Kig Bowen Simmons over skulderen...

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Kig Bowen Simmons over skulderen...

Post by Frouvne »

Det er muligt at kigge Bowen Simmons over skulderen i designprocessen, der gerne skal føre ham frem til hans næste (forhåbentligt) store spil i 2009: The Guns of Gettysburg. Bowen Simmons har tidligere produceret spillene Bonaparte at Marengo og Napoleon's Triumph og har nu kastet sig over den amerikanske borgerkrig. Man kan finde Bowens Simmons Design Diary for det igangværende spil via nedenstående link:

Design Diary for The Guns of Gettysburg

Det er også muligt at se, hvordan de tidligere projekter er forløbet her:

Napoleon’s Triumph Design Diary

Bonaparte at Marengo Design Notes

Selv vil jeg med stor fornøjelse følge med i den igangværende proces. Jeg har længe været på jagt efter et godt spil, der dækker slaget i og omkring Gettysburg. Jeg har store forhåbninger til, at denne søgeproces nu snart giver frugt! I mellemtiden må jeg nøjes med endnu (endnu) en gang at genlæse Michael Shaaras pulitzer-vindende roman The Killer Angels og spille Sid Meiers meget oversete Gettysburg! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Kig Bowen Simmons over skulderen...

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg har længe været på jagt efter et godt spil, der dækker slaget i og omkring Gettysburg. Jeg har store forhåbninger til, at denne søgeproces nu snart giver frugt! I mellemtiden må jeg nøjes med [snip]
Simmons' nye spil er efter al sandsynlighed værd at glæde sig til, men der findes da mange gode Gettysburg-spil allerede (og mere generelt, mange gode ACW spil, hvis jeg må udvide konteksten lidt)... ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Kig Bowen Simmons over skulderen...

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Jeg har længe været på jagt efter et godt spil, der dækker slaget i og omkring Gettysburg. Jeg har store forhåbninger til, at denne søgeproces nu snart giver frugt! I mellemtiden må jeg nøjes med [snip]
Simmons' nye spil er efter al sandsynlighed værd at glæde sig til, men der findes da mange gode Gettysburg-spil allerede (og mere generelt, mange gode ACW spil, hvis jeg må udvide konteksten lidt)... ;)



I denne sammenhæng er jeg nok ikke rede til at få udvidet min horisont! Jeg er normalt ikke særlig historieinteresseret og den amerikanske borgerkrig er ingen undtagelse. Af en eller anden grund har netop Gettysburg fanget min interesse. Selv Gettysburg findes der dog en række spil om og flere af dem er formentlig rigtigt gode spil. Nogle ser dog ud til at være for komplekse til min smag, nogle at have for lang en spilletid osv. På flere af disse områder vil jeg forvente at Simmons' kommende spil rammer nogenlunde det niveau, jeg vil finde passende. Og det samtidig med at jeg finder både det spilsystem han hidtil har benyttet og æstetikken i hans spil meget attraktiv. Så alt i alt tror jeg ikke, jeg når at finde et alternativ, jeg har lyst til at kaste mig over før dette spil ser dagens lys.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Kig Bowen Simmons over skulderen...

Post by Frouvne »

I maj måned har Bowen Simmons været meget flittig med indlæggene om sit kommende spil, så det kan absolut betale sig at besøge det ovenfor nævnte link, hvis man er interesseret i dette spil. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply