der naturligvis være trådløst netværk, så jeg kan tage min bærbare med ind, og kigge på BGG, uden at man behøver rende nogen steder, hvis der er et spil, hvor man kommer i tvivl om en eller anden regel.

Det er sådan set det. Køleskab osv er ligemeget.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Vi vil sandsynligvis lave et generelt spilværelse, hvor vi også har mulighed for at spille bordrollespil. Lad os lige pt. antage, at vores fabelagtige drømmehus er så stort, at vi har et separat biblioteksværelse - så behøver spilværelset ikke også at indeholde bøger.

Spørgsmålet er så, om vi skal have et fantasy og/eller horror-tema for rummet. Eller skal det laves således, at man hurtigt kan bytte rundt på nogle ting, så det passer til stemningen/temaet den aften? Jeg har allerede set en del ting over nettet, som kunne være ideelle til at udsmykke sådan et værelse med... *suk*

Under alle omstændigheder skal der være et godt solidt spillebord, der kan forlænges/trækkes ud, der skal være en loftslampe, der kan hejses op og ned, og så skal der være nogle gode behagelige stole, som man kan holde ud at sidde på i mange timer i træk.

Helles idé med glasskabe, hvor spillene kan stå, har jeg med det samme adopteret, og så skal alle spil med miniaturer selvfølgelig males af professionelle.

Sidst men ikke mindst er der et godt musikanlæg med solide højttalere og lignende lir (har jeg nævnt, at min kæreste er akustiker? ;)).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:(har jeg nævnt, at min kæreste er akustiker? ;)).
Nej, det har du ikke (eller også husker jeg dårligt) - for så ville jeg have spurgt: Hvad er det - og hvad i alverden laver sådan en....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:
Andrea wrote:(har jeg nævnt, at min kæreste er akustiker? ;)).
Nej, det har du ikke (eller også husker jeg dårligt) - for så ville jeg have spurgt: Hvad er det - og hvad i alverden laver sådan en....
Det er meget forskelligt - han laver lydmålinger på lufthavne, kontormiljøer og boligblokke tæt på diskoteker/caféer for bl.a. at vurdere, om div. lovkrav bliver overholdt, og om det er muligt at sænke støjniveauet de pågældende steder. Pt. er han med til at indrette skolelokaler (så lærere og elever ikke får problemer med højt støjniveau), sikre arbejdsmiljø ift. lydniveau i det hele taget - og han har såmænd også arbejdet på at sikre en god lydkvalitet i koncertsale :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Sejt - det lyder som noget man bliver uddannet til, hvor gør man det - ja, jeg blev altså lige nysgerrig...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg går ud fra at denne ekskurs skyldes et ønske om at lydisolere jeres spilleværelser... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, naturligvis! Ingen lyde af vaskemaskiner, tørretumblere eller anden støj skal være årsag til inkoncentration eller ukoncentration eller lignende :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:
Jeg har (tit og ofte) luftet for kæresten, at når vi engang får købt hus, skal der være plads til et spilleværelse.
Tænk, jeg har også luftet ideen, men den faldt egentlig ikke i særlig god jord .... :cry: :? :( :cry: :? :( :cry: :? :( Om man forstår det!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Ja, naturligvis! Ingen lyde af vaskemaskiner, tørretumblere eller anden støj skal være årsag til inkoncentration eller ukoncentration eller lignende :wink:
Hehe! Og jeg som troede, at det var for at dæmpe vredesudbruddene, når terningerne blev ved med at slå 1 og 2! :D

Næ, drømmehuset må være tilpas stort til, at kedelige praktiske ting såsom vaskemaskine og tørretumbler kan stå i den anden ende af huset. Musikanlægget er naturligvis for, at der kan afspilles noget baggrundsmusik, der passer til det spil, man er i gang med!

Og ja - han er elektro-ingeniør med speciale i akustik (nu sidder han i baggrunden og undrer sig over, at han blev centrum for diskussionen... *hehehe*)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hmmm Andrea, har din kæreste et skjult alias herinde, så han kan udspørges lidt eller ... det der med lyden i sådan et spilværelse må jo egentlig være ret vigtigt
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Hmmm Andrea, har din kæreste et skjult alias herinde, så han kan udspørges lidt eller ... det der med lyden i sådan et spilværelse må jo egentlig være ret vigtigt
Det er han ikke, men jeg skal gerne viderestille spørgsmål, hvis det er :)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Når jeg en dag bliver rig og får et stort hus, er kæresten og jeg enige om at hellige et rum til bibliotek/spillerum (tror ikke at jeg nogensinde bliver så rig som Andrea at det både bliver bibliotek OG spillerum :wink: )

Indretningen er næsten allerede gennemgået at Stony og Andrea.

Et kæmpestort spillebord med behagelig bløde stole og måske en lædersofa af en art. Desuden skal der være bøger og spil placeret på gode store reoler selvfølgelig.

Så skal der også være et læsehjørne med mindst 2 gode lænestole, hvor vi kan læse vores romaner, aviser og medicinske tidsskrifter mm :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg glemte forresten at linke til dette billede:
http://despair.com/sacrifice.html

Jeg har købt en plakat, som jeg overvejer at smide i en ramme, og smide op på væggen. Men det bliver nok ikke relevant før vi engang får købt et hus, og får indrettet et værelse med spil.
Post Reply