Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Mito »

Kanzler wrote:Jeg er også klar.
Jeg tænker at vi kører en turnering hvor vi, som Frouvne foreslår, spiller en gang mod hver af de andre. Det tager nok en rum tid før det er sket. Når alle har spillet mod alle tager man f.eks. de 4 bedste placerede som kan spille en semifinale og en finale. Så har vi en mester:-)

Spørgsmålet er så om man skal lade playdeck bestemme side fra spil til spil USSR/USA eller om det skal forsøges at gøres lige.
Desuden om der skal være optional cards og om US skal starte med ekstra influence. Bør afklares inden vi begynder :D
Jeg synes, vi enten skal spille med bidding for sides (hvilket jeg kun har prøvet en gang) eller med US+1 og en plan, hvor alle spiller lige meget med USA og Sovjet.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Jeg er personligt ligeglad. Kan godt lide at spille USA, også selvom man ikke får influence bonus.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Frouvne »

Personligt er jeg også ligeglad med, hvordan vi gør det. Så hvis der er nogle, der har en holdning til det, retter jeg bare ind. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Lad os sige USA +1 med optional cards. Synes ikke vi skal byde - så rutineret er jeg i hvert fald ikke.

Hvis vi f.eks. er 7 tilmeldte så giver det 6 kampe pr person. Bør kunne arrangeres så man får lige mange USA og USSR spil.

Så bør vi vel bare få afgjort hvem der er med. Jeg kan godt lave et simpelt turneringsprogram, når jeg ved hvor mange vi er med.
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Pejk »

Jeg er klar, over Playdeck. USA+1 er fint, jeg har ikke prøvet at byde so far, så er nok mest til bare vælge eller random.
Hvad med game længde, taler vi om X-antal timer eller over flere dage?
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Nu er valget slut, så jeg er også klar.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Pejk wrote:Jeg er klar, over Playdeck. USA+1 er fint, jeg har ikke prøvet at byde so far, så er nok mest til bare vælge eller random.
Hvad med game længde, taler vi om X-antal timer eller over flere dage?
Det bør vi nok lige få afklaret. Det kommer an på hvor hurtigt det forventes afviklet. Enten beslutter man sig at logge på samtidig og så spille simultant, alternativt må det afvikles så man løbende tager et par træk dagligt. Sidstnævnte tager selvfølgelig noget længere tid, men vi har vel heller ikke så travlt.
Mito
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Oct 22, 2016 5:54 pm

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Mito »

Kanzler wrote:
Pejk wrote:Jeg er klar, over Playdeck. USA+1 er fint, jeg har ikke prøvet at byde so far, så er nok mest til bare vælge eller random.
Hvad med game længde, taler vi om X-antal timer eller over flere dage?
Det bør vi nok lige få afklaret. Det kommer an på hvor hurtigt det forventes afviklet. Enten beslutter man sig at logge på samtidig og så spille simultant, alternativt må det afvikles så man løbende tager et par træk dagligt. Sidstnævnte tager selvfølgelig noget længere tid, men vi har vel heller ikke så travlt.
Det aftaler man vel bare indbyrdes. Hvis alle kampe er listet fra start, kan man jo fint fx starte alle sine kampe og spille dem over 45 dage, eller tage dem en aften af gangen. Jeg foretrækker dog 90 min kampe, så man får et koncentreret spil uden for meget stress.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by BlueSwan »

Mito wrote:
Kanzler wrote:
Pejk wrote:Jeg er klar, over Playdeck. USA+1 er fint, jeg har ikke prøvet at byde so far, så er nok mest til bare vælge eller random.
Hvad med game længde, taler vi om X-antal timer eller over flere dage?
Det bør vi nok lige få afklaret. Det kommer an på hvor hurtigt det forventes afviklet. Enten beslutter man sig at logge på samtidig og så spille simultant, alternativt må det afvikles så man løbende tager et par træk dagligt. Sidstnævnte tager selvfølgelig noget længere tid, men vi har vel heller ikke så travlt.
Det aftaler man vel bare indbyrdes. Hvis alle kampe er listet fra start, kan man jo fint fx starte alle sine kampe og spille dem over 45 dage, eller tage dem en aften af gangen. Jeg foretrækker dog 90 min kampe, så man får et koncentreret spil uden for meget stress.
90 min? Er det ikke ret kort tid?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Fint med mig at man aftaler individuelt hvordan spillet skal køres. Personligt vil jeg helst ikke køre mere end 2 spil samtidig, da man hurtigt kan miste overblikket osv. Synes man bør sætte en lang tidsfrist på spillet. Simpelthen for ærgeligt hvis spillet afsluttes ved at man ikke når at tage sit træk inden "skak-uret" er udløbet.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by MesterLars »

Hej.
Jeg er frisk på at være med i en liga.
Jeg steam versionen (mac).

(brugernavn: mesterlars)
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Jeg tænker vi er ved at være klar til at gå igang. Nedenstående har tilkendegivet at de vil være med

Michael_Olsen
Gunnes
Bostrup
Pejk
Logos32
Sir William
BlueSwan
frouvne
Haekle
Kanzler
Mito
Mesterlars

Dog er der flere af ovenstående som ikke har skrevet i aktuelle tråd siden 2015.
Vil alle ikke lige skrive en sidste gang om I er klar. Anfør gerne jeres brugernavn på Playdeck, som jeg tænker er den brugerflader vi bruger.
Dem der ikke har svaret inden weekenden sender jeg en Pb og hører om de fortsat er interesserede.
Så kan vi forhåbentlig kommer igang i næste uge
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Jeg ved ikke, jeg er ikke super vild med at betale euro 15 for noget jeg lige så godt kan gøre gratis på Vassal.

Jeg kan fra tråden her ikke helt lige gennemskue hvordan det skal foregå. Jeg er kun interesseret i PBEM, men der bliver også nævnt noget med 90 minutters frist?

Hvordan foregår det overhovedet med PBEM i Playdek spillet? Når jeg kigger på Steam kan jeg ikke se nogen info angående PBEM.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Kanzler »

Michael_Olsen wrote:Jeg ved ikke, jeg er ikke super vild med at betale euro 15 for noget jeg lige så godt kan gøre gratis på Vassal.

Jeg kan fra tråden her ikke helt lige gennemskue hvordan det skal foregå. Jeg er kun interesseret i PBEM, men der bliver også nævnt noget med 90 minutters frist?

Hvordan foregår det overhovedet med PBEM i Playdek spillet? Når jeg kigger på Steam kan jeg ikke se nogen info angående PBEM.
Jeg har ingen erfaringer med Vassal. I Playdek kan man angive en tidsfrist for spillet når det oprettes. Det fungerer ligesom et skakur. Den maximale tid man kan sætte er 45 dage, og personligt foretrækker jeg denne. Det betyder at hver gang det f.eks. er din tur, så tælder dit 45-dages skakur ned indtil du har taget dit træk. Herefter er det din modstanders 45 dages skakur der tæller ned. På den måde kan spillet optimalt set foregår over 90 dage (i praksis nok mindre), men det bør være tid nok. Der er også mulighed for at sætte uret til 45 eller 90 min. Det vil selvfølgelig kræver at man spiller simultant, ellers vil man hurtig tabe til klokken. Ellers kan man sætte 7, 14 og 21 dage så vidt jeg husker.
Synes det fungerer fint som PBEM. Når det er din tur modtager du en email (efter du har registeret din mail). Af mærkelige årsager ryger mailen i min spam-mail hver gang, men det er nok bare mit mailsystem.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Er der interesse for en Twilight Struggle-liga?

Post by Michael_Olsen »

Kanzler wrote:I Playdek kan man angive en tidsfrist for spillet når det oprettes. Det fungerer ligesom et skakur. Den maximale tid man kan sætte er 45 dage, og personligt foretrækker jeg denne. Det betyder at hver gang det f.eks. er din tur, så tælder dit 45-dages skakur ned indtil du har taget dit træk. Herefter er det din modstanders 45 dages skakur der tæller ned. På den måde kan spillet optimalt set foregår over 90 dage (i praksis nok mindre), men det bør være tid nok.
Det lyder jo sådan set smart nok.

Men er der enighed om at det er denne måde der spilles på? Tak.
Image
Post Reply