Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re
Has thanked: 105 times
Been thanked: 142 times

Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Frouvne » Sun May 02, 2021 11:28 am

Maj måned er skudt ind!

Her er vi startet med et par spil Schotten Totten. Det er et Knizia-spil vi over årene er vendt tilbage til igen og igen. Der kan gå rigtig lang tid imellem - som det er sket denne gang - men vi hygger os med det. Det kører næsten på automat-pilot ... så den store dybde er der helt sikkert ikke. Men ti minutters god underholdning. Og det kan man jo sagtens gøre et par gange i streg.
frouvne, administrator

Image

Neumann
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: *
Agricola
At the Gates of Loyang
Ra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Neumann » Sun May 02, 2021 3:41 pm

Flyttet fra en fejlpost i apriltråden

I går fik vi for første gang færdigspillet Bruno Faiduttis upåagtede ungdomsværk, Mammutdalen. Vi havde det faktisk på bordet allerede for nogle uger tilbage, men vi havde undervurderet, hvor længe det kan vare og måtte pakke sammen efter få runder, som tog ekstra tid, mens vi prøvede at finde hoved og hale i reglerne.

Mammutdalen er, som jeg forud var advaret om, ikke rigtigt et spil, som belønner strategisk og taktisk begavelse, mere en lidt humoristisk gang selvpineri, hvor man udforsker på hvor mange vanvittige måder, spildesigneren kan tage livet af ens sagesløse hulemænd. Jeg "vandt" spillet ved ikke at blive totaludryddet efter tre somre og to vintre, hvor vi på intet tidspunkt kom i madnød, men hvor vi begge ustandseligt røg i kamp med sabeltigre, mammutter, ulve og (sjældent) hinanden, inden en flodbølge halverede mine stammefolk, og et vulkanudbrud begravede datterens 2 (!) tilbageværende stammefolk i en lavastrøm.

Ganske sjovt, men mere en fælles oplevelse end de til-døden-dueller, vi normalt belaver os på. Jeg er til gengæld helt vild med kortene i spillet.

Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re

Post by Frouvne » Fri May 07, 2021 3:30 pm

Onsdag fik vi igen Beyond the Sun på bordet. Jeg syntes, det er et rigtig fint spil. Det er forholdsvis let tilgængeligt og kører rimelig strømlinet. Det virker tematisk på mig og så kan jeg godt lide ideen om, at dem der vælger at forske har indflydelse på hvilke aktioner der bliver tilgængelige i løbet af spillet. Den eneste lille bekymring jeg pt har er, at jeg syntes vores point har ligget lidt tættere end jeg umiddelbart ville forvente.

Til formiddag har jeg sammen med den yngste udforsket et nyt lille Bauza-børnespil: Mia London and the Case of the 625 Scoundrels. Det er i bund og grund et lille hukommelsesspil, men med et par små twists og så et hyggeligt tema, der gør at det givetvis nok skal blive spillet en del.
frouvne, administrator

Image

Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne » Sun May 09, 2021 8:51 pm

Lørdag testede vi en ny kombination: Virtuel ølsmagning kombineret med brætspil. Det fungerede rigtig fint! :D Det blev ikke til så mange brætspil, men det gjorde ikke så meget, da der var alternativ underholdning og interessante øl. Vi fik spillet Paleo. Vi tog det første scenarie og vi tacklede det på effektiv vis, så der gik ikke så lang tid før man godt kunne fornemme, at spillet udviklede sig i positiv retning. Crokinole blev også luftet. Og det gør det helt sikkert ikke ofte nok!
These users thanked the author Frouvne for the post:
Kanzler
frouvne, administrator

Image

Post Reply