Deduktionsspil

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Deduktionsspil

Post by Helle »

Hej

Ved lejlighed vil jeg gerne have prøvet nogle deduktionsspil af. Ved lejlighed betyder sikkert sådan noget som - realistisk set - nogle måneder ...

Jeg har ikke specielle spil i tankerne, men tænker, at man kunne lave en eller flere tema-aftner for andre, der finder typen af spil interessant. Der er flere spil jeg gerne vil have genspillet, men vil også meget gerne prøve deduktionsspil, som andre ligger inde med ... spillede eller uspillede

Hvis man er interesseret kan man jo skrive her en note her eller sende en pb ... det er ikke en genre af spil, som vist har den største tiltrækningskraft, men nu forsøger jeg at være ude i god tid...

Mange hilsner Helle

*der står med forstørrelsesglasset i hånden og piben i munden for at undersøge et underligt fodspor uden for min kontordør* :wink:
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Alt efter hvilke spil det drejer sig om er jeg klar.

Mr. Jack står højt på min liste over spil jeg gerne vil prøve :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Qute

Du er meget velkommen til at være med.

Mr. Jack var ikke lige var det der først faldt mig ind, fordi det jo kun er for to spillere ... men det kan jo ikke udelukkes, at der kun er to interesserede :wink:

Jeg havde mere tænkt noget i retning af Old Town, Sleuth, Code 777, Fleet 1577... andre, som jeg ikke lige kan komme i tanke om ... og så håbet på, at nogle andre også havde noget lignende liggende i gemmerne ... det er et emne jeg gerne vil have læst op på - på et tidspunkt :wink:

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg formoder, at det er Fleet 1715, der er tale om...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, selvfølgelig - jeg har jo ikke prøvet det endnu, så titlen har ikke sat sig fast... :wink:

Helle
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Helle wrote:Hej Qute

Du er meget velkommen til at være med.

Jeg havde mere tænkt noget i retning af Old Town, Sleuth, Code 777, Fleet 1577... andre, som jeg ikke lige kan komme i tanke om ... og så håbet på, at nogle andre også havde noget lignende liggende i gemmerne ... det er et emne jeg gerne vil have læst op på - på et tidspunkt :wink:

Helle
Jo tak :D

Jeg kender ikke lige nogle af spillene, men jeg har en ret bred smag mht. spil.

Har lige slået dem op. WOW, nogle gamle spil :P (Ingen væske i nærheden når vi spiller)
Men alle undtagen Fleet 1715 har jo fået pæne ratings.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Jeg er fresh 8)

Jeg er mest interesseret i at prøve Old Town. Sleuth har jeg ikke lige set lyset med, men det kan selvfølgelig komme :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Sleuth har jeg ikke lige set lyset med, men det kan selvfølgelig komme :)
For mig er Sleuth indbegrebet af deduktionsspil, så det syntes jeg da, at du skal arbejde videre på! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: For mig er Sleuth indbegrebet af deduktionsspil, så det syntes jeg da, at du skal arbejde videre på! :wink:
Mja - det ville muligvis hjælpe lidt på det, hvis layoutet var mere indbydende. Men jeg tror, det skal prøves et par gange, inden jeg for alvor kan vurdere, om det er noget for mig eller ej.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Jeg er fresh 8)

Jeg er mest interesseret i at prøve Old Town. Sleuth har jeg ikke lige set lyset med, men det kan selvfølgelig komme :)

OK - på mange måder er Sleuth også det "reneste" deduktionsspil har har prøvet (hvis man ikke regner Zendo med, der jo i princippet tilsyneladende er et induktionsspil), fordi der er meget få tilfældigheder med....

Old Town indeholder også en deduktionsdel, men en stor del af spillet er også optimal anvendelse af kort... på den måde burde det være det perfekte spil, fordi det både er optimering og deduktion - stadig har jeg dog ikke helt "set lyset" fordi reglerne ikke har været så klare, så vi har haft spillet en del fejl og måttet lede efter korrektioner, når processen virkede FOR tåbelig....

Men det kan være at vi sammen kan se lidt lys ... jeg synes også at du skal give Sleuth endnu et forsøg .... :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Andrea og Qute

Jeg har netop fået afprøvet Code 777 og måske er jeg bare ret glad for spil, hvor man skal udlede noget :oops: men det var et glimrende spil, så hvis du (andrea) har det lidt anstrengt med Sleuth, så kan vi jo begynde med Old Town og Code 777, når vi engang skal spille :D

Men lad os skrives ved om en dato, når der igen er huller i kalenderen - og så kan vi jo lægge aftalen under "arrangementer" det kan jo være, at der er en spiller mere, der vil være med ...

Helle
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Jeg har netop fået afprøvet Code 777 og måske er jeg bare ret glad for spil, hvor man skal udlede noget :oops: men det var et glimrende spil, så hvis du (andrea) har det lidt anstrengt med Sleuth, så kan vi jo begynde med Old Town og Code 777, når vi engang skal spille :D
Det lyder glimrende 8)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Code 777 og Sleuth er begge fantastiske spil indenfor genren deduktionsspil. Jeg tror dog også, det er fornuftigt at nøjes med det ene af dem, så hjernerne ikke bliver overophedede... :D Det er den type spil, jeg nyder, men sjældent har lyst til at spille igen umiddelbart efter et afsluttet spil!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

nåh.... old town og code 777 trænger efterhånden til at blive luftet .... det må vist være på tide at genoplive tråden ...

Andrea og Qute er I friske ... så foreslår jeg, at vi finder en dag i mellem den 10. og 15. juni .... god plan? dårlig plan?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Andrea og Qute er I friske ... så foreslår jeg, at vi finder en dag i mellem den 10. og 15. juni .... god plan? dårlig plan?
Så vil jeg foreslå d. 11. eller 12., da jeg skal spille rollespil d. 10., plejer at træne om onsdagen (d. 13). og ikke skal være længe ude om torsdagen, da vi møder tidligere om fredagen - hvor jeg i øvrigt skal til rund fødselsdag! (og så fik alle I andre også et indblik i min overfyldte kalender - spændende ikke sandt? ;)).
Post Reply