Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Gunness wrote: Thu Mar 07, 2019 9:42 am Paladins of the West Kingdom er på KS lige nu.
Ved første øjekast ser det pænt, men mildt søvndyssende ud med alle de vanlige marker og middelalderfolk, kendt fra 117 andre spil. Men mit indtryk er, at folk generelt har været glade for Architects i samme serie?
Kan ikke sætte ord på det, men Architects var slet ikke mig :-( Dog kun prøvet det en gang, så det kan være det skal prøves igen før jeg med rette kan udtale mig.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Har kun prøvet Architects een gang, men havde en virkelig god oplevelse. Vi havde travlt, så vi aftalte at spille lidt gungho og ikke tænke for meget over tingene, så vi spillede absolut ikke optimalt.

Jeg kunne godt lide at det var den mere tilgivende form for worker placement, hvor det kun var meget få felter der kunne blokkes (andre vil sikkert synes at det er noget noller, at der ikke er så meget blokering). Mekanikken med at din aktion bliver bedre jo flere workers du har på aktions feltet var ret fed sammen med den der lidt mærkelige fængsles mekanik, hvor du så kan sende de andres workers i fængsel (så de ikke hobber sig op et gunstigt sted).

Ved ikke om de bygninger du kan bygge og folk du kan hyre giver nok replay value og variation til at det er et must have, men jeg overvejer da kraftigt om jeg ikke burde investere i serien.

Jeg er IKKE noget stort euro-hoved, men jeg har prøvet Blackout: Hong Kong, Underwater Cities, Gugong, Coimbra og Architects af de lidt mere hypede euroer fra sidste år og hvis jeg fik valget lige nu om, hvad jeg helst vil spille igen ville det nok være Architects.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ok. Det er jo relativt billigt (der er samkøb på Facebook) - så til ca. 275 kr. alt inkl. kan det godt være, at jeg tager chancen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
BCQJ
Posts: 1
Joined: Wed May 08, 2019 1:15 am

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BCQJ »

Anyone interested in sharing Valley of the Kings Premium on Kickstarter? Free delivery for every 2 games :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Så er der en opdateret udgave af Die Macher på KS - bl.a. uden national board. Jeg kan godt lide ideen om Die Macher, men det er sgu for tungt at få på bordet. Måske den nye gør det lettere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Thu Jun 27, 2019 4:00 pm Så er der en opdateret udgave af Die Macher på KS - bl.a. uden national board. Jeg kan godt lide ideen om Die Macher, men det er sgu for tungt at få på bordet. Måske den nye gør det lettere.
Det lyder jo lokkende at skære lidt af spilletiden. Jeg tror dog, at man skal kigge godt efter, hvad det er, man går glip af. En lille smule research bekræftede i hvert tilfælde mig i, at jeg ikke skal skifte min gamle version ud. Så må jeg affinde mig med, at der fortsat går lidt for lang tid imellem spillene. Men til gengæld er det episke oplevelser, når det sker... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Frouvne wrote: Fri Jun 28, 2019 7:14 pm Så må jeg affinde mig med, at der fortsat går lidt for lang tid imellem spillene. Men til gengæld er det episke oplevelser, når det sker... :D
Jeg har det på samme måde på Civilization - jeg elsker ideen om at spille det, det sker bare ikke rigtig :) Det er ca. 8 år siden, jeg har spillet Die Macher, og jeg kan ikke lige se, hvornår det skulle blive næste gang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Jun 28, 2019 8:04 pm
Frouvne wrote: Fri Jun 28, 2019 7:14 pm Så må jeg affinde mig med, at der fortsat går lidt for lang tid imellem spillene. Men til gengæld er det episke oplevelser, når det sker... :D
Jeg har det på samme måde på Civilization - jeg elsker ideen om at spille det, det sker bare ikke rigtig :) Det er ca. 8 år siden, jeg har spillet Die Macher, og jeg kan ikke lige se, hvornår det skulle blive næste gang.
Det er kun fire år siden, jeg har spillet det - det er for lang tid siden, men det kunne have været meget værre. Helle plejer gerne at være frisk på Die Macher, så hvis du kan lokke Maibritt til det, er det jo bare at finde en dato, så vi kan få nulstillet timeren! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

^Ja, jeg ved, at Helle meget gerne vil spille Die Macher :) Problemet er, at jeg har spillet det fire gange, og hver gang har føltes lidt som at starte forfra. Jeg kan godt se potentialet i spillet, men med så mange andre gode spil derude, er det svært at dedikere den tid og det antal spillere, som Macheren kræver.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Fri Jun 28, 2019 9:03 pm ^Ja, jeg ved, at Helle meget gerne vil spille Die Macher :) Problemet er, at jeg har spillet det fire gange, og hver gang har føltes lidt som at starte forfra. Jeg kan godt se potentialet i spillet, men med så mange andre gode spil derude, er det svært at dedikere den tid og det antal spillere, som Macheren kræver.
Ja, jeg kan godt genkalde mig fornemmelsen af at starte forfra. Til gengæld syntes jeg også altid at man kommer i tanke om, hvor relativt tilgængeligt det alligevel er og ærgrer sig lidt over, at man ikke lykkes med at få det genspillet mens det stadig er nogenlunde friskt i erindringen. Spiltiden syntes jeg er blevet meget rimelig, hvis man spiller med den variant, hvor man skærer et par runder af. Og det syntes jeg, fungerer fint. Jeg tror dog at de beskæringer der sker i den nye version vil ændre spillet i en retning, hvor jeg så hellere vil vente yderligere fire år end at spille en så reduceret udgave.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Så er seneste titel fra Awaken Realms, Etherfields, gået live. 4,6 mio. kroner og 6.000 backere på 45 minutter - de skal nok klare sig fint.

Men der er også virkelig megen hype omkring AR. Jeg har lige set unboxing-videoen til Tainted Grail, og jeg glæder mig vildt og blodigt til spillet kommer :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Tue Jul 16, 2019 5:45 pm Så er seneste titel fra Awaken Realms, Etherfields, gået live. 4,6 mio. kroner og 6.000 backere på 45 minutter - de skal nok klare sig fint.

Men der er også virkelig megen hype omkring AR. Jeg har lige set unboxing-videoen til Tainted Grail, og jeg glæder mig vildt og blodigt til spillet kommer :D
Ja, det ser vildt ud! Der kommer jeg nok også til at være med... :roll: :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Frouvne wrote: Tue Jul 16, 2019 6:14 pm
Gunness wrote: Tue Jul 16, 2019 5:45 pm Så er seneste titel fra Awaken Realms, Etherfields, gået live. 4,6 mio. kroner og 6.000 backere på 45 minutter - de skal nok klare sig fint.

Men der er også virkelig megen hype omkring AR. Jeg har lige set unboxing-videoen til Tainted Grail, og jeg glæder mig vildt og blodigt til spillet kommer :D
Ja, det ser vildt ud! Der kommer jeg nok også til at være med... :roll: :D
Me too...
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by goldbaek »

Goblen wrote: Tue Jul 16, 2019 10:32 pm
Frouvne wrote: Tue Jul 16, 2019 6:14 pm
Gunness wrote: Tue Jul 16, 2019 5:45 pm Så er seneste titel fra Awaken Realms, Etherfields, gået live. 4,6 mio. kroner og 6.000 backere på 45 minutter - de skal nok klare sig fint.

Men der er også virkelig megen hype omkring AR. Jeg har lige set unboxing-videoen til Tainted Grail, og jeg glæder mig vildt og blodigt til spillet kommer :D
Ja, det ser vildt ud! Der kommer jeg nok også til at være med... :roll: :D
Me too...
Me three!
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

We call this totally different BG experience a Dream Crawler – you will dive into surreal and artistically crafted world and follow one of a kind co-op / solo campaign adventure for 1-4 players. Everything you do will change the strange rhythm of the Etherfields dream world, where even the wildest fantasy is possible.
:lol: :lol: :lol: Jeg er muligvis ikke særlig hjemmevant blandt kickstarterspil, men jeg står helt af på ovenstående reklamenonsens. Jeg tror jeg venter. Men jeg ser da frem til at høre hvad en "dream crawler" kan :wink:
Image
Post Reply