Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Stony »

Jeg sad og kiggede min samling igennem på BGG, og fik en ide.

Jeg kan ret hurtigt se og regne sammen, hvor mange gang jeg har spillet de spil jeg har i min samling. Så det gjorde jeg.

Så kiggede jeg på min samling. Hvor mange spil har jeg? Jeg medregner naturligvis også spil jeg endnu ikke har spillet. Men jeg fraregner dog udvidelser til spil.

Divider de to tal med hinanden, og du får et tal for hvor mange gange i snit du har spillet dine spil.

For mit vedkommende er tallet 5,25. Og det er faktisk højere end jeg havde regnet med.

How low can you go? :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Cosworth »

6,09 :D
Sidst spillet
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Larsine »

Det er sgu' svært når jeg logger spil under en af de udvidelser jeg har spillet med (såfremt der er en), og forsøger at fordele det jævnt hvis jeg spiller med flere udvidelser.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Frouvne »

Puha, min samling på BGG så mangelfuldt opdateret, at det ikke vil give mening, at foretage det regnestykke på baggrund af de eksisterende data. Men jeg er desværre ret sikker på, at regnestykket ikke ville falde nær så positivt ud for mit vedkommende, selvom man selvfølgelig godt kunne blive positivt overrasket, da der da er et par titler, der har 100+ gennemspilninger, der ville kunne pynte på resultatet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by strato »

Sjov øvelse! :-D

Jeg ligger på 15,5 - men det siger måske mere om størrelsen af min spil-samling end lige om hvor tit jeg får spillet alle. Jeg bruger ofte H-indeks til at spejde på listen efter spil jeg ikke har spillet for nyligt. Ligesom Frouvne har jeg spil på 100+ men også en del jeg ejer på 0, 1 eller < 3
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Gunness »

5,44 - og det er laaaangt bedre end jeg havde troet, da jeg har en del små p&p-spil plus diverse nyere anskaffelser, der ikke er kommet så langt endnu. En hel del :oops:
Jeg må så også konstatere, at tallet nok snyder en del - Love Letter og Timeline fylder en del mere i regnskabet end Hannibal og High Frontier :D

Mit H-index er 15, men det inkluderer så også spil, som jeg har spillet hos andre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Dagens lille øvelse : Får du spillet dine spil?

Post by Jens_Hoppe »

Blandt ejede spil/udvidelser har jeg logget 1945 spil, og ejer pt. 523 titler (uden udvidelser), hvilket giver 3,72.

Meeen, helt retvisende er det nu ikke, for jeg begyndte "først" at logge spil på BGG i 2003, og har derfor spillet brætspil i over 20 år inden jeg begyndte at logge dem. Det inkluderer en masse af mine krigsspil, en årrække hvor jeg spillede ASL, og lad os ikke glemme mine 5-6 år, hvor jeg spillede Magic: The Gathering nærmest dagligt...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply