auktion og eller salg og eller bytte

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

auktion og eller salg og eller bytte

Post by SmiteMeister »

Det er fint at man kan udlodde sine ting&sager til salg/bytte i forummet, men det er bare upraktisk. Man genopslår engang imellem, sletter ikke gamle threads osv osv.

Jeg foreslår at frouvne kigger på mulighederne for at installere en auktionsmod, fx

http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1623

hvis man opsætter auktionen så den aldrig udløber, kan den stå på siden indtil man selv fjerner den, således at det bliver langt nemmere for os alle at få et samlet billede af hvad folk gerne vil af med.

Da det ikke behøver at være et decideret salg, men et bytte kan man f.x. ved at klikke på udbyderens navn se en side med hvad folk er interesseret i at bytte til - fx via et link til deres BGG side eller lign.

Jeg ved ikke selv meget om opsætning/programmering af hjemmesider, så jeg kan ikke være til meget nytte i ihværksættelsen udover idéen her :(

EN ALTERNATIV IDÈ:
er at lave en side/database hvor man kan nemt skrive de spil man vil sælge/bytte væk og hvad man ønsker i to separate kasser.
På en anden side er alle spil der udbydes i een kolonne og alle udbydere i en anden og ønske om bytte og/eller salg i en trejde.

Dette kræver bare mere computerskillz end den forrige, da det skal laves manuelt.

Hvad synes folk om det?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: auktion og eller salg og eller bytte

Post by Frouvne »

Ideen om at administrere salg og bytte på alternativ vis er ikke en fremmed tanke for mig. At implementere en auktionsdel har jeg også haft overvejet - og måske det en gang vil blive en realitet. Det står dog langt fra øverst på listen. At implementere en mod er nogle gange meget simpelt og nogle gange knap så simpelt. Den aktuelle mod er dog en action mod og ikke en auction mod, så den vil i hvert tilfælde ikke løse det problem. Forslaget vil bestemt blive stående over listen over mulige fremtidige forbedringer, så måske man en gang kan være så heldig, at det vil blive realiseret.
frouvne, administrator

Image
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: auktion og eller salg og eller bytte

Post by SmiteMeister »

action/auction?!?

doh!!
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: auktion og eller salg og eller bytte

Post by Jesper »

Man kunne jo lave den regel at man har fire action points per auction, men så må vi håbe at ingen rammes af auction paralysis.

(Ja, der må gerne grines...)

(Godt ord igen)
SmiteMeister wrote:action/auction?!?

doh!!
Jesper Rugård Jensen
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: auktion og eller salg og eller bytte

Post by MesterLars »

SmiteMeister wrote: EN ALTERNATIV IDÈ:
er at lave en side/database hvor man kan nemt skrive de spil man vil sælge/bytte væk og hvad man ønsker i to separate kasser.
På en anden side er alle spil der udbydes i een kolonne og alle udbydere i en anden og ønske om bytte og/eller salg i en trejde.

Dette kræver bare mere computerskillz end den forrige, da det skal laves manuelt.

Hvad synes folk om det?
Kan kun give dig ret i, at det kunen være lækkert med en bedre måde at handle spil på herinde.

Gik igang med et hobby-programmerings-projekt for ikke så længe siden (alle mine hobby-projekter droppes normalt efter en uges interesse :)) om at udnytte BGG til at matche køb/salg fra udvalgte personer(=germangames medlemmer)

Folk skulle så på BGG markere de spil de "want to buy" of "for trade".. og så ville programmet så finde matches via BGG's XML API.

Eksempel på BGG XML: Min "want to buy" liste

Derudover ville jeg lave en crawler der fandt danskere i BGG-userdatabasen og tilførte dem til matchingen...

Men som sagt kom jeg ikke rigtigt videre... syntes ellers selv det var en fremragende idé.. og ikke specielt svært at lave for en programmør.
Image
Post Reply