Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Jeg kan også godt lide nummer 15 i farverne, i det lidt rodede design, de bløde former mm ... men altså jeg synes, at navnet er lidt for småt, og så at der står noget andet er måske ikke så smart ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Stony »

Mine umiddelbare indskydelser er:

Et logo som nummer 5 kunne have været lige i skabet, hvis ikke det var for det grufulde farvevalg. Enkelt og med et par meeples lagt ind som suplement til navnet, signalerer man samtidig hvad det er siden drejer sig om.

10'eren er lidt i samme stil. Bedre farvevalg men ikke nær så godt udført.

12 er det mest stilrene men grænser til det kedelige, og siger - ud over navnet - intet om hvad det er man finder her.

Så jeg ender også med at pege på nummer 14, hvor jeg synes tingene falder bedst i hak.

Men jeg synes så ikke at slutproduktet er helt godt nok, så måske en lille konkurrence mere, hvor folk skal prøve at give vinderlogoet en overhaling. Logo 14 er i sig selv næsten lige i skabet. Kuberne måtte så for min skyld gerne være nogle andre, for det smager næsten af tysk nationalisme når man benytter netop de farver, og der er sikkert personer her på siden, som ville sætte pris på eksempelvis en blå kube i logoet. 8)
Last edited by Stony on Sat Apr 19, 2008 10:21 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Stony wrote:Mine umiddelbare indskydelser er:

Et logo som nummer 5 kunne have været lige i skabet, hvis ikke det var for det grufulde farvevalg. Enkelt og med et par meeples lagt ind som suplement til navnet, signalerer man samtidig hvad det er siden drejer sig om.
Ja, bortset fra, at det vist ikke er så mange her på siden, der på nuværende tidspunkt dyrker Carcassonne .... det er i hvert fald sjældent et af de spil, der spilles herhjemme, så vidt jeg ved har det heller ikke været foreslået til nogle af fælles arrangementerne ... men det kan selvfølgelig være, at det bliver spillet af brugerne alligevel ... at vi bare ikke diskuterer det så meget.

Men det kan selvfølgelig sagtens være, at nye brugere vil blive tiltrukket af noget kendt ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Frouvne »

Brian wrote:Design, æstetik og smag er jo virkelig noget der kan dele vandene.... :). Nu havde jeg for så vidt ikke de store forventninger til, om hvorvidt mit eget forslag blev godt modtaget eller ej. Jeg gjorde det kun for at hjælpe. [...]
Ja, at æstetik kan dele vandene er det vist svært at blive uenig i! :D At alle forslag - nå ja med et par enkelte undtagelser, der vist mest er lavet for sjov - er seriøse forslag i en god ånd om at hjælpe, er jeg slet ikke i tvivl om. Dit forslag finder jeg da også er rigtig interessant. Jeg kan rigtig godt lide effekten med ansigterne. Mine umiddelbare indsigelser mod det vil primært falde i to kategorier. Dels tror jeg, at logoet gør lidt for meget opmærksom på sig selv og dermed kan virke distraherende. Endvidere tror jeg, at det bliver meget fnidret i en lille udgave. Dels har jeg personligt et problem med at udsende for mange signaler i retning af nationalisme. Og der er det såmænd ligegyldigt om det er dansk eller tysk nationalisme, der er tale om.
Brian wrote: [...] - Nr. 12 er "pænt" - men ganske enkelt for kedeligt. Det giver efter min mening ikke nogen (eller i hvert fald meget ringe) associationer til brætspil. Det ligner et logo til et softwarefirma, og det vil være synd og skam at vælge det.

- Nr. 14 Her er der helt klart bedre overensstemmelse mellem design, og det germangames handler om. Men også det synes jeg er kedeligt - og uoriginalt. [...]
Langt henad vejen er vi enige her. Der er noget med 12'eren, der alligevel ikke holder. Jeg kan rigtig godt følge dig i softwarefirma-associationen. Endvidere er der problemer med balancen i logoet, der vælter til højre... og det tror jeg i sig selv gør, at det ikke holder.

Tja, måske er nr. 14 lidt kedeligt... men det må et logo måske også godt være. Frem for alt skal det være simpelt og sende et let forståeligt signal. Mit problem er snarere at det er en smule naivt i udtrykket. Principielt tror jeg også, der skal nogle andre farver terninger, men det er jo et mindre problem.

Brian wrote: [...] Nu når jeg er i gang. Hvis jeg var dig ville jeg:

A) Bevare forummet under domænenavnet Germangames.dk. Det er efterhånden indarbejdet... Da man hørte det første gang - tænkte jeg - lidt akavet valgt (engelsk,tysk og dansk), men som med Klokkeren fra Notre Dame, så kommer man til at holde af det - og vigtigst - det er forholdsvis let at huske (de 2 G'er)... Jeg synes det vil være forkert at omdøbe sit "barn" - af disse grunde.

B) Lave om på forummets design. Det er "pænt", men ligner tusindvis af andre foradesigns. Det får mig ikke umiddelbart til at associere til brætspil (farverne er alt for kedelige). Jeg sidder ikke som Gæst og tænker. De har virkelig gjort noget ud af det her. Jeg ville lave om på knapper, farver og ikke mindst vil jeg hurtigst muligt få en dansk sprogversion til forummet. Det kan da godt være at nørderne uden problemer kan være med, men det vil virke mere imødekommende og seriøst at fordanske tingene. [...]
Ja, GermanGames.dk er et pudsigt domænenavn. Det var heller ikke sådan, at vi bare syntes, at nu var det der. Det ville have været rart, at kunne jonglere med nogle af vort modersmåls unikke bogstaver - ikke mindst æ - men det var ikke rigtigt en mulighed på daværende tidspunkt, og det er mit indtryk, at det ikke rigtig er kommet til at fungere, selvom man jo siden har kunnet købe domænenavne med æ, ø og å?! Umiddelbart tror jeg dog heller ikke, vi kommer til at skifte domænenavnet, men hvis muligheden byder sig for at vi kan overtage et af de få navne, jeg ville føle var ideelt, vil jeg formentlig vælge at slå til.

For-danskningen af forum står højt på min to-do-liste. Det skete også med den gamle version af forum. Jeg har blot lige villet få nogle andre småting til at fungere først. Siden som sådan vil få en overhaling... forum er dog en pakke, som jeg formentlig kun i begrænset omfang vil rode med design-mæssigt. Jeg prøvede først en lidt anden opsætning, men faldt tilbage til denne stil, der er den samme som vi havde før, for at gøre overgangen til den nye version af forum blidest mulig.
Brian wrote: [...] Når jeg skriver denne kritik, er det selvfølgelig kun fordi jeg ønsker forummet det bedste - ellers havde jeg ikke skrevet noget... :mrgreen:
Det bliver bestemt også taget op i den ånd og der skal ikke herske tvivl om, at jeg værdsætter en sådan konstruktiv kritik! Tak for den! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by qute »

Jeg stemmer på nr 12. Skarpt forfulgt af nr 16

Det bliver godt :-)
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

qute wrote:Jeg stemmer på nr 12. Skarpt forfulgt af nr 16

Det bliver godt :-)
Ja, stem i poll'en den ligger i tråden der hedder: Hvilket logo, skal der arbejdes videre med?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Jens_Hoppe »

Burde der ikke snart ske noget i denne konkurrence? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by jondifool »

Jo, det bør der og jeg vil straks give mit besyv med.
nr 12 er æstetisk flot , mit problem er at det ligner en elguitar.
nr 14 er fint , men behøver vel ikke det tyske flag i cubes.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Helle »

Der er allerede kåret en vinder i denne tråd:

http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=39&t=2004
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Andrea »

Helle wrote:Der er allerede kåret en vinder i denne tråd:

http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=39&t=2004
Ja, men det nye logo er jo endnu ikke blevet implementeret! ;)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:
Helle wrote:Der er allerede kåret en vinder i denne tråd:

http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=39&t=2004
Ja, men det nye logo er jo endnu ikke blevet implementeret! ;)
Nemlig...! :twisted:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Gunness »

Andrea wrote:Ja, men det nye logo er jo endnu ikke blevet implementeret! ;)
Hov, hov, det er jo voldsomme ord, du fremturer med dér. "Implementeret". Der skal faktisk uploades en hel fil :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Frouvne »

Nu er konkurrencen jo sådan set initieret af en person, der ikke har beføjelser til at uploade til siden, hvilket jo kan medføre visse tekniske problemer i.f.t. at skulle knække adgangskoder m.m. før man kan sætte ftp-programmet i sving! :wink:

Personligt er jeg ikke overbevist om, at vi har fundet det endelige logo, men jeg er da frisk på at teste det på siden... måske i første omgang blot på forum. Hvis der er en frisk grafik-kyndig sjæl, der vil producere et eksemplar af det nye logo i en gennemsigtig gif i formatet 170 gange 94 pixels - eventuelt med kuber i andre farver, som der har været talt om - kan vi jo på forsøgsbasis teste det! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Frouvne »

Takket være hjælp fra Drix pryder det nye logo nu vort forum! Tak for det! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forslag til nyt Logo - hvilket er bedst egnet?

Post by Stony »

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg måtte lige provokere min lokale cache til at læse den ind først. Jeg så det gamle logo, og fik først det nye at se, da jeg trykkede F5 / reload.
Sidst spillet:
Image
Post Reply