Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Johan »

Frouvne wrote:Hm, det har ikke ligefrem været overvældende med respons... Er der slet ikke nogen, der har gjort sig tanker om, hvad der kunne gøre en side som denne mere attraktiv dels for os, der allerede er interesseret i emnet og dels for dem, der gerne skal fanges ind i hobbyen?
Nu er jeg selv ny på dette forum og i hobbyen generelt, så til dette spørgsmål vil jeg gerne komme med nogle forslag :)

Umiddelbart synes jeg ikke, at denne hjemmeside henvender sig til nye folk. Som du selv siger, så er det primært et forum, og jeg tror det er begrænset hvor meget tid man vil bruge på at læse i dette forum, hvis man er helt grøn. Hvis man er helt grøn, tror jeg primært man vil kigge efter anbefalinger til andre spil end lige Matador, og måske en liste over butikker med gode priser på spil. Jeg synes, at man på den kommende forside skal have et link med titlen "Ny indenfor brætspil". Linket skal så føre nye folk hen på en side, som f.eks. kunne indeholde en kort beskrivelse af forskellige typer brætspil (krigsspil, familiespil osv.), samt anbefalinger af nogle af de bedste spil indenfor de forskellige generer. Jeg synes det er vigtigt, at det ikke blot er en lang list over gode spil, men at alle spil er beskrevet kort, fordele ulemper osv.. Siden skulle blot være en side, og altså ikke have noget med forumet at gøre. Jeg tror at sådan en side vil være rigtig brugbar for mange nye, og hvis man bliver mere interesseret i at spille brætspil efter, at have spillet et spil som man har fået anbefalet her, så tror jeg mange vil vende tilbage, og måske ende som aktive brugere af dette forum.

- Johan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

Johnny Ebsen wrote:Ideen med skiftende redaktører lyder meget godt. Mit forslag ville mere gå i retningen af at have en nyheds sektion, hvor den ansvarlige redaktør skriver en fordansket udgave af de nyheder der ligger på nettet på andre sprog. Der findes et utal af andre sider hvor disse oplysninger kan hentes (boardgamegeek, spielbox, board game news etc.). Disse nyheder kan presenteres på GermanGames forsiden således man ikke behøver at lede, men har et sted for alt der er værd at vide.
Som sådan er det jo en udmærket idé, men det forudsætter, at der er en, der er interesseret i at påtage sig den opgave. Jeg ville givetvis være en fast læser, hvis der var en, der var i stand til at finde nogle af de interessante og helst også lidt skæve historier frem for selv når jeg ikke særlig meget i dybden på de mange brætspilssider. Jeg er dog i tvivl om, hvor stor en læserskare, der ville være, da de virkelige entusiaster jo nok gennemtrevler de sider, du refererer til og det vil være svært at gøre stoffet interessant for de nytilkomne. Potentielt efterlader det en relativt lille skare som faste læsere - men her tager jeg måske helt fejl.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

Johan wrote:[...] Hvis man er helt grøn, tror jeg primært man vil kigge efter anbefalinger til andre spil end lige Matador, og måske en liste over butikker med gode priser på spil. Jeg synes, at man på den kommende forside skal have et link med titlen "Ny indenfor brætspil". Linket skal så føre nye folk hen på en side, som f.eks. kunne indeholde en kort beskrivelse af forskellige typer brætspil (krigsspil, familiespil osv.), samt anbefalinger af nogle af de bedste spil indenfor de forskellige generer. Jeg synes det er vigtigt, at det ikke blot er en lang list over gode spil, men at alle spil er beskrevet kort, fordele ulemper osv.. Siden skulle blot være en side, og altså ikke have noget med forumet at gøre. [...]
Det er taget til efterretning. Ideen stemmer godt overens med en af de ideer, der er på tegnebrætet. Så mon ikke vi en dag kommer til at fremstå lidt mere imødekommende overfor de helt grønne?! Heldigivis lykkes det os ikke at skræmme alle væk i dag, men jeg er slet ikke i tvivl om, at der er potentiale for at servicere denne gruppe langt bedre og måske endda på sigt at hverve nogle af dem til den lidt mere nørdede del.
frouvne, administrator

Image
Post Reply