Schatzjagd

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Schatzjagd

Post by Frouvne »

Schatzjagd

Så går den vilde skattejagt! I Schatsjagd, der er designet af Katja og Markus Nikisch, konkurrerer op til fire spillere på liv og død om at være den første, der finder frem til skatten, der ligger midt på øen og få fragtet den i sikkerhed på sin skonnert. Undervejs lurer der farer; den farlige tiger spærrer piraternes vej og de øvrige pirat kommer på tværs ved at ændre det landskab, man bevæger sig igennem…

Piraterne går i land i de fire hjørne af pirat-øen. Pirat-øen består af 25 brikker, der er udlagt med bagsiden opad i en firkant med fem brikker på hver led. Kun de brikker, som piraterne befinder sig på er vendt om og derfor synlige. På midten af øen er skatte-hulen, med lige så mange skattekister, som der er pirater med i spillet. Men i hulen venter også en tiger…

I sin tur kan piraten vælge mellem tre handlinger.

Den ene mulighed er at vende en af de brikker som den vej, der er aftegnet på den brik han står på, støder op til. Denne brik skal nu vendes på en sådan måde, at vejene forbindes. Herefter rykker piraten over på den nye brik og vender den gamle med bagsiden opad.

Den anden mulighed er at rykke rundt på to brikker. Der må kun rykkes rundt på brikker, der har bagsiden opad. Det er ikke tilladt at bytte rundt på to brikker en anden spiller netop har byttet rundt på. En brik, der er netop er blevet ombyttet, må dog gerne byttes rundt med en helt tredje brik.

Den tredje mulighed er at flytte tigeren. Tigeren kan kun rykkes ligeud. Ønsker en pirat at rykke tigeren, slår han med terningen. Terningen kan vise mellem en og fire. Piraten må nu rykke tigeren op til det antal felter, som terningen viste. Tigeren må gerne hoppe over pirater, men aldrig lande ovenpå pirater. Piraterne må aldrig gå igennem et felt, hvori tigeren befinder sig.

Første pirat, der får fragten sin skattekiste ombord på båden han ankom i, har vundet!
frouvne, administrator

Image
Post Reply