Djengis Con VIII - De praktiske ting

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

Kun godt en uge igen. Woohoo! :D

Jeg har i år valgt at angribe fordelingen af arbejdsopgaver lidt anderledes. I et forsøg på at få så lille ventetid som muligt, har jeg uddelt arbejdsopgaver til hele spilleborde. Det er kun for opgaverne omkring oprydning efter måltider. De andre opgave, hvor der skal gøres klar til et måltid, kan jeg af gode grunde ikke helt gøre det samme.

Så efter at have tildelt spilleborde til de opgaver, har jeg fordelt resten af opgaverne med løs hånd. Der er ikke noget der er endeligt. Folk er skal være velkomne til at bytte, i det omfang det måtte give mening.

Madlavning fredag : LuluChia, BlueSwan, Taibi, Vivi

Oprydning efter aftensmad fredag : thomassvan, Ney, Bostrup, TerrifiedTuna, Valby2500

Morgenmad lørdag : HePe, Larsine, Bugge, Skumle, Michael_W

Oprydning efter morgenmad lørdag : Frouvne, Kanzler, kendovich, MartinK

Frokost lørdag : Jens Hoppe, spalkulus, Tommy, chrismalene, Sir William

Oprydning efter frokost lørdag : chr88, zutcorp, APK, Affenberg

Aftensmad lørdag : Der kommer 2 x madmor og tager hånd om aftensmaden lørdag. I skrivende stund ser det ud til at blive hhv. flæskesteg, chili con carne med brød til, samt den samme vegetarret som sidste år.

Oprydning efter aftensmad lørdag : Jonezy, Carlei, Gunness, Maibritt

Morgenmad søndag : ProsperoDK, Jeppe, Cosworth, PeterLageri, Tigrillo

Oprydning efter morgenmad søndag : Goblen, Asbpo, Joakim, pilemand

Frokost søndag : zfire, JensH, Kim Berg, strato, Bozzteam

Oprydning efter frokost søndag : Det er en fælles opgave sammen med den overordnede bringe-hytten-tilbage-til-en-pæn-stand inden vi stempler ud for i år.


De faste soldater på Djengis Con kender i forvejen til sengene i Lerbjerg Centeret. De er ikke så lange som man kunne ønske. (cirka 185 cm)
For dem der måtte have udfordringer med senge i den længde, bliver den lille spillesal i år konverteret til decideret sovesal. Hvis du har brug for at sove der, kan du enten trække en madras derind, eller eventuelt overveje at medbringe en luftmadras. Du vil fint kunne lade den stå weekenden over, da salen vil komme til at fungere som sovesal.

Belysningen i pejsestuen kunne godt være bedre om aftenen. Har du en lille lampe, som kan stå på bordet, kan du overveje at medbringe den. Jeg medbringer selv to.

Der vil som altid være en bazaar, hvor du kan sælge nogle af de spil, du ikke længere har plads til eller ikke får spillet. Det er en fin lejlighed til at få solgt OG overdraget. Folk har mulighed for at bese spillets stand og give et bud. Du smider bare dit spil på et dertil indrettet bord, og smider en sticky note på med dit navn og din mindstepris. Så kan folk altid byde det op.

Jeg vil igen-igen reservere de små sovesale til par/grupper. De to af dem bliver i hvert fald reserveret til Vivi+Taibi, samt Maibritt+Gunness. Men da jeg ikke ved om centeret har fået taget hånd om problemet med stole uden filtdutter som skriiiiiiiiiger når de trækkes hen over gulvet, vil jeg råde folk i de små sovesale til at overveje muligheden for at købe nogle ørepropper, så man forhåbentlig føler sig mindre generet af eventuel støj fra de tilstødende lokaler.

Jeg vil selv sigte efter at være ved Lerbjergcenteret absolut senest kl. 16. Jeg vil se om ikke jeg kan være der før, men tør ikke love noget.
Last edited by Stony on Thu Apr 27, 2017 11:03 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
Ney
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 17
Joined: Thu Mar 02, 2017 10:07 pm

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Ney »

For os der er nye, bliver der gjort en fælles indsats i forhold til drikkevarer, eller er det noget vi som udgangspunkt selv sørger for? Hvordan er folks forhold til at drikke en (god :D) øl til spillene?

Og jeg går ud fra det er med hjemmebragt sengelinned til sengene, right?
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Taibi »

Ney wrote:For os der er nye, bliver der gjort en fælles indsats i forhold til drikkevarer, eller er det noget vi som udgangspunkt selv sørger for? Hvordan er folks forhold til at drikke en (god :D) øl til spillene?
Der etableres en ubemandet kiosk med drikkevarer og andet guf, til meget favorable priser.

Jeg tror, det er meget individuelt om der må drikkes ved spillebordene.
Ney wrote:Og jeg går ud fra det er med hjemmebragt sengelinned til sengene, right?
Korrekt.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by zutcorp »

Og Så vil jeg håbe at snorkerne finder sammen :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

Ney wrote:For os der er nye, bliver der gjort en fælles indsats i forhold til drikkevarer, eller er det noget vi som udgangspunkt selv sørger for? Hvordan er folks forhold til at drikke en (god :D) øl til spillene?

Og jeg går ud fra det er med hjemmebragt sengelinned til sengene, right?
Gode spørgsmål. Ja, der er nogle ting der bare er som det plejer, og så kan man godt glemme at der er folk der IKKE kender til det i forvejen. :)

Hvis du har nogle specifikke ønsker omkring drikkevarer og/eller snacks, er du meget velkommen til selv at medbringe. Men som Taibi skriver, så vil der være en kiosk, hvor man er velkommen til at forsyne sig. Den er dog IKKE indeholdt i det der er betalt for deltagelse. Det er varer jeg selv køber ind for egen lomme og så sælger igen stort set uden avance. (Jeg afrunder sædvanligvis bare op til nærmeste hele krone)

Så der vil være både øl, sodavand, chips og slik til rimelige priser. Jeg har for vane at gå på tilbudsjagt, så det vil helt sikkert være billigere, end hvis du selv forsyner dig på en tankstation på vejen herover.

Priserne i år kommer til at ligge på :
4 kroner pr. sodavand (der vil være lidt blandet Coca-Cola, Faxe Kondi m.m.)
5 kroner pr. øl (ligeledes lidt blandet almindelige pilsnere, lidt classic osv...)
11 kroner pr. pose slik / chips / samt nogle poser med marcipan-æg jeg fik på slagtilbud efter påsken.

Så hvis du gerne er fri for at slæbe på alt for meget, så er der mulighed for at benytte ovenstående. Du behøver ikke medbringe kontanter. Du kan bare betale med MobilePay når du stempler ud.
Sidst spillet:
Image
Ney
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 17
Joined: Thu Mar 02, 2017 10:07 pm

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Ney »

Mange tak for prompte og udførlige svar :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

Hov. Jeg glemte i farten at nævne, at det også vil være muligt at stille den lille sult med chokoladebarer (Mars, Twix, Snickers), som jeg har skaffet til 4 kroner stykket.
Sidst spillet:
Image
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Valby2500 »

Perfekt med oprydning fredag efter aftensmad. Takker. :D
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by zfire »

Er der en af dem på oprydning frokost lørdag der vil bytte med mig?

Tiden lørdag formiddag kan måske blive presset og vil helst have så lang tid som muligt :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

zfire wrote:Er der en af dem på oprydning frokost lørdag der vil bytte med mig?

Tiden lørdag formiddag kan måske blive presset og vil helst have så lang tid som muligt :)
Det vil næppe give mening for nogen på et oprydningshold at bytte til noget andet, da de pt er sat sammen med de øvrige folk som de efterfølgende skal spille med. Så hvis ZZZ bytter med dig, vil vedkommende bare komme til at vente efter frokost mens resten af hans/hendes playdates bliver færdige. Du kan derimod se om du kan bytte den til en anden serveringsopgave. Måske er der et B-menneske som har fået til opgave at servere morgenmad, som vil foretrække at være på frokostholdet i stedet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by zfire »

Stony wrote:
zfire wrote:Er der en af dem på oprydning frokost lørdag der vil bytte med mig?

Tiden lørdag formiddag kan måske blive presset og vil helst have så lang tid som muligt :)
Det vil næppe give mening for nogen på et oprydningshold at bytte til noget andet, da de pt er sat sammen med de øvrige folk som de efterfølgende skal spille med. Så hvis ZZZ bytter med dig, vil vedkommende bare komme til at vente efter frokost mens resten af hans/hendes playdates bliver færdige. Du kan derimod se om du kan bytte den til en anden serveringsopgave. Måske er der et B-menneske som har fået til opgave at servere morgenmad, som vil foretrække at være på frokostholdet i stedet.
Ja den havde jeg ikke lige set, jeg er faktisk åben på at bytte til en hvilken som helst anden opgave.
chrismalene
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 90
Joined: Tue Mar 01, 2011 12:12 pm
Favoritspil: Race for the Galaxy, Wiz-war, Bridge, Game of Thrones the Card Game, Lord of the Rings the card game, Arkham Horror the card game, Mage Knight, Time Stories
Location: Hillerød

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by chrismalene »

zfire wrote:
Stony wrote:
zfire wrote:Er der en af dem på oprydning frokost lørdag der vil bytte med mig?

Tiden lørdag formiddag kan måske blive presset og vil helst have så lang tid som muligt :)
Det vil næppe give mening for nogen på et oprydningshold at bytte til noget andet, da de pt er sat sammen med de øvrige folk som de efterfølgende skal spille med. Så hvis ZZZ bytter med dig, vil vedkommende bare komme til at vente efter frokost mens resten af hans/hendes playdates bliver færdige. Du kan derimod se om du kan bytte den til en anden serveringsopgave. Måske er der et B-menneske som har fået til opgave at servere morgenmad, som vil foretrække at være på frokostholdet i stedet.
Ja den havde jeg ikke lige set, jeg er faktisk åben på at bytte til en hvilken som helst anden opgave.
Jeg er sat på frokost søndag og bytter gerne.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by zfire »

chrismalene wrote:
zfire wrote:
Stony wrote: Det vil næppe give mening for nogen på et oprydningshold at bytte til noget andet, da de pt er sat sammen med de øvrige folk som de efterfølgende skal spille med. Så hvis ZZZ bytter med dig, vil vedkommende bare komme til at vente efter frokost mens resten af hans/hendes playdates bliver færdige. Du kan derimod se om du kan bytte den til en anden serveringsopgave. Måske er der et B-menneske som har fået til opgave at servere morgenmad, som vil foretrække at være på frokostholdet i stedet.
Ja den havde jeg ikke lige set, jeg er faktisk åben på at bytte til en hvilken som helst anden opgave.
Jeg er sat på frokost søndag og bytter gerne.
Tak det byt tager jeg gerne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

Såfremt der skulle nogen der ikke er klar over det, så er der kun madrasser i sovesalene. Dyne, pude, betræk og lagen skal man selv medbringe.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - De praktiske ting

Post by Stony »

Det varer ikke meget længere, før jeg smutter ud af døren for at lave indkøb.

Skulle det opstå et akut behov for at få fat i mig, kan det som regel ske via min mobil : 26713971
Sidst spillet:
Image
Post Reply