drool

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

drool

Post by netsapiens »

http://www.boardgamegeek.com/thread/257164/page/1

Kæreste gud, jeg er nødt til at lave en kopi til mig selv... det er eddersprøjteme noget af det flotteste jeg har set.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: drool

Post by Frouvne »

... og når du nu alligevel er i gang, kan du vel lige så godt lave to sæt?! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: drool

Post by Tina »

os' mig ... os' mig ... :wink:

Jeg har egentlig længe været lidt på udkig efter dette gamle spil, og nu er det jo som droppet ud af skyerne - Lækkert :P
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: drool

Post by Jens_Hoppe »

Bevares, som et amatørprojekt er det selvfølgelig rigtigt flot, og mine Clevin-gener ville aldrig være til at lave noget lignende...

Men jeg synes altså ikke hans udgave er specielt bedre end den "rigtige", kommercielle udgave fra AH. Nogle af komponenterne er måske lidt flottere, mens andre i mine øjne er klart bedre i originaludgaven. Han har heller ikke forsøgt at gøre noget ved det kæmpe usability-problem som spillet har pga. de meget små kort der er med. De skal nemlig som en del af setup fordeles efter sindrige regler i en masse bunker, og disse bunker skal man efterfølgende i løbet af spillet hele tiden tilgå (og ikke bare ved at tage det øverste kort, næh, man skal fjerne brikkerne der ligger på bunken først, og dernæst tage kort nr. N fra bunken og lægge resten tilbage).

Det oprindelige spil indeholder også en masse rigtig flotte og stemningsfyldte illustrationer, som han helt har droppet til fordel for nogle grimme Titan-inspirerede ikoner. :evil:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply