Endelig, endelig

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Endelig, endelig

Post by Affenberg »

Johnny Ebsen wrote:Her er den så....

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... banization

Kommer på gaden til Maj, men kan ses i Nürnberg, i Februar.

Johnny

Tillykke med Urbanization Johnny! Det spil ser rigtig spændende ud.


Til de nysgerrige er der dukket et billede af spillet op fra Nürnberg:

Image

Som jeg har forstået det ud fra denne tråd, http://boardgamegeek.com/blogpost/7689/ ... 2-days-1-2 så er udgaven på billedet en prototype udgave. Er det korrekt?
Men jeg tænker at det ikke kan være en prototype udgave, hvis spillet skal udgives i maj.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Endelig, endelig

Post by Bugge »

Johnny Ebsen wrote:Hej Mik
Mik wrote:Hvem har været udvikler på spillet (game editor)?
Uli Blennemann.
Hej Johnny,

Du må hilse Uli fra mig. Jeg er sikker på han kan huske mig. Jeg har været på Hexacon 7-8 gange og traf ham hvert år. Den første gang var Hexacon II helt tilbage i slut 80'erne, men nu er det en del år siden jeg var der sidst.

Efter at have planlagt at tage til Spiel i Essen de sidste 2-3 år, tror jeg det måske lykkes i år, og så laver jeg en slags "comeback". Mon ikke jeg så får chance til at sige hej til nogle af de 'gamle' rødder fra GHS.

Venlig hilsen

Søren
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Endelig, endelig

Post by Mik »

Affenberg wrote:Som jeg har forstået det ud fra denne tråd, http://boardgamegeek.com/blogpost/7689/ ... 2-days-1-2 så er udgaven på billedet en prototype udgave. Er det korrekt?
Men jeg tænker at det ikke kan være en prototype udgave, hvis spillet skal udgives i maj.
Kan af gode grunde ikke svare på det konkrete spil, men der bliver stort set aldrig præsenteret prototyper for pressen og købmændene på Nürnberg.
(Men naturligvis vil mange designere præsentere prototyper for spilredaktørerne, nu de har chancen).

På samme vis er der stort set ingen færdige NYE spil på messen (men naturligvis masser af klassikere, Essen-udgivelser osv.). De nye spil skal helst være klar til udgivelse i marts/april, således at de kan nå at være med i kampen om Spiel des Jahres, men på den anden side har der ikke været megen tid siden efterårssæsonen, så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer - og nogle gangle sløjfes en produktion helt, hvis købmændene ikke viser fornøden interesse.
Image
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Endelig, endelig

Post by Affenberg »

Mik wrote:Kan af gode grunde ikke svare på det konkrete spil, men der bliver stort set aldrig præsenteret prototyper for pressen og købmændene på Nürnberg.
(Men naturligvis vil mange designere præsentere prototyper for spilredaktørerne, nu de har chancen).

På samme vis er der stort set ingen færdige NYE spil på messen (men naturligvis masser af klassikere, Essen-udgivelser osv.). De nye spil skal helst være klar til udgivelse i marts/april, således at de kan nå at være med i kampen om Spiel des Jahres, men på den anden side har der ikke været megen tid siden efterårssæsonen, så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer - og nogle gangle sløjfes en produktion helt, hvis købmændene ikke viser fornøden interesse.
Tak for den fine beskrivelse Mik! Meget sjovt at høre, hvordan det foregår i produktions og købmandsland først på året. :-)
User avatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Mon Nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Location: Tyskland
Contact:

Re: Endelig, endelig

Post by Johnny Ebsen »

Mik wrote:... så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer.
Netop. Spillet der blev vist i Nürnberg er en prototype. Selve brættet bliver stadig ændret så det får et lidt mere venligt udseende og træbrikkerne er endnu ikke færdige, så det er "tilfældige" dele der er brugt. Queen Games har brugt de sidste to uger til at klippe klistre alle prototyperne til Nürnberg :D .
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Endelig, endelig

Post by Marcussen »

Hej. Tillykke med det. Det ser faktisk rigtig interessant ud. Ikke normalt en genre jeg går efter, men der er noget ved udførelsen som gør at temaet står stærkt. Fedt.

Uli Blennemann...Uli, Uli, Uli... Det eneste jeg kender til ham er at han sendte mig en en-linjes (ubegrundet) e-mail der annullerede min kontrakt på Merchants & Marauders med Phalanx og 1½ års arbejde med at udvikle spillet. Før den dag havde jeg aldrig hørt om ham. Fin fyr. Godt der var andre der havde tillid til spillet.. puha... :lol:
User avatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Mon Nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Location: Tyskland
Contact:

Re: Endelig, endelig

Post by Johnny Ebsen »

Marcussen wrote:Uli Blennemann...Uli, Uli, Uli... Det eneste jeg kender til ham er at han sendte mig en en-linjes (ubegrundet) e-mail der annullerede min kontrakt på Merchants & Marauders med Phalanx og 1½ års arbejde med at udvikle spillet. Før den dag havde jeg aldrig hørt om ham. Fin fyr. Godt der var andre der havde tillid til spillet.. puha... :lol:
Jeg har egentlig gode erfaringer med samarbejdet med Uli, men jeg ved også at hele situationen omkring Phalanx var ret utilfredsstillende for ham. Før min kontrakt med Queen Games var mine oplevelser med Uli hos Phalanx heller ikke de bedste :? .

Johnny
Post Reply