Hannibal

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Hannibal

Post by Gunness »

Der må være en del herinde, der har prøvet både den gamle (Valley Games) og den opdaterede (H+Hamilcal) udgave af Hannibal.
Jeg har set en del information igennem på BGG men kan stadig ikke blive klog på, hvor stor forskel der er. Komponenterne er selvfølgelig opdateret, men reglerne er stort set de samme?

Jeg spørger, fordi jeg skal prøve den nye udgave med en kammerat og kun har erfaringer med den gamle.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hannibal

Post by Skumle »

Har kun spillet den nye så kan ikke snakke til forskellene.

Harsh Rules har lavet en regelvideo som måske kan give dig en ide https://m.youtube.com/watch?v=ed8WC3HAI8g
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hannibal

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote: Fri Nov 22, 2019 11:09 amden gamle (Valley Games)
Hov, hov, den gamle udgave er Avalon Hills fra 1996. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Hannibal

Post by Gunness »

Jeg sagde gammel, ikke antik ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply