Under uddannelse????

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.

Er du studerende?

Nej
15
65%
Ja, men er ved at være færdig (under ½ år tilbage)
5
22%
Ja
3
13%
 
Total votes: 23

User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Helle wrote:Både og det vender vist for tiden - gør det ikke ??? Men det kommer vel også an på, hvilken type humanist man er :wink:
Nu er der jo desværre ret mange arbejdsgivere, der får synsforstyrrelser og svedeture, når de hører ordet humanist, og derfor er hovedsagen at undgå nævne det forbudte ord, når man er til samtale. Så plejer det at gå ganske fint ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

forståeligt :wink: og mens det går så godt... man skal jo smede mens jernet er varmt...
:D
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Helle wrote:forståeligt :wink: og mens det går så godt... man skal jo smede mens jernet er varmt...
:D
Ja jeg er nu ikke begyndt at tjene penge på brætspil endnu, hvis det er det du mener. Det skal lige udgives først 8) ... Nej. jeg komponere musik og har gjort det i 3 år professionelt... Egentlig mit drømmejob - Så det handler om om man skal gøre sin uddanelse færdig fordi man bør eller om man bruger energien bedre ved at dygtiggøre sig inden for det man brænder for.

Til min mors fortvivlelse, så helder jeg mod altid at gå efter drømmen :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Komponerer musik? Hvilken genre og til hvem/hvad?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Marcussen wrote: Til min mors fortvivlelse, så helder jeg mod altid at gå efter drømmen :D
Der er allerede første tegn på at du har lavet det rigtige valg :lol:
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Gunness wrote:Komponerer musik? Hvilken genre og til hvem/hvad?
Symfonisk musik... ala "filmmusik" - Det jeg tjener pengene på er musik til computerspil. 8)
Der er allerede første tegn på at du har lavet det rigtige valg
:D Godt tænkt - jeg tror du har ret!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Både og det vender vist for tiden - gør det ikke ??? Men det kommer vel også an på, hvilken type humanist man er :wink:
... og hvor gode forbindelser man har. Et godt netværk er essentielt, hvis man er humanist eller har en uddannelse, der går i den retning.
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Re: Under uddannelse????

Post by Danny »

Helle wrote:
Danny wrote:
Helle wrote: Ja, men vi er jo heller ikke lige gamle alle sammen. Nogle er 40 eller ældre andre er under 25...

Men "stadig" er vel et meget naturligt valg, da det jo er en tilstand, der slutter (i den forstand at efteruddannelse ikke var tænkt med) dersom man er i gang - enten ved at det opgives eller det bliver færdigt. Så det er jo en tidsbegrænset proces.
Hæhæ, nu går der semantik i det. Det er så meget godt, at jeg dækker mig ind under "kan have", når jeg snakker om "negativ klang". Men når vi nu er ved det, så kan jo også sige: "arbejder du stadig"? osv. osv.. Min bemærkning var måske lidt unødig, og jeg er er sådan set ikke ude på at polemisere - og jeg er sikker på, at du heller ikke opfatter det sådan, Helle :D .

Og så synes jeg i øvrigt, det tenderer til dyreplageri, når man skriver S.U. - suk det er lang tid siden, jeg har fået den slags.
Hej Danny ...

Nej, nej jeg tænker ikke at du diskuterer for at brokke dig - bare kommenterer med et glimt i øjet ... tendentielt har du jo ret ... man kunne godt skrive: Arbejder du stadig, men så antager man at alle er kommet på arbejdsmarkedet og at en stor del af forumbrugerne er holdt op med at arbejde... men der burde måske være en kategori der hedder ingen af delene... den glemmer jeg hver gang ...

Sandheden er også, at mine besøg på forum er overspringshandlinger for tiden, de er lidt hektiske og foregår med lidt dårlig samvittighed ... så alt er ikke totalt gennemtænkt :wink: (underforstået: hvilket det normalt ville være eller ....)

Glæder mig til et sprogfilosofisk svar over hvad jeg nu har rodet mig ud :wink: i :wink:
:D hæhæ, jeg må hellere stoppe. Men lige en lille kommentar til noget helt andet "overspringshandling" pyyyyha, det er faktisk mit mellemnavn. Og jeg må nok hellere til at droppe kiggeriet og skriveriet her inde for en tid. Lige nu skulle jeg sidde og skrive speciale, men jeg hopper frejdigt herind og ser hvad der sker. Det gør jeg også mest fordi mit brætspilleri er skåret ned til kun 1 gang om måneden for tiden - og så får man abstinenser og må ind og læse og skrive som en slags Ersatz. Jeg må nok karakterisere mig selv som semi-ludoman. Så nu prøver jeg at blive væk en rum tid. Studierne skal helliges. Ha' det godt allesammen!
Danny Rasmussen
Post Reply