Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Gunness »

Prelude er ca 50 kort, intet andet, så det tæller vel knap og nap som at købe et brætspil :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Andrea »

Gunness wrote: Wed May 26, 2021 3:46 pm Prelude er ca 50 kort, intet andet, så det tæller vel knap og nap som at købe et brætspil :D
Det, jeg hører dig sige, er at jeg skal købe brætspil for at retfærdiggøre portoen for Prelude. Modtaget :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Frouvne »

Andrea wrote: Mon May 24, 2021 2:04 pm Jeg fik lokket gemalen med på at prøve Terraforming Mars i går, da vi efterhånden har haft det stående et stykke tid. Og det var heldigvis ventetiden værd, for det viste sig i den grad at leve op til den flotte rating på BGG. Måske lidt langt i spyttet (altså spillet, ikke os), men en hyggelig og interessant spiloplevelse.
Jeg tilslutter mig koret, der vil anbefale Prelude. Jeg er ikke den største fan af Terraforming Mars, men jeg syntes egentlig, jeg har haft nogle gode oplevelser med Prelude. Faktisk tror jeg Prelude lige nu er en forudsætning for, at jeg gider få det på bordet igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by digter »

digter wrote: Tue May 18, 2021 1:58 am
Jens_Hoppe wrote: Wed May 12, 2021 11:34 am
Gunness wrote: Wed May 12, 2021 11:09 am Det røg hermed lidt ned af "skal prøves"-listen.
Det ved jeg ikke, om det nødvendigvis bør. Langt hen af vejen afspejler mit indtryk jo mine spilpræferencer, og jeg er bare træt til døde af de-der moderne euros, som ingen må blive stødt over, og hvor der derfor ikke rigtigt er noget drama. Dune: Imperium er absolut i den "bedre" ende af genren, men på godt og ondt er det et meget typisk moderne eurogame.
Moderne euros skal brænde op i helvedet! :lol:
Altså nu fik jeg endeiig prøvet Lost Ruins of Arnak og jeg synes godt nok Dune: Imperium er langt mere interessant. Bevares, Arnak er pænt at se på og spilletiden er mere attraktiv end hos Dune, men for mig må Arnak nok være indbegrebet af alt hvad der er galt med moderne euro designs. Jeg kan ikke huske et WP spil, hvor jeg har været SÅ ligeglad med hvad mine medspillere foretager sig. Det føltes alt for meget som om vi sad og spillede vores eget solospil :roll:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2021

Post by Frouvne »

Onsdag kom der for tredje uge i træk Faiyum på bordet. Det var interessant igen at få lov at skulle forsøge at opbygge en maskine, der kunne fungere. Og det var også fint at se, at man undervejs er tvunget til at justere den, da de ressourcer den er baseret på er begrænsede. At holde maskinen lille og smidig kræver at man sørger for at få spillet de kort tidligt, som man ønsker at rense ud. Så særligt de første kort der bliver spillet efter man har fornyet hele sin hånd vil ofte være dem man måske instinktivt har størst lyst til at spille. Der skal ikke herske tvivl om, at jeg er ret begejstret for spillet.
frouvne, administrator

Image
Post Reply