Dawn of the Dead

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Dawn of the Dead

Post by Brichs »

I 1978 kom et spil ved navn "Dawn of the Dead", baseret på filmen af samme navn. Det spil er for længst udgået af produktion. Nogle fingernemme folk har lavet en ny udgave med pænere grafik.
Den kan findes lige her, komplet med regler, æske, og det hele

Er selv gået i gang med spillet. Har lavet selve spillepladen (skal bare lige have fundet noget bred tape, så jeg kan sætte de 4 dele sammen). Det blev klaret på éen aften, da jeg brugte dem smarte "L-board-løsning" som Aenea har lavet på BGG.

Da det gik så stærkt, var jeg overbevst om, at jeg ville kunne klare at lave de 80 brikker der skal bruges i spillet sådan rimeligt hurtigt...der tog jeg så fejl. Sad i går aftes, og fik kun lavet 3...men det er da bedre end ingenting! :-)
Glæder mig til at få det lavet færdigt, så jeg kan prøve det...Umiddelbart virker det som et spil, der har behov for lidt husregler...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Dawn of the Dead

Post by Sir William »

Pudsigt, når jeg ser på brættet får jeg associationer til det gamle Commodore 64 spil "Laset Squad". 8) Åh, de minder.

Om alt er, så ser det faktisk ganske sjovt ud.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Dawn of the Dead

Post by weilmann »

Det ser rigtigt godt ud - og alle kan jo lide zombier!

Så måske skulle man finde sin kreative side frem...
Mvh
Martin
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dawn of the Dead

Post by Brichs »

Jeg er snart halvvejs med alle de små tokens - alle humans og "destroyed/closed" tokens - mangler faktisk kun alle zombierne!

Fik lavet brættet helt færdigt (fik tapet det sammen, så det kan åbnes og lukkes) i går aftes, og har fået købt mig en fed æske til det.

Er helt sikker på det er det hele værd. Skal nok få taget nogle billeder, når jeg engan er færdig :-)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply