Månedens spiloplevelse oktober 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Gunness »

Endnu en skidt måned i coronaens tegn, hvor eneste trøst reelt var Aftermath og Forgotten Waters. Det var dog også to virkeligt gode oplevelser.
Red7 - 7
The Shipwreck Arcana - 5
The Game: Quick & Easy - 3
Twisty Little Passages - 3
Codenames - 2
Forgotten Waters - 2
Sprawlopolis - 2
Takenoko - 2
Aftermath - 1
Endeavor: Age of Sail - 1
KeyForge: Call of the Archons - 1
Mandala - 1
More or Less - 1
On the Origin of Species - 1
Tranquility - 1
Undaunted: Normandy - 1
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Frouvne »

For mit vedkommende er jeg egentlig godt tilfreds med hvad jeg fik spillet i oktober måned. Alene det at jeg fik prøvet nogle nye spil med min datter var en fornøjelse. Fedt at se hende forstå deduktionsdelen i Ghost Blitz og mekanismerne i Heckmeck Junior og dejligt at kunne spille et kortspil med hende (selvom det kun var UNO) uden at kortene led overlast. Og så var det faktisk også rigtig fornøjeligt at se hende blive grebet af Crazy Eggz selvom det naturligvis ikke er et spil, der vil finde frem til bordet hos mange af jer andre. The Lost Expedition gjorde en fin entre og de 11 spil vidner om, at det var et spil, jeg syntes godt om. Det blev dog overgået af Pandemic Legacy: Season 2, som vi fik gang i finalen af. Men selv det spil blev som oplevelse overhalet indenom af to spil Blitzkrieg!: World War Two in 20 Minutes med min søn, som vi efterfølgende brugte en del tid på at efterbehandle under en gåtur langs kystlinjen.


The Lost Expedition - 11
The Shipwreck Arcana - 5
Blitzkrieg!: World War Two in 20 Minutes - 4
Crazy Eggz - 4
UNO - 3
Air, Land & Sea - 2
The Lost Expedition: The Fountain of Youth & Other Adventures - 2
Pandemic Legacy: Season 2 - 2
Blitzkrieg!: Nippon Expansion - 1
Concept - 1
Dinosaur Tea Party - 1
Finders keepers! - 1
Ghost Blitz - 1
Heckmeck Junior - 1
My Little Scythe - 1
Push It - 1
Rory's Story Cubes - 1
Rory's Story Cubes: Fantasia - 1
Terraforming Mars - 1
Terraforming Mars: Hellas & Elysium - 1
Unmatched: Cobble & Fog - 1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Jens_Hoppe »

Oktober var OK. Af gode spil fik jeg spillet Tapestry med udvidelsen (3 gange!), Terraforming Mars og Maracaibo, og det blev endda til et gensyn med en af mine yndlings-euros, Amun-Re.

Mere so-so (for nu at være diplomatisk) var et par andre nye spil, Oceans og Raiders of Scythia.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Gunness »

Oceans - som i det seneste i Evolution-serien, ikke? Det har jeg ellers været meget nysgerrig på, da jeg har været ret glad for Evolution: Climate. Kunne du lide forgængerne? Og hvad gør Oceans galt?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote: Mon Nov 02, 2020 3:13 pm Oceans - som i det seneste i Evolution-serien, ikke? Det har jeg ellers været meget nysgerrig på, da jeg har været ret glad for Evolution: Climate. Kunne du lide forgængerne? Og hvad gør Oceans galt?
Ja, det nye Evolution-spil. Dunno, det var bare sådan lidt langt og kedeligt. Jeg har allerede glemt en del af detaljerne, hvilket vist både siger noget om mig og om spillet. ;-)

Jeg spillede Evolution: Climate en gang for nogle år siden, og det kan jeg huske endnu mindre af - men jeg solgte mit eksemplar umiddelbart efter!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rasmus Hviid
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 76
Joined: Tue Jun 26, 2007 8:52 am
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse oktober 2020

Post by Rasmus Hviid »

Jens_Hoppe wrote: Thu Nov 05, 2020 2:32 pm
Gunness wrote: Mon Nov 02, 2020 3:13 pm Oceans - som i det seneste i Evolution-serien, ikke? Det har jeg ellers været meget nysgerrig på, da jeg har været ret glad for Evolution: Climate. Kunne du lide forgængerne? Og hvad gør Oceans galt?
Ja, det nye Evolution-spil. Dunno, det var bare sådan lidt langt og kedeligt. Jeg har allerede glemt en del af detaljerne, hvilket vist både siger noget om mig og om spillet. ;-)

Jeg spillede Evolution: Climate en gang for nogle år siden, og det kan jeg huske endnu mindre af - men jeg solgte mit eksemplar umiddelbart efter!
Det var mit eksemplar af spillet, som vi havde på bordet. Jeg købte det efter at have spillet det i KBK med tre spillere. Jeg har spillet det med både to og fire efterfølgende og der har det været knap så sjovt. Jeg tror, at det er meget afhængigt af hvad der kommer på bordet af kort (og måske hvem man spiller med). Der er begrænset progression i spillet og det er aldrig sjovt, hvis den type spil bliver for lange.

Det kan selvfølgelig være at det bare ikke er et spil for sure gamle mænd som Jens. ;o)

Spøg til side. Jeg forventer at sælge min udgave, da jeg har svært ved at se det ramme spilbordet ofte nok til at det er værd at beholde.
Københavns Brætspilsklub: http://www.strategispil.dk
Jurymedlem for Guldbrikken
Post Reply