Månedens spiloplevelse november 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse november 2020

Post by Frouvne »

Vel ankommet til december måned er det tid til at se tilbage på november.

I november så min spilleliste således ud:

Pandemic Legacy: Season 2 - 4
The Search for Planet X - 4
The Shipwreck Arcana - 4
Chess - 3
Finders keepers! - 3
Speed Colors - 3
5-Minute Mystery - 2
Klumpeduns - 2
Push It - 2
Anno 1800 - 1
Chronicles of Crime: 1400 - 1
Dinosaur Tea Party - 1
Dr. Eureka - 1
Dr. Microbe - 1
Etherfields - 1
The Little Orchard - 1
Schatz der Drachen - 1
Stellar - 1

De spil der særligt udmærkede sig i denne måned var: Etherfields, Pandemic Legacy: Season 2 og The Search for Planet X. Etherfields har jeg virkelig set frem til at få på bordet. Komponenterne var selvsagt meget flotte og jeg fik et godt førstehåndsindtryk, men har endnu kun prøvet intro-scenariet, hvor man i den grad bliver holdt i hånden. Så det er endnu for tidligt at lave en vurdering af det. Vi fik afsluttet Pandemic Legacy: Season 2 og det uden at de var de helt store afbrydelser undervejs. Det har været en virkelig god oplevelse og det er i sig selv en tilfredsstillelse at nå igennem et sådant spil. Alligevel syntes jeg at min oplevelse med The Search for Planet X overstråler begge disse oplevelser. På den ene side er det et totalt abstrakt spil ... men alligevel på en måde så det omend tynde tema formår at gøre oplevelsen og ikke mindst indlevelsen og engagementet endnu større.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse november 2020

Post by Gunness »

^Jeg er med i et større (36 kopier) fælleskøb af Etherfields, så jeg har ikke modtaget mit endnu, men det burde være på trapperne. Jeg er i tvivl om, hvorvidt vi "lige" skal gøre Tainted Grail færdig først. Glæder mig til at prøve det, i alt fald.

Min egen måned:
The 7th Continent - 3
Under Falling Skies: A 9-Card Print-and-Play Game - 3
Atlantis Rising (Second Edition) - 2
Can't Stop - 2
Cryptid - 2
Fugitive - 2
London (Second Edition) - 2
Targi - 2
7 Wonders Duel - 1
Divinare - 1
Mechs vs. Minions - 1

Det var første gang jeg prøvede London i 2nd edition og Targi, og jeg skal nok blive glad for begge dele. Den nye udgave af London føles stadig en smule for lang, men ellers er der strammet på på en række punkter, og flot er det også. Atlantis Rising var også et hyggeligt familiebekendtskab.

Men ellers var jeg primært glad for at komme videre med 7th Continent, ligesom det var sjovt at få støvet Mechs vs. Minions af igen :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply