Søger partner til udvikling af boardgame/s

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Post Reply
asbjorn
Posts: 5
Joined: Fri May 14, 2010 8:32 pm

Søger partner til udvikling af boardgame/s

Post by asbjorn »

Hen over de sidste par år har jeg fået stor interesse for boardgames.
I den forbindelse er jeg begyndt at udvikle boardgames i min egen fritid.
Ide og koncept - udvikling har min primære interesse (Har også erfaring med dette andre steder fra). Jeg ser mig selv som en entrepreneur, og mit drive er at skabe noget nyt til verden.
Jeg har en bachelor indenfor økonomi, 23 år gammel og er selvstændig som levevej. Jeg bor i København og det er derfor essentielt at du også bor i hovedstadsområdet.
Jeg er en meget social person og er af samme årsag kommet frem til at det kunne være en fordel at være to til at udvikle. Ved at være to bør man forhåbentlig kunne udvikle på den halve tid, og samtidig være to hjerner i stedet for en til det indholdsmæssige, som jo i sidste ende har meget at skulle have sagt med spillets potentiale for succes. Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg tror, hvem som helst kan arbejde sammen.
Målet med et partnerskab vil være at skabe et profitabelt boardgame, og måske på længere sigt, at danne en ny dansk boardgame virksomhed. Det er vigtigt, at processen er sjov og lærerig.
Jeg forstiller mig du gerne vil vide meget mere om mig, hvad jeg kan tilbyde, hvilke boardgames jeg spiller/ ønsker at udvikle mv. Disse ting kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at høre om dig, men i første omgang så lad mig da høre om du kunne være interesseret i dette.
Asbjørn
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Søger partner til udvikling af boardgame/s

Post by Stony »

Velkommen til. :)

Umiddelbart er jeg selv gået med tanken om at slå mig sammen med en eller anden, som kan fungere som sparringspartner og/eller meddesigner. Men jeg øjner et par punkter mere, som umiddelbart holder mig fra at springe til.

Jeg tager hatten af for dig engagement og din målsætning, men personligt virker den også lidt afskrækkende. Jeg har design af brætspil på hobbyplan. Det kommer i perioder. Det tror jeg vil matche dårligt med din tilgang til det, hvor det virker som om der skal sættes nogle deadlines, og det skal i det hele taget gå lidt tjept. Jeg tror det vil være nødvendigt, at blive enige om hvor mange timer man forventer (på ugeplan eller månedsplan) at kaste ind i disse projekter, så den ene part ikke utålmodigt rykker på den anden, idet man måske er gået ind i det med forskellige idéer om tidsforbruget.

Jeg har ingen ambitioner om at gøre det til en levevej. Hverken helt eller delvist. Det er en hobby. Men held og lykke med at finde en (eller flere) med samme indgangsvinkel som dig selv.
Sidst spillet:
Image
asbjorn
Posts: 5
Joined: Fri May 14, 2010 8:32 pm

Re: Søger partner til udvikling af boardgame/s

Post by asbjorn »

Tak for velkomsten! Føler mig meget beæret 8)
Jeg har været lidt hård i mit sprog og formuleringer. Dette var sådan set også min hensigt :D
Det er nu ikke fordi jeg sådan i det virkelige liv, men jeg har rigtig stor erfaring med partnerskab der ikke fungere og fungerer og derfor er det, som Caroline Wozniacki siger det, ”Godt at have klare linier” (haha/not). Måske får jeg færre henvendelser, men i sidste ende snyder jeg ikke kun mig selv, men også min partner, ved at indgå et dårligt partnerskab.
Lige nu designer jeg boardgames i min fritid/hobby og det var egentlig også min plan at indgå et partnerskab på det grundlag. Havde tænkt at man kunne mødes 2 aftener om ugen og arbejde. Man bliver sku også lidt underlig af kun at sidde en mand i sin egen verden :)
Med målet skal forstås, at jeg ønsker at udvikle et profitabelt spil. Med profitabelt betyder selvfølgelig man tjener penge på det, men jeg nævner det lige så meget, fordi jeg ønsker at lave et bæredygtigt/konkurrence-dygtigt spil og ikke et halvfærdigt spil jeg kun selv synes er sjovt. De spil jeg ønsker at udvikle er ikke mainstream. Jeg synes som sagt det er sjovt at finde på nye veje.
Jeg synes det er super spændende at udvikle generelt, især brætspil. Derfor kunne jeg sagtens se en fremtid i det, men tiden vil jo vise om potentialet er der. Derfor ville det selvfølgelig være fedt at finde en partner der har det på samme måde.
Nogen der har en ide om hvor man kunne finde en sådan partner?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Søger partner til udvikling af boardgame/s

Post by Jens_Hoppe »

Måske du kunne sige noget om, hvilke typer brætspil du interesserer dig for og kunne tænke dig at udvikle? Give nogle eksempler på idéer du har haft og tanker du har gjort dig, f.eks.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
asbjorn
Posts: 5
Joined: Fri May 14, 2010 8:32 pm

Re: Søger partner til udvikling af boardgame/s

Post by asbjorn »

Primært Puerto Rico, King of Chicago, Magic the gathering, Heroquest, Talisman, Wow boardgame, Munchkin boardgame
Dertil også en række Andre games
Beklager den sene besvarelse.
Post Reply