"Merchants & Marauders"

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Flåde skibe sejlede typisk med et rødt, hvidt eller blåt flag med Union Jack i øverste venstre hjørne.

Hvorvidt det er mest korrekt at take om Britisk eller Engelsk tilstedeværelse i kariberne er vi ikke helt sikre på endnu. Men det bliver vi :)

Har du læst session reporten? Fandeme godt skrevet - tror ikke jeg selv kunne have givet et bedre indtryk af spillet selv!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Ja det ved jeg. White Ensign, Red Ensign og Blue Ensign. Man kan også finde en del materiale om flagene på Wikipedia, såsom hvornår de hver især var i brug.

Det sjove er at hvis man søger på berømte søslag, hvor englænderne deltog, og finder slagene afbilledet, er det næsten altid med det engelske St. George's Cross. Altså det hvide med rødt kors. Om det så kan lægges nogen værdi aner jeg ærlig talt ikke. Men det ville jo være lækkert om detaljerne var på plads, så selv historie-feinschmeckerne ikke kan pille ved temaet. :)
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

hehe ja. Har lige haft et produktionsmøde - Det lader til at vi ender med at bruge det rød/hvide flag. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Christian

Jeg har fulgt lidt med i tråden om jeres spil - og har et par praktiske spørgsmål... så vidt jeg kan se har I lavet jeres eget firma, der producerer spillet...

Hvis man som forhandler er interesseret i jeres spil, hvor skal man henvende sig - direkte til firmaet eller lader I andre stå for distributionen, ved I nærmere om, hvornår spillet kommer (underforstået kommer det ud til julehandelen? 8) ) og har I en vejl. pris på spillet?

Mvh Helle
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Hej Helle...

Ja vi har lavet et firma som udgiver spillet.

Vores idé so far er selv at stå for distributionen i Europa. Helt konkret vil vi formeentlig selv stå for at få pakket og sendt spil til DK kunder, mens resten af europa bliver det praktiske ordnet af firmaet der trykker spillet (som også har lagerplads). Derfor vil alt salg til at starte med gå direkte gennem os.

Vi håbede og satsede på at nå jule handlen, men det ser lidt urealistisk ud pt. da nogle af de firmaer vi har været i forbindelse med har været noget langsomme. Tidligt næste år ser mere realistisk ud. Hvad pris angår er det endnu ikke helt sikkert, da det afhænger af vores endelige omkostninger. Men mellem 399,. og 499,- i butikkerne.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Ville lige dele min glæde... Havde et spil med bla. Mik Svellov i torsdags som gik over al forventning. Han var ret vild med spillet, og pegede kun på længden af spillet som et muligt problem (ikke for ham, men for andre måske). Jeg havde det lidt som at skulle til eksamen inden vi startede da jeg ved han er en ret hård hund når det kommer til kritik af spil...

En lille update til de af jer der har vidst interesse i at spille prototypen. Vi arbejder på højtryk for at lave en brugbar regelbog - når den er klar (nok) så melder vi lige tilbage til jer. En af de ting vi meget gerne vil have testet er hvorvodt regelbogen er god nok til at udeforstående kan læse den og spille spillet.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Christian...

Det der med reglerne - det er vel lidt som at rette dansk stil ????
Nej, men du må meget gerne sende et eksemplar til mig. Jeg har kun læst ganske lidt om jeres spil, så jeg har stort set ingen forkundskaber eller viden - og jeg kan være ret grundig med en rettepen især over for lange sætninger og andre uklarheder... Du siger bare til :D

Helle
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ditto - som jeg vist (ahem) fik gjort opmærksom på på forrige side, kunne jeg vældigt godt tænke mig at se reglerne til spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ægte geeks - læser de ikke regler, som godnatlæsning????
Ikke fordi de nødvendigvís skal spille spillet, men simpelthen for at opleve det æstetiske i spillets idé????

I så fald er sikkert flere her, Christian, som er interesseret i reglerne!
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Det lyder godt :)

Bare så i er helt med på hvad i går ind til er reglerne på engelsk. Ved godt at det nok ikke er et problem, men sætningen "lidt som at rette dansk stil" gav mig lige lyst til at slå det fast 8)

Planen er:
1) Vi laver nogen regler som vi sender ud til en håndfuld mennesker
2) Vi retter det de skriver, og sender det så igen ud denne gang til en amerikaner som forholder sig til det.
3) Så ryger de online så alle kan læse dem og kommentere.

Hvorvidt vi kan holde den plan ved jeg ikke... :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Christian

Nej, så er det ikke som at læse dansk stil... men så meget vigtigere, at det er forståeligt, hvis de lande i skal sælge i ikke får reglerne på deres modersmål.

Jeg er stadig frisk, men det er ikke en kandidatgrad i engelsk jeg er ved at afslutte, såhhh det vil i højere grad være forståelse og logikken - jeg kan hjælpe med :-) Men som sagt - bare sig til ...
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Jeps... Jamen et eller andet sted jo flere der læser det og giver deres input jo bedre.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Et lille sneak peak på en af vores skibe til spillet :)

http://www.boardgamegeek.com/thread/134328

Og som altid skal i være meget velkommene til at lægge en hilsen i tråden... Vi skal jo have lidt synlighed nu da Blackbeard kan pre-orders :twisted:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Marcussen wrote:Et lille sneak peak på en af vores skibe til spillet :)
Det ser uforskammet lækkert ud :P
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Supersejt - produktionsomkostningerne må være astronomiske - I skal vel ude og plyndre nogen skibe for at få råd til det hele...
Marcussen wrote:Et lille sneak peak på en af vores skibe til spillet :)

http://www.boardgamegeek.com/thread/134328

Og som altid skal i være meget velkommene til at lægge en hilsen i tråden... Vi skal jo have lidt synlighed nu da Blackbeard kan pre-orders :twisted:
Jesper Rugård Jensen
Post Reply