Video til Tarantela tango

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Video til Tarantela tango

Post by Spilgalleriet »

Hej venner

Så er jeg i gang med at lave videoer til mine spil i butikken. Det er langt svære end jeg havde regner med, men er nu klar med første afsnit. Hvis I har tid og lyst, må I meget gerne se den og give mig noget konstruktiv kritik, så jeg kan lave bedre videoer i fremtiden.


Tarantela tango

På forhånd tak

Danny
Spilgalleriet.dk
aka. Foppwin
Last edited by Spilgalleriet on Sat Sep 22, 2012 6:05 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Video til Tarantela tango

Post by Mads321 »

Du bør investere i en ekstern microfon til dit kamera. Har dit kamera ikke indgang til en ekstern microfon, så må du overveje, om du vil investere i både nyt kamera og microfon.

Din video har nemlig meget lav og ringe lyd. Jeg måtte skrue helt op må max, og virkelig lytte efter for at høre hvad du siger. Og det betød, at der var en meget tydelig hyletone, som jeg nok slet ikke ville ha' opdaget, hvis din stemme havde været højere (og derved mere tydelig).

Billeder er kun 50% af en video - de sidste 50% er lyden, så hvis jeg skulle gi' dig en karakter for din video, så ville jeg gi' dig 40% for billede/layout (de sidste 10% gik tabt i et pixeleret billede af noget tekst i starten, samt et "krøllet" lagen (enten stryg det helt jævnt, eller få fat i noget hvidt pap eller lign. i stedet for)). Lyden får 10% - og havde den været tydelig og støjfri, så havde den været på 45% da jeg synes du får præsenteret spillet ganske glimrende, med den ene lille tvist (de manglende 5%), at du ind i mellem lyder en smule mekanisk. Men det er jeg sikker på nok kommer helt af sig selv, i takt med, at du får lavet flere videoer.

Håber du kan bruge min (forhåbenligt ikke alt for hårde) konstruktive kritik.


Mvh. Mads :)
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Video til Tarantela tango

Post by Spilgalleriet »

Tak for tippet omkring pap, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det. De punkter du påpeger er også de punkter jeg selv synes er dårlige.

- Lyden har givet mig masser af bøvl. Microfonen skulle være fin - det er en kammerats til ca. 1.000 kr. Problemet er at man skal booste den i PC, og så kommer der en masse statisk støj med, som jeg så efterfølgende kan fjerne i editeringsværktøjet. Det er helt klart noget jeg skal have testet noget mere på.

- Pixeleringen omkring teksten har jeg også lige fundet ud af hvad problemet er, så det skal nok også blive bedre i næste version. :)

- Jeg har været lidt usikker på om det gik for hurtigt, men ønskede på den anden side heller ikke at det blev en længere prædiken.


Tak for feedback :)

/Danny
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Video til Tarantela tango

Post by Spilgalleriet »

Jeg har ændret lidt på lyden, så den er blevet lidt højre, samt fået fjernet noget statisk støj.
Teksten i starten er også blevet ændret, så den står pænt.

Er der nogen der ved hvordan man stryger voksdugen i photoshop? :) (Det må jeg vist gøre bedre i næste video.)

Tarantela tango

God weekend

Danny
Spilgalleriet
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Video til Tarantela tango

Post by Robert »

Kort og klart, men en anelse tørt. Der kunne måske være lidt mere "pift" på dyrelydene. Det ville være i spillets ånd. Og ja, voksdugen er lidt irriterende at se på.

Men helt fint, den forklarer spillet effektivt på kort tid.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Video til Tarantela tango

Post by Spilgalleriet »

Tak Robert

Det kræver lidt træning, at få den rigtige fortællerstemme frem - så det håber jeg kommer med lidt træning. :)

Hele lydsiden har været overraskende svær, så der er ikke kælet så meget for detaljerne. Man kan dog i dag finde meget hjælp på diverse hjemmesider og youtube videoer, så det er nemmere at forbedre sig.

Voksdugen er skiftet ud, så til næste gang har jeg fundet et andet underlag.

Tak for kritikken :)

mvh

Danny
Post Reply